Home  |  Βουλή   |  Δηλώσεις Κώστα Κώστα μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου και Τουρισμού

Δηλώσεις Κώστα Κώστα μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου και Τουρισμού

(α) Αναφορικά με την ενημέρωση από την Υφυπουργό Ναυτιλίας για τις προσπάθειες επαναλειτουργίας της θαλάσσιας επιβατικής συγκοινωνίας μεταξύ Λεμεσού και Πειραιά.

Επαναλάβαμε και σήμερα στην Υφυπουργό Ναυτιλίας ότι είναι αδιανόητο να εξαρτάται η σύνδεση ενός νησιωτικού, ημικατεχόμενου κράτους με τον υπόλοιπο κόσμο μόνο από ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες μπορούν ανά πάσα στιγμή να κλείσουν, όπως έγινε πρόσφατα, αφού η Κυβέρνηση φρόντισε –δυστυχώς- να κλείσει και τον κρατικό μας αερομεταφορέα.

Είναι απαράδεκτο ένα κράτος να μην παρέχει στους πολίτες του που δεν μπορούν να ταξιδεύσουν με αεροπλάνο, την ευκαιρία να ταξιδεύσουν με πλοίο είτε για διακοπές, είτε για επαγγελματικούς λόγους, είτε ακόμα και για λόγους υγείας. Να μην μπορεί να ταξιδεύσει κάποιος, μεταφέροντας και το αυτοκίνητο ή τη μοτοσυκλέτα του.

Σημειώσαμε, βέβαια, για μια ακόμα φορά το γεγονός ότι η Υφυπουργός Ναυτιλίας έχει πάρει ζεστά το θέμα και έχει προωθήσει την υλοποίηση της αναγκαίας μελέτης.

Στη σημερινή συνεδρία, η Υφυπουργός Ναυτιλίας μας ενημέρωσε ότι αναμένεται η θέση της Ε.Ε., στην οποία έχει αποσταλεί η μελέτη βιωσιμότητας και κόστους, αλλά και τουριστικής αξιοποίησης αυτής της γραμμής, ναύλων, πιθανών στάσεων σε κάποια νησιά κ.ά. Η μελέτη στάλθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο και τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται η απάντηση.

Ως ΑΚΕΛ καλούμε την κυβέρνηση, αν η απάντηση της Ε.Ε. είναι θετική, να μην μείνει μόνο στη μελέτη που έγινε και να προχωρήσει άμεσα στην επαναλειτουργία της θαλάσσιας επιβατικής συγκοινωνίας μεταξύ Λεμεσού και Πειραιά. Απόφαση, η οποία -μεταξύ άλλων- θα αυξήσει το τουριστικό ρεύμα προς την Κύπρο και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.

(β) Αναφορικά με την πορεία των εργασιών ανέγερσης του καζίνου.

Ενώ προχωρεί η ανέγερση του καζίνου/ θερέτρου, δυστυχώς σημαντικά ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη λειτουργία του και την προστασία του περιβάλλοντος δεν έχουν ακόμα ρυθμιστεί. Ενώ η κυβέρνηση προχώρησε στην αδειοδότηση της συγκεκριμένης τεράστιας ανάπτυξης σε μια ευαίσθητη περιβαλλοντικά περιοχή, ακόμα σημαντικά προβλήματα που έχουν να κάνουν με τη διοχέτευση των λυμάτων, τη διοχέτευση των ομβρίων υδάτων και την ηλεκτροδότηση του έργου, δεν έχουν ακόμα επιλυθεί.

Συγκεκριμένα:

  • Ενώ η κατασκευή του καζίνου/θέρετρου ολοκληρώνεται το 2021, έχουν εκδοθεί προσωρινά μέτρα από την Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών, τα οποία απαγορεύουν την υπογραφή της σύμβασης για την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών, μετά από προσφυγή εταιρείας, η οποία είχε προσφοροδοτήσει για την κατασκευή του αντλιοστασίου και των αγωγών βαρύτητας και πίεσης διοχέτευσης λυμάτων για τα λύματα που θα αποστέλλονται στο νέο βιολογικό σταθμό, ο οποίος θα καλύπτει και το καζίνο/θέρετρο.

Εμείς διερωτόμαστε, τι θα γίνει αν αύριο λειτουργήσει αυτό το μεγάλο έργο δίπλα από την Αλυκή Ακρωτηρίου και την παραλία του Λέιντυς Μάϊλ, χωρις σύνδεση με το σύστημα διοχέτευσης λυμάτων;

  • Ακόμα αναμένεται η λύση που θα δώσουν το Τμήμα Δημοσίων Έργων και το Τμήμα Περιβάλλοντος, αναφορικά με τη διοχέτευση των ομβρίων υδάτων Δυστυχώς, πληροφορούμαστε ότι τα αρμόδια κυβερνητικά τμήματα προσανατολίζονται σε λύση, η οποία θα διοχετεύει τα όμβρια ύδατα στην Αλυκή Ακρωτηρίου, κάτι το οποίο θα προκαλέσει ανυπολόγιστη περιβαλλοντική καταστροφή.

Εμείς διερωτόμαστε, τι θα γίνει αν αύριο λειτουργήσει αυτό το μεγάλο έργο, δίπλα απο τον υδροβιότοπο της Αλυκής Ακρωτηρίου, χωρίς τη κατασκευή αγωγών διοχέτευσης των όμβριων υδάτων;

  • Ακόμα εξακολουθεί να υφίσταται η διαφορά μεταξύ του Διαχειριστή Συστήματος Μεταφορας και της ιδιοκτήτριας εταιρειας του έργου, αναφορικά με το ποιος θα επωμισθεί το κόστος ηλεκτροδότησης, το οποίο ανέρχεται στα περίπου 15 εκ. ευρώ και αφορά στην ανέγερση υποσταθμού της ΑΗΚ και την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος στο καζίνο/θέρετρο.

Να σημειωθεί ότι εκκρεμεί στην ΡΑΕΚ ένσταση της ιδιοκτήτριας εταιρείας για το ύψος του ποσου που θα πρέπει να καταβαλει και ότι η ΡΑΕΚ έχει καλέσει εμπειρογνώμονα από το εξωτερικό για να μεσολαβήσει επί της διαφοράς.

Εμείς διερωτόμαστε, τι θα γίνει αν τελικά το πρόβλημα αυτό οδηγηθεί στα δικαστήρια και άρα θα έχουμε περαιτέρω καθυστέρηση για την κατασκευή του υποσταθμού και του δικτύου; Ελπίζουμε ότι λόγω των πιο πάνω, το κόστος κατασκευής τελικά δεν θα το επωμισθούν οι καταναλωτές.

Και όλα αυτά συμβαίνουν, ενώ στη περιοχή προγραμματίζονται και άλλα μεγάλα έργα, τα οποία θα εξυπηρετούνται, όσον αφορά στη διοχέτευση λυμάτων και ομβρίων και την ηλεκτροδότηση, από τις λύσεις που ακόμα αναμένεται να δώσει η κυβέρνηση.

Γίνεται αντιληπτό ότι, αν δεν λυθούν το συντομότερο και με το σωστό τρόπο τα προβλήματα της διοχέτευσης λυμάτων και ομβρίων, η μοναδικής περιβαλλοντικής σημασίας περιοχή του υδροβιότοπου της Αλυκής Ακρωτηρίου θα καταστραφεί.

14/01/2020

PREV

Οι κυβερνώντες οδηγούν την Επιτροπή Σιτηρών σε κλείσιμο και τον τομέα των σιτηρών στα ιδιωτικά καρτέλ

NEXT

Αρνητικές επιπτώσεις και στην αλιεία από τα ψηλά κτήρια