Ιδεολογικό ξεκαθάρισμα από πλευράς Κυβέρνησης τα νέα αναλυτικά προγράμματα
ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΟΥ ΑΚΕΛ ΑΝΤΡΕΑ ΚΑΥΚΑΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Μετά από μια καταρχήν μελέτη του κειμένου για την αξιολόγηση των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων που ετοίμασε αρμόδια επιτροπή διορισμένη από την κυβέρνηση Αναστασιάδη, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι εφαρμόζεται ο σχεδιασμός που ανακοίνωσαν οι κυβερνώντες πριν καν διοριστεί η επιτροπή: ένα ιδεολογικό ξεκαθάρισμα των Αναλυτικών Προγραμμάτων για επιβολή ενός «μονοκομματισμού» στη διδακτέα ύλη, ιδιαίτερα στα λεγόμενα «ευαίσθητα αντικείμενα». Οι αναφορές στην έκθεση ότι « σε ομάδες ευαίσθητων θεμάτων (Ιστορίας, Γλώσσας) υπήρξαν διαφωνίες ως προς τον ιδεολογικό προσανατολισμό των Αναλυτικών Προγραμμάτων » και ότι « η εισήγηση της Επιτροπής είναι να ξεκαθαρίσουν όλες οι γκρίζες ζώνες στα ευαίσθητα θέματα» αναδεικνύουν χωρίς αμφιβολία τις στενά ιδεολογικές προσεγγίσεις και αγκυλώσεις των κυβερνώντων μέσω της Επιτροπής Αξιολόγησης.
Αφού λοιπόν, η κυβέρνηση άφησε να περάσει ενάμιση χρόνος κάνοντας ελάχιστα πράγματα, έρχεται τώρα διαμέσου της Επιτροπής για τον Εκσυγχρονισμό του Εκπαιδευτικού Συστήματος, της οποίας προΐσταται ο Υπουργός Παιδείας, να προτείνει ουσιαστικά το «ξήλωμα» της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης. Η κυβέρνηση επιχειρεί να ακυρώσει ένα τεράστιο έργο που είχε γίνει από εξειδικευμένες επιστημονικές επιτροπές στις οποίες συμμετείχαν και μάχιμοι εκπαιδευτικοί και επιφανείς ακαδημαϊκοί, αποτέλεσμα ενός δομημένου διαλόγου που διεξήχθη για μεγάλη περίοδο ανάμεσα στους αρμόδιους φορείς.
Η εισήγηση παράλληλα να εφαρμοστούν στην Κύπρο ελλαδικά Νέα Αναλυτικά Προγράμματα και διδακτικά εγχειρίδια, δημιουργεί πολλά ερωτηματικά και ανησυχίες.
Η έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα, αποτελεί ουσιαστικά το πλαίσιο μέσα στο οποίο η κυβέρνηση επιχειρεί να κινηθεί, ώστε να εφαρμόσει την « αντιμεταρρύθμιση » στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Ως ΑΚΕΛ, είχαμε πριν από ένα και πλέον χρόνο, προειδοποιήσει ότι, η απόφαση της κυβέρνησης για πάγωμα της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης με πρόσχημα την αξιολόγησή της στην πράξη συνιστούσε προσπάθεια ακύρωσή της.
Είχαμε επίσης σημειώσει πως, αυτή η «αξιολόγηση» θα λειτουργούσε ως «αυτοεκπληρούμενη προφητεία» για τις μετέπειτα επιλογές της κυβέρνησης.
Παράλληλα, επιδιώκοντας πάντοτε ένα εποικοδομητικό ρόλο, καλέσαμε την κυβέρνηση στα πλαίσια της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης, να υιοθετήσει ξανά μια επιστημονικό – κεντρική και συμμετοχική διαδικασία που θα έδινε ώθηση στην εφαρμογή της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης και όχι την κομματική επιβολή ιδεολογικών θέσεων στη διδακτέα ύλη διά μέσου των Αναλυτικών Προγραμμάτων.
Δυστυχώς δεν εισακουστήκαμε και οι φόβοι μας επιβεβαιώνονται.
31/07/2014