Home  |  Βουλή   |  «Η Κυβέρνηση παραμένει σταθερή στην αναξιοπιστία της, στις εξαγγελίες κενού περιεχομένου και στις δεσμεύσεις χωρίς αντίκρισμα»

«Η Κυβέρνηση παραμένει σταθερή στην αναξιοπιστία της, στις εξαγγελίες κενού περιεχομένου και στις δεσμεύσεις χωρίς αντίκρισμα»

Δήλωση Χριστάκη Τζιοβάννη, μετά τη συζήτηση επί του προϋπολογισμού του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων για το 2018

Έχουμε εξετάσει σήμερα στην Επιτροπή Οικονομικών τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων για το 2018.

Είναι φανερό ότι ο προϋπολογισμός του Υπουργείου εντάσσεται στην προεκλογική παροχολογία της Κυβέρνησης και δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά αναφορικά με την ειλικρίνεια των προθέσεων της.

Ενδεικτικά αναφέρουμε τα εξής.

Έχουμε εντοπίσει συγκεκριμένες πρόνοιες/κονδύλια στον προϋπολογισμό, κατόπιν των εξαγγελιών του Προέδρου της Δημοκρατίας, που αφορούν στην έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του Νέου Αρχαιολογικού Μουσείου Λευκωσίας, στην κατεδάφιση του Οικισμού Βερεγγάρια στα Πολεμίδια και παραχώρηση του χώρου στο ΤΕΠΑΚ ως είχε δεσμευτεί ο Πρόεδρος, στην ολοκλήρωση του σχεδιασμού για την ανάπτυξη του Λιμανιού και της Μαρίνας Λάρνακας, στην ανακαίνιση των κυβερνητικών κατοικιών στο Τρόοδος.

Και ενώ όλα αυτά συνυπολογίζονται στις αυξημένες -κατά τα άλλα- αναπτυξιακές δαπάνες του Υπουργείου για το 2018, την ίδια στιγμή η κυβέρνηση κατέθεσε νομοσχέδιο στη Βουλή, με σκοπό την αποξένωση όλων των πιο πάνω ακινήτων!

Επιβεβαιώνεται και σε αυτή την περίπτωση ότι η Κυβέρνηση παραμένει σταθερή στην αναξιοπιστία της, στις εξαγγελίες κενού περιεχομένου και στις δεσμεύσεις χωρίς αντίκρισμα. Όπως, φυσικά, παραμένει πιστή και στην ιδεολογική της εμμονή για ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου στον ιδιωτικό τομέα, περιορίζοντας έτσι κάθε προοπτική για πραγματική και ποιοτική ανάπτυξη στον τόπο μας και αποστερώντας σημαντικά έσοδα του κράτους για τα επόμενα χρόνια.

Το 2017 γίναμε μάρτυρες του ξεπουλήματος του Λιμανιού Λεμεσού στα χέρια των ιδιωτών. Τα αποτελέσματα της ιδιωτικοποίησης τα αντικρίσαμε στις αρχές του έτους, όταν ολόκληρη η κυπριακή οικονομία ήταν υπό ομηρία από τις μεγάλες καθυστερήσεις στο λιμάνι, αλλά και από το ύψος των χρεώσεων, οι οποίες ακόμα και σήμερα πλήττουν την εξαγωγική βιομηχανία. Η έκθεση του Γενικού Ελεγκτή που καταδεικνύει -μεταξύ άλλων- και προσωπικές ευθύνες του Υπουργού για το μπάχαλο που δημιουργήθηκε, είναι ενδεικτική.

Η δε επιβολή πλαφόν στο Λιμάνι της Λάρνακας έχει ανυπολόγιστες συνέπειες για την κυπριακή οικονομία, τις οποίες θα κληθεί να πληρώσει ο φορολογούμενος πολίτης για ακόμα μια φορά.

Ως προς το ποσοστό υλοποίησης του φετινού Αναπτυξιακού Προϋπολογισμού του κατεξοχήν αναπτυξιακού Υπουργείου, σήμερα φτάνει μόλις στο 43,3%. Παρά τις υπεραισιόδοξες εκτιμήσεις και προβλέψεις του Υπουργείου ότι μέχρι το τέλος του έτους το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί, ως ΑΚΕΛ διατηρούμε τις αμφιβολίες μας, αφού στα πέντε χρόνια της διακυβέρνησης Νίκου Αναστασιάδη-ΔΗ.ΣΥ κατά μέσο όρο το ποσοστό υλοποίηση των -μειωμένων σε σχέση με το 2012- αναπτυξιακών δαπανών, έφτασε μόλις στο 60%.

Εν κατακλείδι, ως ΑΚΕΛ εκφράζουμε τα ερωτηματικά μας σε σχέση με τις προθέσεις του Υπουργείου Μεταφορών για την υλοποίηση του αναπτυξιακού προγράμματος, ενώ καταγράφουμε και τα θλιβερά αποτελέσματα των κυβερνητικών πολιτικών ιδιωτικοποίησης και ξεπουλήματος της κρατικής περιουσίας σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και προς όφελος των λίγων και προνομιούχων.

17 Νοεμβρίου 2017

PREV

Η απόφαση της ΕΠΑ επιβεβαιώνει πλήρως τις καταγγελίες του ΑΚΕΛ

NEXT

Η νομοθεσία για τη χειραγώγηση αθλητικών γεγονότων είναι δυσλειτουργική, μερικώς ανεφάρμοστη και ενδεχομένως αντισυνταγματική