Home  |  Ενημέρωση   |  Δηλώσεις και Ανακοινώσεις   |  Το ΑΚΕΛ δεν λειτουργεί ως άρνηση στη διακυβέρνηση

Το ΑΚΕΛ δεν λειτουργεί ως άρνηση στη διακυβέρνηση

Δημοσιογραφική Διάσκεψη Γενικού Γραμματέα Κ.Ε. του ΑΚΕΛ, Άντρου Κυπριανού, για τις προτάσεις του ΑΚΕΛ για την παιδεία

 

Παραδώσαμε την Παρασκευή 13 Νοεμβρίου δύο ολοκληρωμένες προτάσεις, τις οποίες ετοίμασε το Γραφείο Παιδείας και ενέκρινε το Πολιτικό Γραφείο του ΑΚΕΛ στον Υπουργό Παιδείας για δύο πολύ σημαντικά θέματα. Θέματα που απασχολούν ευαίσθητες ομάδες του πληθυσμού και αφορούν άμεσα την ποιότητα της ζωής τους.

Οι προτάσεις που καταθέσαμε αφορούν την αναδόμηση και αναβάθμιση της Ειδικής και Ενιαίας Εκπαίδευσης και την αναδόμηση και αναβάθμιση των Εσπερινών Λυκείων και Εσπερινών Τεχνικών Σχολών.

Το ΑΚΕΛ δεν λειτουργεί ως άρνηση στη διακυβέρνηση του τόπου. Ασκεί τον αντιπολιτευτικό του ρόλο, όχι μόνο διά του ελέγχου και της κριτικής, αλλά και με δημιουργικό τρόπο. Επεξεργάζεται προτάσεις και θέσεις τις οποίες καταθέτει στην Κυβέρνηση και την κοινωνία. Ιδιαίτερα σε ζητήματα που αφορούν άμεσα τον Κύπριο πολίτη.

Οι συγκεκριμένες προτάσεις είναι αποτέλεσμα επιστημονικής δουλειάς και τεκμηρίωσης, όπως και διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Είναι αποτέλεσμα επιστημονικής και κοινωνικής ζύμωσης.

Η Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα που ταλαιπωρούν  τα άτομα με αναπηρίες και τις οικογένειες τους.

  • Τα άτομα με αναπηρίες, μετά τα 21 τους χρόνια, δεν έχουν την αναγκαία στήριξη από την πολιτεία, με αποτέλεσμα πολλές φορές να μένουν κλεισμένα στο σπίτι, εκτεθειμένα σε κινδύνους ή να υποχρεώνονται να απευθύνονται στον ιδιωτικό τομέα με το ανάλογο οικονομικό τίμημα. Αρκετές οικογένειες βρίσκονται σε απόγνωση. Πρέπει να δημιουργηθούν υποδομές του Δημοσίου που να επιλύουν το πρόβλημα.
  • Υπάρχει σοβαρό κενό στον εντοπισμό της αναπηρίας των βρεφών, στις κρίσιμες ηλικίες για την ανάπτυξη τους, από τη γέννηση μέχρι τα τρία τους χρόνια. Αυτό το κενό πρέπει να καλυφθεί άμεσα με μια διυπουργική πρωτοβουλία των Υπουργείων Υγείας, Παιδείας και Εργασίας.
  • Οι Ειδικές μονάδες που λειτουργούν εντός του σχολείου δεν επιτυγχάνουν την ουσιαστική ένταξη των παιδιών με αναπηρίες. Χρειάζονται αναμόρφωση στον τρόπο λειτουργίας. Ταυτόχρονα έχουν ανάγκη από περαιτέρω κρατική στήριξη.
  • Τα Ειδικά Σχολεία δέχονται σήμερα μεγάλη πίεση, αφού σε αυτά φοιτούν παιδιά από 3-21, με πολύ μεγάλες διαφορές στους τύπους αναπηρίας και στις ανάγκες τους. Το όλο θέμα χρειάζεται να αντιμετωπιστεί με τη λήψη των απαραίτητων μέτρων.

Σε όλα αυτά τα ζητήματα και σε πολλά άλλα, προσπαθεί να δώσει απάντηση η ολοκληρωμένη πρόταση του ΑΚΕΛ.

Το Εσπερινό Λύκειο και οι Εσπερινές Τεχνικές Σχολές είναι τα Σχολεία δεύτερης ευκαιρίας. Ένας θεσμός με τεράστια κοινωνική σημασία. Στα Εσπερινά σχολεία φοιτούν άτομα τα οποία για κοινωνικούς και οικονομικούς κυρίως λόγους, διέκοψαν ως έφηβοι τη φοίτηση τους στο σχολείο. Φοιτούν κυρίως άτομα των λαϊκών στρωμάτων που χρειάζονται τη μεγαλύτερη δυνατή στήριξη. Γι’ αυτό το λόγο ακριβώς, αποδίδουμε ως ΑΚΕΛ, πολύ μεγάλη σημασία στο θεσμό.

Τα Εσπερινά σχολεία λειτουργούν με τεράστια προβλήματα:

  • Με πεπαλαιωμένο τρόπο, όπως καθορίστηκε από τις αρχές της δεκαετίας του ’90. Με τους παλαιούς κλάδους οικονομικό, εμπορικό, κλασσικό. Το ίδιο και οι Εσπερινές Τεχνικές Σχολές.
  • Ενώ σε αυτά φοιτούν ενήλικα άτομα, χρησιμοποιείται το αναλυτικό πρόγραμμα, το εκπαιδευτικό υλικό και μέσα που χρησιμοποιούνται για τη διδασκαλία των εφήβων. Χωρίς επιστημονικότητα και χωρίς έμφαση στη μόρφωση ενηλίκων ατόμων.
  • Ενώ στα Εσπερινά σχολεία φοιτούν άτομα που αντιμετωπίζουν οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, η Πολιτεία δεν τους παρέχει σχεδόν καμιά στήριξη και ενθάρρυνση.

Η ολοκληρωμένη εισήγηση του ΑΚΕΛ στοχεύει στον πλήρη εκσυγχρονισμό και βελτίωση του θεσμού του εσπερινού σχολείου.

Αναμένουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας θα αξιοποιήσει ουσιαστικά τις δύο προτάσεις του ΑΚΕΛ.

23/11/2015

PREV

Εισηγήσεις του Γραφείου Παιδείας του ΑΚΕΛ σε σχέση με την Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση

NEXT

Πολιτικός έρωτας και ταύτιση της ηγεσίας του ΔΗΚΟ με το Συναγερμό και τον κ. Αβέρωφ Νεόφυτου