Δηλώσεις Άντρου Καυκαλιά, μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας
Ανισότητες και διακρίσεις στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Η μη πρόσβαση σε ψηφιακές συσκευές και στο διαδίκτυο, άρα και σε μια ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όσο κι αν το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να ωραιοποιήσει τα πράγματα, συνιστά ανισότητες και διακρίσεις.
Το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει πείσει για τους σχεδιασμούς του και για την ετοιμότητά του. Ζητήματα που αφορούν στην προσαρμογή και κάλυψη της ύλης, τα χρονοδιαγράμματα και τη μορφή των εξετάσεων, ζητήματα που έχουν να κάνουν με την αξιολόγηση του μαθητή, ζητήματα που αφορούν στις εξετάσεις των τετραμήνων, τη διεξαγωγή των παγκύπριων εξετάσεων, παραμένουν αναπάντητα, ενώ την ίδια στιγμή τα περιθώρια για λήψη αποφάσεων στενεύουν.
Το ΥΠΠΑΝ ακόμη να εφοδιάσει τους σπουδαστές στα Εσπερινά με ηλεκτρονικές συσκευές
Όταν εγκρίνονταν οι κανονισμοί για τη λειτουργία των εσπερινών σχολείων, πριν ενάμιση περίπου χρόνο, όλοι μιλήσαμε για ένα θετικό βήμα. Ωστόσο, ως ΑΚΕΛ επισημάναμε ότι δεν ήταν το καθοριστικό και ότι έπρεπε να προηγηθούν ή έστω να ακολουθήσουν πολλά άλλα. Ενδεικτικά, σημειώνω την ανάγκη για δημιουργία νέου ωρολογίου προγράμματος, διαμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων που να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες που υπάρχουν στην εκπαίδευση ενηλίκων ατόμων, παραγωγή κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη διδασκαλία ενηλίκων, επαρκή στελέχωση και τεχνολογική υποστήριξη των εσπερινών σχολείων, κατοχύρωση ίσων δικαιωμάτων των σπουδαστών στα εσπερινά με τους μαθητές Μέσης Εκπαίδευσης.
Με απογοήτευση διαπιστώνουμε ότι ενάμιση χρόνο μετά, πολύ λίγα από τα πιο πάνω έχουν γίνει.
Επιπλέον, καταγγέλλουμε ως απαράδεκτο το γεγονός ότι οι σπουδαστές στα εσπερινά σχολεία, από την έναρξη της πανδημίας το περασμένο Μάρτιο μέχρι και σήμερα που λήφθηκαν αποφάσεις για κλείσιμο των σχολείων, δεν έχουν πάρει ακόμα ηλεκτρονικές συσκευές, με αποτέλεσμα να αδυνατούν να παρακολουθήσουν και να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Η κυβέρνηση με τις αποφάσεις της προκαλεί αντί να λύνει προβλήματα
Όλοι συμφωνούμε ότι δεν πρέπει να επιτρέψουμε να δημιουργούνται ή να αφήνονται «τρύπες» στις διαδικασίες εισδοχής ξένων φοιτητών στα κυπριακά κολλέγια. Σε αυτή την προσπάθεια είναι φανερό ότι υπήρξαν αποφάσεις που έχουν προκαλέσει προβλήματα, αντί να τα επιλύσουν.
Η κυβέρνηση πρώτη και πάνω απ’ όλα επιβάλλεται να αυτοσυντονιστεί, να καλύψει τα δικά της κενά και να υποστηρίξει αυτό που όλοι θέλουμε να πετύχουμε. Δηλαδή, στα κολλέγια μας να βρίσκονται πραγματικοί φοιτητές και η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης να είναι αυτή που πρέπει.
18/11/2020