Πλήγμα στον μέσο καταναλωτή οι αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας
Γραπτή Δήλωση Βουλευτή Αντρέα Φακοντή
Η κυβέρνηση κατέθεσε νομοσχέδιο για αύξηση των τελών κυκλοφορίας των νεοεγγραφέντων οχημάτων, το οποίο συνέδεε την ηλικία του οχήματος με το τέλος κυκλοφορίας. Κάτι τέτοιο έπληττε σοβαρά τόσο τα μεσαία και χαμηλά εισοδηματικά στρώματα, όσο και τους εισαγωγείς μεταχειρισμένων οχημάτων, αφού επιβαλλόταν ένα πολύ υψηλό πρόσθετο τέλος κυκλοφορίας αναλόγως της ηλικίας του οχήματος.
Μετά την έντονη αντίδραση του ΑΚΕΛ, αλλά και της πλειοψηφίας των κοινοβουλευτικών κομμάτων, κατατέθηκε αναθεωρημένο κείμενο, το οποίο συζητήθηκε χθες σε συνεδρία της Κ.Ε. Μεταφορών.
Παρά τις προσπάθειες του ΑΚΕΛ να περιοριστούν οι αυξήσεις στο ετήσιο τέλος κυκλοφορίας στα μεταχειρισμένα οχήματα, τα οποία δεν έχουν υψηλές εκπομπές ρύπων, δυστυχώς μετά την επιμονή των βουλευτών του ΔΗΣΥ, η πλειοψηφία των μελών της Επιτροπής Μεταφορών, αύξησε περαιτέρω τα τέλη κυκλοφορίας στα μεταχειρισμένα οχήματα, επιβάλλοντας έτσι ένα χαράτσι στο μέσο καταναλωτή, ο οποίος δεν έχει την οικονομική ευχέρεια να αγοράσει ένα καινούριο όχημα. Ιδιαίτερα τσουχτερή είναι η αύξηση στα οχήματα ηλικίας 4 μέχρι 8 χρονών.
Διερωτόμαστε, εάν η στοχοποίηση των οχημάτων αυτών, τα οποία αποτελούν την πλειοψηφία των πωλήσεων τα τελευταία χρόνια, δεν είναι μια προσπάθεια από μέρους της κυβέρνησης Αναστασιάδη – Συναγερμού να εξυπηρετήσει τα ιδιωτικά συμφέροντα μια μικρής μερίδας σε βάρος του μέσου καταναλωτή, τότε τι είναι;
Το ΑΚΕΛ καλεί την κυβέρνηση και τα κοινοβουλευτικά κόμματα που στηρίζουν αυτές τις σημαντικές αυξήσεις στο ετήσιο τέλος κυκλοφορίας στη βάση του πότε ένα όχημα έχει κατασκευαστεί και όχι στη βάση των εκπομπών ρύπων, να αντιληφθούν το πλήγμα που επιφέρουν στα μεσαία και χαμηλά εισοδηματικά στρώματα και κατ΄ επέκταση στην οικονομία του τόπου.
22/02/2019