Home  |  23ο Συνέδριο ΑΚΕΛ   |  Προσυνεδριακός Διάλογος 23ου Συνεδρίου   |  Προσυνεδριακός διάλογος του Γιώργου Ζήκα

Προσυνεδριακός διάλογος του Γιώργου Ζήκα

Σύντροφοι, γεια σας.
Να με συγχωρέσετε που σας γράφω τόσα λίγα και μάλιστα την τελευταία στιγμή. Φαίνεται πως επιβεβαιώνω κι εγώ το φαινόμενο κατά το οποίο πολλοί κρίνουν εύκολα αλλά όταν κληθούν να εισηγηθούν ή δουλέψουν, αδιαφορούν. Όμως, βεβαιώνω ότι για δουλειά είμαι διαθέσιμος. Εισηγήσεις:
1. Να γίνει επιστημονική έρευνα με σκοπό να διαπιστωθούν τα αίτια πτώσης του ΑΚΕΛ αλλά και να διαμορφωθεί τυχόν νέος χαρακτήρας του κόμματος (της αριστεράς). Να διαμορφωθούν νέες στρατηγικές. Θα ετοιμαστεί καλά σταθμισμένο ερωτηματολόγιο με βάση τις συζητήσεις στα όργανα του κόμματος αλλά και άλλων απόψεων. Το ερωτηματολόγιο θα συμπληρώσει αντιπροσωπευτικό δείγμα ψηφοφόρων. Ως εκ τούτου θα καλύψει κάθε σημείο ενδιαφέροντος στην κοινωνία. Θα ακολουθήσει εκτίμηση των αποτελεσμάτων και ανάλογος προσανατολισμός του κόμματος με βάση τις προτάσεις της έρευνας. Ναι, η έρευνα θα διαρκέσει μερικούς μήνες. Προσφέρομαι να βοηθήσω στα μέτρα των δυνατοτήτων μου.
2. Ιστορικά η βασική πηγή των κοινωνικών προβλημάτων και της δυστυχίας των περισσότερων πολιτών αποτελεί το δίδυμο θρησκεία – εθνικισμός. Το κόμμα αργά αργα να ξεκαθαρίσει ότι η πίστη είναι προσωπική υπόθεση και απόλυτα σεβαστή. Η πίστη όμως δεν αποτελεί δημόσια υπόθεση. Και η θρησκεία δεν έχει να κάνει με τους θεσμούς του κράτους. Έμφαση, δηλαδή, στο κοσμικό κράτος. Ο εθνικισμός είναι μια γραμμή από αίμα και στο μέλλον. Το κόμμα να κάνει εμφανές ότι τα χαρακτηριστικά της προσωπικής ταυτότητας του καθενός (φύλο, γλώσσα, θρησκεία, καταγωγή, κλπ.) δεν πρέπει να οδηγούν σε ομάδες που αποκλείουν ή εγκλείουν άλλους. Και ο πατριωτισμός δεν είναι τίποτε άλλο παρά παραλλαγή του εθνικισμού ως επιχείρημα του κράτους. Η συλλογική ταυτότητα είναι η κοινωνική ταυτότητα. Αποτελεί μια ρευστή διαδικασία της οποίας το περιεχόμενο δεν μένει σταθερό. Παράγοντες που την διαμορφώνουν κάθε φορά είναι οι εκάστοτε κοινωνικές ανάγκες στα πλαίσια των αμέτρητων ταξικών συγκρούσεων. Κι ούτε έχει να κάνει με την πατρίδα αλλά αποτελεί μέρος του παγκόσμιου δικτύου ταξικών συγκρούσεων. Αργά αργά σταματάμε να διαχωρίζουμε τους ανθρώπους σε έθνη (μύθος, κατασκευή). Να βρούμε αλλά κριτήρια, πραγματικα, κοινωνικά ίσως ταξικά.
3. Να γίνει ξεκάθαρο ότι ο νεποτισμός δεν είναι χαρακτηριστικό της αριστεράς.
4. Το κυπριακό πλέον έχει περάσει σε μεγάλο βαθμό στο χώρο των μύθων. Απόψεις όπως: “επιστροφή στα σπίτια μας”, “η Τουρκία να συμμορφωθεί”, δεν έχουν έννοια.
5. Αλλαγή του πλαστικού/ ξύλινου λεξιλογίου και φράσεων σε όλες τις παρουσίες του κόμματος. Το λεξιλόγιο θα είναι μια καλή αρχή για να αλλάξει η εικόνα της αριστεράς στην Κύπρο και στο εξωτερικό. Η αριστερά δεν αποτελεί το φτωχό συγγενή του συστήματος και ο τζοκερ του καθένα, αρχίζοντας από τον Μακάριο.
6. Στενή παρακολουθήση των ευρωπαϊκών κονδυλίων. Και αποκαλύψεις εγκαίρως.
7. Γενικά, οι εκ των υστέρων καταγγελίες δεν έχουν αποτέλεσμα. Απαιτούνται εκ των προτέρων εισηγήσεις προς την κοινωνία αλλά και δράσεις. Γινόμαστε γραφικοί αν συνεχώς καταγγέλουμε χωρίς να πράττουμε.
8. Έμφαση στο περιβάλλον με συγκεκριμένες δράσεις. Για παράδειγμα, γιατί παραμένουν στο απυρόβλητο τα κτήρια που βρίσκονται πάνω στη θάλασσα στην περιοχή Κόλπος των Κοραλλιών;
9. Προσωπικά εμπιστεύομαι περισσότερο τους λογάριθμους για ρύθμιση κοινωνικών σχέσεων πάρα τον άνθρωπο. Έμφαση, λοιπόν, στην τεχνολογία παντού.
10. Η σύσταση ενός άρτια εξωπλισμένου κι ευέλικτου σώματος ασφαλείας θα εγγυάται την ασφάλεια και ευτυχία των πολιτών. Κάτι τέτοιο θα αποκαλύψει τη ματαιότητα του στρατού.
11. Ίδρυση Δημοτικού Σχολείου όπου, εκτός των άλλων, μέσα στα πλαίσια της ελευθερίας που δίνουν οι θεσμοί του κράτους, θα καλλιεργούνται και αριστερές /σοσιαλιστικές αξίες. Εδώ να δοθεί υπέρτατη έμφαση στη χρήση της τεχνολογίας.
Και πάλι συγγνώμη για τις φτωχές εισηγήσεις. Στη διάθεσή σας για δουλειά.

 

Γιώργος Ζήκας

PREV

Μαρξισμός – Λενινισμός. Σοσιαλισμός  - κομμουνισμός και ΑΚΕΛ, του Μιχαλάκη Τ.

NEXT

Εισηγήσεις για ένα πολιτικό σχηματισμό υποστήριξης των Κυπριακών Κοινών, του Σωκράτη Στρατή