Home  |  Βουλή   |  Κοινοβουλευτικές Επιτροπές   |  Παιδείας και Πολιτισμού   |  Ο θεσμός των εξετάσεων τετραμήνων έχει αποτύχει!

Ο θεσμός των εξετάσεων τετραμήνων έχει αποτύχει!

Δήλωση Χρίστου Χριστοφίδη, βουλευτή ΑΚΕΛ, μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού

Ο Υπουργός Παιδείας έχει εξαγγείλει την κατάθεση, εκτάκτως και με τη μορφή του κατ’ επειγόντως, νομοσχεδίου για τις εξετάσεις τετραμήνων.

Το πρώτο που θέλω να σημειώσω είναι ότι για ακόμα μια φορά αυτό το νομοσχέδιο δεν είναι προϊόν διαλόγου μεταξύ των εκπαιδευτικών εταίρων: των εκπαιδευτικών, των γονιών και των μαθητών. Είναι ακόμα μια αυθαίρετη, μονομερής ενέργεια του Υπουργού Παιδείας, η οποία έχει ήδη περιπλέξει τα πράγματα και δημιουργεί έντονες αντιδράσεις οι οποίες, κατά την άποψη μας, θα μπορούσαν να αποφευχθούν εάν το Υπουργείο Παιδείας ήταν πιο προγραμματισμένο και δεν έμενε για ακόμα μια φορά την τελευταία, κυριολεκτικά, στιγμή και εάν το Υπουργείο Παιδείας λειτουργούσε δημοκρατικά και συνθετικά και έκανε τον απαιτούμενο διάλογο με τους εκπαιδευτικούς εταίρους.

Το δεύτερο, το οποίο θέλω να ξεκαθαρίσω είναι ότι ο αποτυχημένος θεσμός των εξετάσεων τετραμήνων δεν μπορεί να διορθωθεί με φτιασιδώματα. Είναι σαν να προσπαθούμε να γιατρέψουμε τον καρκίνο με παυσίπονα. Πρέπει να τολμήσουμε και να πάρουμε  σοβαρές και ριζικές αποφάσεις. Είναι ένας θεσμός, ο οποίος έχει αποτύχει, το λένε οι πάντες, οι καθηγητές, οι μαθητές, οι γονείς, έχει εκτοξεύσει την παραπαιδεία, έχει δημιουργήσει τεράστιο άγχος στην συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών και έχει μετατρέψει τα σχολεία σε εξεταστικά κέντρα. Και αυτή θα είναι η δική μας θέση και τοποθέτηση. Καλούμε για ακόμη μια φορά και τα άλλα κόμματα να αναλογιστούν το μέγεθος της ευθύνης, να ακούσουν επιτελούς τους εκπαιδευτικούς, τους γονιούς και τους μαθητές και να μην μείνουν στη θέση ότι κάποτε προλάβαμε και πήραμε μια θέση και πρέπει ντε και καλά να διατηρούμε αυτή τη θέση. Υπάρχει εξέλιξη, τα γεγονότα βοούν, τα δεδομένα είναι μπροστά μας, πρέπει να βρούμε άλλες προσεγγίσεις πέραν των εξετάσεων των τετραμήνων.

Τελειώνοντας θέλω να πω ότι ιδιαίτερα το σύστημα που έχει επιβληθεί στην Γ’ τάξη Λυκείου με τις τρεις καθοριστικές εξετάσεις για τη ζωή των παιδιών μέσα σε πέντε μήνες, είναι ένα σύστημα πραγματικά εξοντωτικό και εντελώς απαράδεκτο.

22/06/2022

 

PREV

Να διευρυνθούν οι κατηγορίες των δικαιούχων φοιτητών για κρατική υποτροφία

NEXT

Κυβερνητική αναλγησία σε σχέση με τα παιδιά με αναπηρίες | Ευθύνη του κράτους να παρέχει την αναγκαία αθλητική υποδομή |Πρόταση νόμου για αναστολή εκποιήσεων