Home  |  Βουλή   |  Παιδεία σε ρυθμούς αντιμεταρρύθμισης, αυταρχισμού και λιτότητας

Παιδεία σε ρυθμούς αντιμεταρρύθμισης, αυταρχισμού και λιτότητας

Δήλωση Γιώργου Κ. Γεωργίου,
βουλευτή ΑΚΕΛ – Αριστερά – Νέες Δυνάμεις Λάρνακας

Μετά από τέσσερα χρόνια  διακυβέρνησης του τόπου4524929540_87003ff60a_b, ο κ. Νίκος Αναστασιάδης και η κυβέρνηση του ΔΗΣΥ, συνεχίζουν αμείωτα την προσπάθεια της μεταρρύθμισης του δημόσιου σχολείου με ρυθμούς αντιμεταρρύθμισης, με βάση τις ιδεολογικές τους προτεραιότητες και τα τελεσίγραφα λιτότητας της Παγκόσμιας Τράπεζας και του Δ.Ν.Τ.

Πρόκειται για ένα αυταρχικό εγχείρημα που γίνεται μέσα από ένα προσχηματικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς εταίρους, και επηρεάζει αρνητικά εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές αλλά και την ίδια την εικόνα του δημόσιου σχολείου.

Αναφέρουμε ενδεικτικά:

  • Τα αναλυτικά προγράμματα εισάγονται με προχειρότητα, είναι ανεπαρκή και δυσχεραίνουν το έργο των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών που απειλούνται ξανά με θυματοποίηση.
  • Νέοι Κανονισμοί και Τετράμηνα: εντατικοποιούν τη μαθησιακή διαδικασία οδηγώντας σε ένα σχολείο- εργοστάσιο παραγωγής στείρων γνώσεων.
  • Αλφαβητισμός: με τη μεταφορά του προγράμματος το απόγευμα, 250 από τα 500 παιδιά που ήταν ενταγμένα στο πρόγραμμα έχουν απομακρυνθεί.
  • Απουσία ολοκληρωμένης πολιτικής για την ειδική εκπαίδευση.
  • Εργαστηριοποίση μαθημάτων για εξοικονόμηση λεφτών αλλά και με κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών.
  • Αναχρονιστικό σύστημα λειτουργίας των Εσπερινών σχολείων.
  • Καθυστερήσεις στην ανέγερση νέων τεχνικών σχολών, παρά την αυξημένη ζήτηση.
  • Καθυστέρηση στην αναβάθμιση των ΜΙΕΕΚ σε τριτοβάθμιες σχολές με όλα τα οφέλη για τους σπουδαστές τους.
  • Μειωμένα κονδύλια στον αναπτυξιακό προϋπολογισμό κατά 27%.
  • Οροφές στις προσλήψεις εκπαιδευτικών χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
  • Πάγωμα των προσλήψεων για εκπαιδευτικούς ψυχολόγους και ΣΕΑ παρά την ομολογημένη ανάγκη για επαγγελματική καθοδήγηση των παιδιών μας και για ανάσχεση των αυξημένων φαινομένων παραβατικότητας.
  • Διάλυση του ΙΔΑΒΕΠ και νέο καθεστώς εργοδότησης μερίδας εκπαιδευτικών με δυσχερείς όρους.
  • Πετσόκομμα των κονδυλίων για τον πολιτισμό.
  • Αλχημείες και αφαίρεση με παράνομο τρόπο πόρων που έπρεπε να διατεθούν για τα φοιτητικά επιδόματα.

Ως ΑΚΕΛ, θα αντισταθούμε σε αυτές τις πολιτικές απαξίωσης των εκπαιδευτικών και του δημόσιου σχολείου. Η Παιδεία αποτελεί κοινωνικό αγαθό και όχι προνόμιο για τους λίγους. Θα συνεχίσουμε τον αγώνα για ένα σχολείο σύγχρονο, ανθρώπινο και δημοκρατικό. Στόχος μας παραμένει η εξυπηρέτηση των παιδιών μας και της κοινωνίας ευρύτερα.

07 Νοεμβρίου 2016

PREV

Ερώτηση της κ. Σκεύης Κουκουμά, για την διαχείριση/αξιοποίηση των εγκαταλελειμμένων εγκαταστάσεων του Σφαγείου Κοφίνου

NEXT

Επέκταση της απασχόλησης των εποχικών ωρομίσθιων