Home  |  Βουλή   |  Γραπτή δήλωση Άντρου Καυκαλιά μετά από τη διαβούλευση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας

Γραπτή δήλωση Άντρου Καυκαλιά μετά από τη διαβούλευση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας

Αντί να αναζητούν επαίνους, να δώσουν λύσεις

Η ωραιοποίηση της κατάστασης στα θέματα της εκπαίδευσης που επιχειρείται από πλευράς της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργού, δεν ωφελεί.

Ο Υπουργός Παιδείας αντί να δηλώνει ότι όλα προχωρούν ομαλά και να αναζητεί επαίνους, είναι ωφελιμότερο να αναγνωρίσει τα συσσωρευμένα προβλήματα που αντιμετωπίζει η παιδεία εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού και να δώσει λύσεις.

Συγκεκριμένα απαιτείται:

  • Επικέντρωση στη διαφύλαξη και προστασία της δημόσιας υγείας, καθώς και εφαρμογή και τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων. Οι δυο πρώτες μέρες επαναλειτουργίας των σχολείων για τις μαθήτριες και τους μαθητές της Γ’ τάξης Λυκείου και Τεχνικών Σχολών συνοδεύτηκαν με προβλήματα και ελλείψεις.
  • Ενώ μας χωρίζουν λιγότερο από τέσσερις εβδομάδες από την έναρξη των παγκύπριων εξετάσεων ακόμη να ανακοινωθούν σημαντικές πληροφορίες, καθώς και οι ημερομηνίες διεξαγωγής τους.
  • Η ιδέα για live streaming, εκτός του ότι είναι ανεδαφική και ανεφάρμοστη λόγω ανεπαρκειών σε τεχνολογική υποστήριξη, παραβιάζει θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα και αρχές.
  • H εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι πρώτιστα παιδαγωγικό ζήτημα  και απαιτείται ειδικός σχεδιασμός του τρόπου διδασκαλίας και παραγωγή κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού.
  • Δύο μήνες μετά την απόφαση για κλείσιμο των σχολείων και εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης πολλοί μαθητές παραμένουν χωρίς tablets και τεχνολογική υποστήριξη. Κι’ αυτό παρά τις κατ’ επανάληψη διαβεβαιώσεις του Υπουργείου Παιδείας ότι οι ανάγκες έχουν καλυφθεί.
  • Ειδική Εκπαίδευση: Ανεπαρκής σχεδιασμός, χωρίς πλάνο για το τι θα γίνει, αναπάντητα τα ερωτήματα των παιδιών, γονιών, εκπαιδευτικών, συμβούλων και σχολικών συνοδών. Οι ανάγκες του τομέα μεγάλες, η στήριξη ανύπαρκτη.

Αποφάσεις μακριά από μικροπολιτικές και σωματειακές σκοπιμότητες

Η  πανδημία του  κορωνοϊού έχει επηρεάσει ολόκληρο το φάσμα του  κυπριακού  αθλητισμού. Από το πρωτάθλημα ποδοσφαίρου της Α’ κατηγορίας, τις  μικρές  κατηγορίες της ΚΟΠ, το αγροτικό ποδόσφαιρο, τα υπόλοιπα αθλήματα και  ομοσπονδίες, τους αθλητές  κορυφής,  μέχρι και  τον κοινωνικό- μαζικό αθλητισμό.

Η  συζήτηση  που εξελίσσεται  εδώ και εβδομάδες  και συγκεντρώνει  το  ενδιαφέρον  της πλειοψηφίας του φίλαθλου κόσμου, αφορά στο τι μέλλει γενέσθαι στο  πρωτάθλημα ποδοσφαίρου της Α’  κατηγορίας.  Ένα θέμα για το οποίο η κυβέρνηση, μακριά απ’ όποιες μικροπολιτικές και σωματειακές σκοπιμότητες,  πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της και να τοποθετηθεί.

Η δική μας εκτίμηση είναι ότι οι αποφάσεις που θα ληφθούν πρέπει να  στηρίζονται  στις επιστημονικές απόψεις της επιδημιολογικής ομάδας, με μοναδικό γνώμονα την προστασία  της  δημόσιας  υγείας.

Από την πλευρά του ο  ΚΟΑ καλείται να  διαδραματίσει τον καθοδηγητικό του ρόλο. Ως η ανώτατη αθλητική αρχή έχει την κύρια ευθύνη να ετοιμάσει και να παρουσιάσει  ένα  οδικό χάρτη για την επανεκκίνηση και στήριξη του κυπριακού αθλητισμού.

Οι  δημιουργοί  ακόμα περιμένουν

Δύο  μήνες μετά το «κλείδωμα» και του  τομέα του πολιτισμού λόγω της πανδημίας και παρά τις πολλές προσπάθειες που έχουν γίνει από τους ίδιους τους ανθρώπους του πολιτισμού, αλλά και τις πιέσεις που ασκήσαμε και εμείς και άλλοι,  οι δημιουργοί ακόμα περιμένουν.

Τα όποια  μέτρα έχουν εξαγγελθεί  αποδεικνύονται ανήμπορα να  στηρίξουν ουσιαστικά  τον τομέα  και τους ανθρώπους του πολιτισμού. Η παραχώρηση του ειδικού επιδόματος των €900 για τρεις μήνες, ασφαλώς και δεν ανταποκρίνεται στην προσφορά και την εργασία των ανθρώπων αυτών, αλλά και δεν καλύπτει τις ανάγκες τους.

Μεγάλο ζητούμενο και η επόμενη μέρα. Ζητήσαμε και σήμερα από το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας να καταθέσει ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό, αλλά και υποστηρικτικό πλαίσιο με μέτρα και αποφάσεις που να στηρίζουν  την επάνοδο στη δημιουργική δράση.

12/05/2020

PREV

Θα πληρώνουν με την επιστολή του κ. Νουρή τις δόσεις των δανείων οι πρόσφυγες;

NEXT

Να διασφαλιστεί το δικαίωμα συμμετοχής όλων των μαθητών στις παγκύπριες εξετάσεις