Home  |  Βουλή   |  Δεν στοχεύουμε τα παιδιά, εντοπίζουμε τις αιτίες της παραβατικότητας

Δεν στοχεύουμε τα παιδιά, εντοπίζουμε τις αιτίες της παραβατικότητας

Δήλωση Γιώργου Κ. Γεωργίου, βουλευτή ΑΚΕΛ, για το θέμα της νεανικής παραβατικότητας

paideiaΤο τελευταίο διάστημα, τα φαινόμενα βίας, παραβατικότητας, αντικοινωνικής συμπεριφοράς και χουλιγκανισμού μερίδας των νέων μας, έχουν ενταθεί εντός και εκτός σχολείου. Το πιο ανησυχητικό είναι ότι παρατηρούνται και φαινόμενα φασιστικής εκτροπής από συγκεκριμένους χώρους.

Οι άσχημες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που βιώνουν πολλές οικογένειες, η αυξημένη κοινωνική ανισότητα, η υψηλή ανεργία στους νέους, η απαξίωση των θεσμών και η διαχρονική ατιμωρησία όσων ευθύνονται για τα δεινά της κοινωνίας μας, ευνοούν την έκφραση αντικοινωνικών συμπεριφορών.

Επιπλέον, η πολιτική λιτότητας που το υπουργείο Παιδείας ακολουθεί εισακούοντας την Παγκόσμια Τράπεζα και το ΔΝΤ δεν επιτρέπει στο σημερινό δημόσιο σχολείο να ανταποκριθεί επαρκώς στο ρόλο και την αποστολή του και να αποτρέψει αποτελεσματικά τέτοιου είδους συμπεριφορές. Οι οροφές στις προσλήψεις, η υποστελέχωση των Υπηρεσιών Εκπαιδευτικής  Ψυχολογίας και της επιτελικής ομάδας παρέμβασης, ο περιορισμός των σχολείων Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, η μη έγκαιρη διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών των παιδιών μας, η ελλειμματική παρουσία συμβούλων επαγγελματικής αγωγής, η διαφοροποίηση του εργασιακού καθεστώτος μερίδας εκπαιδευτικών και η αποκλειστική ενασχόληση των Γραφείων Ευημερίας με την ανακύκλωση της φτώχειας μέσω των ΕΕΕ, είναι κάποιοι από τους παράγοντες που υποσκάπτουν τη δυνατότητα του σχολείου να εντοπίζει έγκαιρα και να αντιμετωπίζει φαινόμενα παραβατικής συμπεριφοράς ανάμεσα στους μαθητές.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να καταθέσει άμεσα, πριν να είναι αργά, ένα πλήρη σχεδιασμό για την πρόληψη κυρίως αλλά και για την αντιμετώπιση παρόμοιων φαινομένων, εμπλέκοντας όλους τους πυλώνες της εκπαίδευσης (γονείς, μαθητές, πολιτικά κόμματα).

Το Υπουργείο Παιδείας ας υιοθετήσει δράσεις που να στοχεύουν στη δημιουργία ενός σύγχρονου και ανθρώπινου σχολείου.

02/11/2016

PREV

Προβλήματα βιομηχανικών περιοχών

NEXT

Ερώτηση της Σκεύης Κουκουμά για τα προβλήματα στο Λύκειο Βεργίνας