«Παιδιά με ειδικές ανάγκες: Παιδιά ενός κατώτερου θεού;»
Δήλωση βουλευτή ΑΚΕΛ Λάρνακας Γιώργου Κ. Γεωργίου
Από τους σημαντικότερους δείκτες ενός εκπαιδευτικού συστήματος είναι η παροχή ίσων ευκαιριών μάθησης σε όλα τα παιδιά, χωρίς διακρίσεις. Η αντιμετώπιση των παιδιών με ειδικές ικανότητες αντανακλά το ήθος της κοινωνίας μας και το επίπεδο του πολιτισμού μας.
Οι διαπιστώσεις γύρω από το ζήτημα της ειδικής εκπαίδευσης είναι ανατριχιαστικές:
– Απουσιάζει η δομημένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη πολιτική για έγκαιρη παρέμβαση διαπίστωσης και αντιμετώπισης των προβλημάτων αυτών των παιδιών.
– Σοβαρό κενό υπάρχει στον εντοπισμό και εκπαίδευση παιδιών 0- 3 χρονών.
– Αυξήθηκαν δραματικά οι μαθητές των ειδικών σχολείων, είναι όμως ελλειμματικές οι οργανωτικές και διοικητικές δομές τους.
– Οι ειδικές μονάδες χρήζουν επαναξιολόγησης.
– Εμφανίζονται τεράστια προβλήματα για τα παιδιά που χρειάζονται στήριξη στην τάξη.
– Τα παιδιά με ειδικές ικανότητες άνω των 21 ετών διαθέτουν ελάχιστες επιλογές κέντρων για διημερεύουσα φροντίδα και απασχόληση.
– Ο αριθμός των εκπαιδευτικών ψυχολόγων παραμένει καθηλωμένος παρά την αύξηση των αναγκών λόγω των εξελίξεων σε κοινωνικο- οικονομικό επίπεδο.
Ως ΑΚΕΛ, από το Νιόβρη του 2015, καταθέσαμε στον Υπουργό Παιδείας μια ολοκληρωμένη πρόταση για μια Στρατηγική Αντιμετώπισης των προβλημάτων της Ειδικής Εκπαίδευσης. Μέχρι στιγμής κώφευσε. Μήπως είχε άλλες προτεραιότητες, έτσι όπως τις επέβαλε η τρόικα και στο χώρο της παιδείας;
07 Ιουνίου 2017