Το Υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να αγνοεί την πραγματικότητα
Δήλωση Χρίστου Χριστοφίδη, Βουλευτή ΑΚΕΛ, μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού
Έχω λάβει από καθηγητές ένα μήνυμα που είχε διαβιβαστεί σε όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό ενός λυκείου στη Λάρνακα. Το μήνυμα έλεγε ότι δεν θα γίνεται χρήση των κλιματιστικών, επειδή υπάρχει πρόβλημα με το φορτίο του ρεύματος, και ότι αυτό είναι εντολή της Σχολικής Εφορείας.
Δυστυχώς, τέτοια περιστατικά είναι πολύ συνηθισμένα σε όλη την Κύπρο. Το να προσποιείται το Υπουργείο ότι δεν υπάρχει πρόβλημα είναι σαν να βλέπουμε μέρα και να μας λένε ότι είναι νύχτα.
Χιλιάδες μαθητές και εκατοντάδες εκπαιδευτικοί βιώνουν την κατάσταση καθημερινά. Αυτοί οι μαθητές έχουν γονείς που γνωρίζουν πολύ καλά τι συμβαίνει. Δεν μπορείς να λες ψέματα όταν ολόκληρη η κοινωνία βλέπει την πραγματικότητα. Υπάρχουν σοβαρά κτιριολογικά προβλήματα και η υπόθεση με τα κλιματιστικά έχει εξελιχθεί σε μεγάλο φιάσκο.
Έχουμε ζητήσει να επισκεφθεί η Επιτροπή Παιδείας τα σχολεία, ώστε να δούμε τα προβλήματα με τα μάτια μας – ειδικά σε σχολεία με ιδιαίτερες ανάγκες ή σε αποθήκες που μετατρέπονται σε αίθουσες διδασκαλίας. Δεν μπορεί το Υπουργείο, επειδή χαλάσαμε την “τέλεια εικόνα” που θέλει να παρουσιάσει, να προσποιείται ότι όλα είναι καλά.
Δεν είναι αποδεκτό, επειδή κάποιοι νοιάζονται για το κοινό καλό και αντιδρούν, να υιοθετείται ξανά η τακτική του «Προδρόμου Προδρόμου» και να βλέπουμε παντού συνωμοσίες. Ο κόσμος αντιδρά γιατί υπάρχουν πραγματικά προβλήματα. Αν το Υπουργείο δεν το καταλάβει, τίποτα δεν θα λυθεί.
Δεν γίνεται να ζει η Υπουργός σε ένα «ροζ συννεφάκι» μαζί με μια ομάδα δημοσιογράφων, υποστηρίζοντας ότι όλα είναι τέλεια και ότι έγιναν μεγάλες αλλαγές. Υπάρχουν σοβαρότατα ζητήματα. Το Υπουργείο θα έπρεπε να χαίρεται που υπάρχουν μαθητές και εκπαιδευτικοί που νοιάζονται για τα σχολεία και τις συνθήκες διδασκαλίας, όχι να απαξιώνει τις αντιδράσεις.
Καλώ, λοιπόν, ξανά την Υπουργό και το Υπουργείο να σταματήσουν να κρύβονται πίσω από το δάχτυλό τους. Να σταματήσουν να παραπλανούν. Χιλιάδες άνθρωποι βλέπουν και βιώνουν καθημερινά αυτή την πραγματικότητα.
Πρέπει επίσης να σταματήσει και το αστείο επιχείρημα ότι «δεν μπήκαν τα κλιματιστικά πριν από 20 ή 30 χρόνια» ή «γιατί δεν τα έβαλε ο Μακάριος το ’60». Με τέτοιες λογικές δεν λύνεται τίποτα. Κάποτε κάναμε μάθημα σε παράγκες· αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να το ξανασυζητάμε σήμερα.
Είμαστε στο 2025. Οι κλιματικές συνθήκες έχουν αλλάξει. Οι πιέσεις για μαθητές και εκπαιδευτικούς είναι μεγάλες και πρέπει να εστιάσουμε στο πώς θα λύσουμε τα προβλήματα τώρα.
24.09.2025