Home  |  Βουλή   |  Απαράδεκτες οι οικονομίστικες προσεγγίσεις και οι πολιτικές «οροφής» για σχολικούς συνοδούς

Απαράδεκτες οι οικονομίστικες προσεγγίσεις και οι πολιτικές «οροφής» για σχολικούς συνοδούς

Συζητήσαμε σήμερα στην Επιτροπή Παιδείας το τεράστιο πρόβλημα που δημιουργείται με την εκπαίδευση και ανάπτυξη των παιδιών με αναπηρίες, λόγω σημαντικών ελλείψεων στον αριθμό των σχολικών συνοδών.

Είναι αδιανόητο και απαράδεκτο ένα κράτος να εξετάζει αυτά τα ζητήματα με οικονομίστικες προσεγγίσεις, με «πολιτικές οροφής» και «κόφτες». Κατηγορηματικά δηλώνουμε ότι μόνο οι πραγματικές ανάγκες πρέπει να καθορίζουν τον αριθμό των συνοδών και όχι τα κονδύλια.

Απαράδεκτο, είναι επίσης, το γεγονός ότι σημειώνεται μεγάλη καθυστέρηση στην αξιολόγηση των αιτήσεων, καθώς και στη διαδικασία εξέτασης των ενστάσεων από τις αρμόδιες επιτροπές. Επιβάλλεται, πριν το άνοιγμα των σχολείων, όλες οι διαδικασίες που συνδέονται με την στήριξη των παιδιών με αναπηρίες να έχουν ολοκληρωθεί και αυτά τα παιδιά να αρχίζουν την σχολική χρονιά χωρίς επιπρόσθετα εμπόδια και δυσκολίες.

Ενώπιον της Επιτροπής ακούστηκαν και καταγγελίες από εκπροσώπους των γονιών ότι σε συγκεκριμένες περιπτώσεις αφαιρέθηκε ο/η συνοδός χωρίς να γίνει επαναξιολόγηση των αναγκών των παιδιών. Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει άμεσα να ερευνήσει αυτές τις περιπτώσεις και να δώσει απαντήσεις και λύσεις.

Το ΥΠΠΑΝ σε συνεργασία με το ΕΤΕΚ να συγκεκριμενοποιήσει το πλάνο του για θερμική άνεση στις τάξεις

Η κατάσταση με τις ψηλές θερμοκρασίες στις σχολικές μονάδες και ειδικότερα στις τάξεις, είναι αναμφίβολα ανυπόφορη. Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς έχουν όλα τα δίκαια του κόσμου όταν απαιτούν την άμεση επίλυση αυτού του τεράστιου προβλήματος.

Είναι αλήθεια ότι η πολιτεία άργησε να αντιδράσει και καθυστερεί να δώσει λύσεις. Όλοι συμφωνούμε ότι το ζητούμενο είναι η αλλαγή των δεδομένων και η βελτίωση του μικροκλίματος μέσα στις τάξεις για να πετύχουμε συνθήκες θερμικής άνεσης. Απαντήσεις ωστόσο, σε σχέση με το πότε, το πώς, με ποια τεχνολογία θα πετύχουμε αυτούς τους στόχους δεν έχουν δοθεί. Αναμένουμε από το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με τον σύμβουλο του επί αυτών των θεμάτων, το ΕΤΕΚ, να συγκεκριμενοποιήσει το πλάνο του.

23/09/2020

PREV

Δηλώσεις Αντρέα Φακοντή, Προέδρου της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εργασίας

NEXT

Προωθείται η πρόταση του ΑΚΕΛ για εκσυγχρονισμό του ορισμού του βιασμού