Home  |  Βουλή   |  Δήλωση Άντρου Καυκαλιά μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας

Δήλωση Άντρου Καυκαλιά μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας

Η δωρεάν δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση δέχεται επίθεση

Η κυβέρνηση σε μια λογική ότι τα δημόσια πανεπιστήμια πρέπει να λειτουργήσουν ως κοινές επιχειρήσεις, ότι πρέπει να επιβιώσουν με τους όρους της αγοράς και τους γενικούς κανόνες εμπορίας προϊόντων και ότι δεν πρέπει να αποκτούν συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού, (δες ιδιωτικά πανεπιστήμια), με κανονισμούς που κατέθεσε στη Βουλή επιχειρεί:

  1. Την επιβολή διδάκτρων και
  2. Την κατάργηση της διαδικασίας των παγκύπριων εξετάσεων, ως τη βασική πύλη εισόδου στα δημόσια πανεπιστήμια για τα προπτυχιακά προγράμματα, που θα προσφέρονται σε άλλη γλώσσα από τις επίσημες γλώσσες της Δημοκρατίας.

Μάλιστα, ο ΔΗΣΥ με την πρόταση που κατέθεσε σήμερα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας, για να διαγραφούν τα ανώτατα όρια διδάκτρων στα δημόσια πανεπιστήμια, αντί να στηρίζει τις χιλιάδες των φοιτητών των ιδιωτικών πανεπιστημίων, οι οποίοι απαιτούν μειώσεις στα δίδακτρα, ανοίγει το δρόμο για περαιτέρω αυξήσεις στα δίδακτρα των ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Για άλλη μια φορά να τονίσω ότι, ως ΑΚΕΛ στηρίζουμε την εισαγωγή προγραμμάτων σε ξένες γλώσσες στα δημόσια πανεπιστήμια. Είναι μια πρόσθετη αξία. Θα ενισχυθεί με αυτό τον τρόπο η ανάπτυξη των δημόσιων πανεπιστημίων, θα ανοίξει ο δρόμος για προσέλκυση ξένων φοιτητών, αλλά και θα ενισχυθεί περαιτέρω η προσπάθεια για συνεργασίες με πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Εκεί που διαφωνούμε είναι με την επιβολή διδάκτρων και την κατάργηση της διαδικασίας των παγκύπριων εξετάσεων. Γεγονός που αν επισυμβεί θα σηματοδοτήσει την αρχή του τέλους της δωρεάν δημόσιας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στον τόπο μας.

Να ενισχυθεί η φοιτητική μέριμνα

Επίσης σήμερα στην Επιτροπή Παιδείας συζητήσαμε και το θέμα της φοιτητικής μέριμνας.

Κατ’ αρχή να σημειώσω ότι υπήρξε παραδοχή από τους εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας για καθυστέρηση στην έναρξη της καταβολής της φοιτητικής χορηγίας, λόγω ασφαλώς και της πανδημίας. Ζητήσαμε να ενισχυθεί η Υπηρεσία Φοιτητικής Μέριμνας, ούτως ώστε να γίνει κατορθωτό το συντομότερο δυνατό να καταβληθούν οι χορηγίες στις οικογένειες των φοιτητών μας.

Επιπλέον, ζητήσαμε την αύξηση των κονδυλίων για τα φοιτητικά επιδόματα, αλλά και να διασφαλιστεί ότι όλα τα διαθέσιμα κονδύλια θα κατανέμονται για τους σκοπούς της φοιτητικής πρόνοιας.

Παράλληλα επιβάλλεται, και ως προς τούτο θέσαμε συγκεκριμένες εισηγήσεις, να υπάρξουν ρυθμίσεις για περαιτέρω στήριξη προς τις ευάλωτες ομάδες, για την στήριξη των φοιτητών του εξωτερικού, όπως για παράδειγμα με επιδότηση των αεροπορικών ναύλων, για αυξημένη στήριξη στην πολυτεκνία και εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας, ώστε αυτή να συμπεριλάβει τις εκτιμήσεις του Κτηματολογίου του 2018, (σήμερα ο νόμος προβλέπει εκτιμήσεις του 2013). Τέλος, υπογραμμίσαμε την ανάγκη για ψηφιοποίηση και απλούστευση της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων για τη φοιτητική χορηγία και επιδόματα.

Να μην αδικηθούν μαθητές αθλητικών σχολείων

Ένα άλλο ζήτημα που απασχόλησε την Επιτροπή Παιδείας αφορά τα αθλητικά σχολεία και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν γονείς και μαθητές. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να πούμε ότι το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να πάρει αποφάσεις που να μην αδικούν υποψήφιους μαθητές, αλλά και τις οικογένειες τους. Έχουν αλλάξει τα δεδομένα λόγω της πανδημίας. Δραστηριότητες στις οποίες, υπό κανονικές συνθήκες θα συμμετείχαν οι μαθητές για να επιβεβαιώσουν ή και να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους έχουν ακυρωθεί. Γι’ αυτό δεν πρέπει σε καμία περίπτωση αυτοί οι μαθητές να αδικηθούν για το λόγο ότι το Υπουργείο Παιδείας θα παραμείνει σε αποφάσεις που έχουν ληφθεί πριν την πανδημία. Επιβάλλεται να γίνουν διορθώσεις, ώστε να υπάρξει μια αντικειμενική και δίκαιη αντιμετώπιση αυτών των παιδιών.

Επίσης, υπογραμμίσαμε την ανάγκη για διασύνδεση του αθλητικού σχολείου με όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, από τη Δημοτική μέχρι την Τριτοβάθμια, καθώς και την ανάγκη το Υπουργείο Παιδείας να μελετήσει πως εντάσσονται τα παιδιά με αναπηρίες στα αθλητικά σχολεία, στο πλαίσιο και της ενιαίας εκπαίδευσης.

03/06/2020

PREV

Εκμετάλλευση και αισχροκέρδεια στα διαγνωστικά τεστ για κορονοϊό

NEXT

Γραπτή Δήλωση της Σκεύης Κουκουμά για την κατάθεση Πρότασης Νόμου