Το ΑΚΕΛ να πείσει την ευρύτερη Αριστερά, του Γιώργου Τσολάκη
Στον απόηχο του εκλογικού αποτελέσματος της 30ης Μαΐου, ορισμένοι λανθασμένα αποδίδουν το άσχημο εκλογικό αποτέλεσμα του ΑΚΕΛ στην «άρνηση του κόμματος να αλλάξει (ή να μετεξελιχθεί)». Αυτός ο ισχυρισμός δεν στέκει γιατί στην πραγματικότητα, το ΑΚΕΛ ανανεώνεται τακτικά με νέες ιδέες στις θέσεις του, αλλά και νέα άτομα, συνεχώς προσαρμόζοντας στις ανάγκες της κοινωνίας. Επίσης, αυτοί οι οποίοι καταλήγουν σε ένα τέτοιο συμπέρασμα, προτείνουν αλλαγές οι οποίες θα αλλοιώσουν τις θέσεις και την ταυτότητα του κόμματος, αναπόφευκτα οδηγώντας το σε περαιτέρω συρρίκνωση ποσοστών, δηλαδή σε κάποιας μορφής «Πασοκοποίησης».
Προσωπικά, αποδίδω το άσχημο εκλογικό αποτέλεσμα της 30ης Μαΐου αλλά και την πτωτική πορεία του ΑΚΕΛ, όχι στην «άρνηση του κόμματος να αλλάξει (ή να μετεξελιχθεί)», αλλά στο ότι δεν έπεισε τον κόσμο της ευρύτερης Αριστεράς πως αποτελεί την μόνη πραγματικά φιλολαϊκή και προοδευτική επιλογή για αυτούς. Το ΑΚΕΛ δεν τους έπεισε πως – αν μη τι άλλο – είναι μακράν το ισχυρότερο ανάχωμα στο σάπιο, αντιλαϊκό και συντηρητικό κυβερνών κόμμα. Δεν τους έπεισε να προσέλθουν στις κάλπες και να το ψηφίσουν ή δεν τους έπεισε να μην δώσουν την ψήφο τους σε μικρότερα κόμματα αντί του ιδίου. Γιατί παρά τα λάθη και τις παραλείψεις του παρελθόντος, το ΑΚΕΛ θα έπρεπε να ήταν η επιλογή του καθενός μας που ανήκει στον ευρύτερο χώρο της Αριστεράς.
Έτσι, για να επιστρέψει ξανά στις εκλογικές επιτυχίες το ΑΚΕΛ, θα πρέπει να πείσει την ευρύτερη Αριστερά (από τους κομμουνιστές στους σοσιαλδημοκράτες). Να πείσει κυρίως στο επικοινωνιακό κόμματι γιατί στην ουσία, στη δράση και την παρέμβαση του στην κοινωνία, τα πάει περίφημα σε γενικές γραμμές. Το πώς ακριβώς θα καταφέρει να πείσει στο επικοινωνιακό κομμάτι εναπόκειται στους ειδικούς πολιτικής στρατηγικής και τα συλλογικά όργανα του κόμματος. Η καλύτερη αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της τεχνολογίας γενικότερα, θα ήταν πολύ καλή αρχή κατά την ταπεινή μου γνώμη.
Γιώργος Τσολάκης