“Φαινόμενα αισχροκέρδειας και στην τιμή πώλησης του υγραερίου κίνησης”
Δηλώσεις Κώστα Κώστα, μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου και Ενέργειας
Μετά από καθυστέρηση πέραν των 4 ετών, ολοκληρώνεται η υλοποίηση της πολιτικής απόφασης της προηγούμενης κυβέρνησης για την εισαγωγή του υγραερίου στην αυτοκίνηση.
Αφού η κυβέρνηση καθυστέρησε ένα χρόνο να ξεκινήσει τον σχεδιασμό που είχε παραλάβει, αφού έχουν περάσει πάνω από 2.5 χρόνια από τότε που η Βουλή έχει ψηφίσει όλες τις νομοθεσίες που απαιτούντο και αφού ως κράτος έχουμε ήδη χάσει σχεδόν 3 χρόνια από την εξαίρεση που ενέκρινε για την Κύπρο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την περίοδο 2014-2022 αναφορικά με το φόρο κατανάλωσης στο υγραέριο κίνησης (μόνο 7 σεντ ανά λίτρο ενώ στη βενζίνη και το πετρέλαιο είναι 49 σεντ ανά λίτρο), επιτέλους τα πρώτα 2 πρατήρια που προμηθεύουν υγραέριο κίνησης, έχουν ξεκινήσει τη λειτουργιά τους.
Ως Κόμμα, είχαμε επανειλημμένα καταγγείλει στο παρελθόν την αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην εισαγωγή της υγραεριοκίνησης, τονίζοντας ότι ελπίζουμε ότι αυτή οφείλεται μόνο σε γραφειοκρατικές διαδικασίες και όχι σε σκοπιμότητες που έχουν να κάνουν με συμφέροντα, τα οποία κρύβονται πίσω από αυτή. Σήμερα , θέλουμε να δηλώσουμε ευθαρσώς ότι η εισαγωγή της υγραεριοκίνησης, οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην επίμονη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου και στην έντονη πίεση που άσκησε στην Εκτελεστική Εξουσία.
Στη συνεδρία της Επιτροπής Εμπορίου, φάνηκε ότι εκκρεμεί η εξέταση 4 αιτήσεων πολεοδομικών αδειών και 13 αιτήσεων αδειών οικοδομής δημιουργίας υποδομών σε υφιστάμενα πρατήρια.
Το πιο σημαντικό, είναι το γεγονός ότι η τιμή πώλησης του υγραερίου κίνησης ανά λίτρο είναι περίπου 0.78 σεντ/ευρώ , τιμή η οποία φαίνεται ότι είναι πολύ ψηλή και περίπου 40% πιο ακριβή από τη μέση τιμή πώλησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία σήμερα είναι περίπου 0.55 σεντ.
Ως ΑΚΕΛ, για ακόμα μια φορά, καλούμε την Κυβέρνηση και τις αρχές Τοπικής Αυτοδιοίκησης, να προχωρήσουν με ταχύτητα στην εξέταση και των υπόλοιπων αιτήσεων δημιουργίας των απαραίτητων υποδομών προμήθειας υγραερίου κίνησης σε υφιστάμενα πρατήρια ή ανέγερσης νέων πρατηρίων.
Απαιτούμε επίσης ως Κόμμα, όπως άμεσα το αρμόδιο Υπουργείο Ενέργειας και κυρίως η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, ελέγξουν τον τρόπο υπολογισμού της τιμής πώλησης του υγραερίου κίνησης, η οποία είναι περίπου 40% πιο ψηλή από τη μέση τιμή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έτσι ώστε να μην έχουμε φαινόμενα αισχροκέρδειας και στη περίπτωση και αυτού του καυσίμου κίνησης αλλά και η τιμή αγοράς να μην λειτουργήσει ως αντικίνητρο για την προώθηση της χρήσης υγραερίου στην αυτοκίνηση.
05 Σεπτεμβρίου 2017