Home  |  Ενημέρωση   |  Δηλώσεις και Ανακοινώσεις   |  Nα αναμορφωθεί πλήρως και άμεσα o θεσμός των Εσπερινών λυκείων

Nα αναμορφωθεί πλήρως και άμεσα o θεσμός των Εσπερινών λυκείων

Ανακοίνωση

photo1Μετά από επίσκεψη μας στο Εσπερινό Λύκειο Λάρνακας που λειτουργεί στο Λύκειο Βεργίνας, ο Επικεφαλής του Γραφείου Παιδείας της Κ.Ε. του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδη απέστειλε την ακόλουθη επιστολή στον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού κ. Κώστα Καδή.

«Επικοινωνώ μαζί σας για ένα θέμα το οποίο θεωρούμε εξαιρετικά επείγον και εξαιρετικά σοβαρό.

Ο θεσμός των Εσπερινών Λυκείων και των Εσπερινών Τεχνικών Σχολών είναι ένας θεσμός εξαιρετικά χρήσιμος και κοινωνικά επωφελής. Αποτελεί για συνανθρώπους μας που αντιμετώπισαν ή αντιμετωπίζουν κοινωνικά ή/ και οικονομικά προβλήματα, τη δεύτερη ευκαιρία στην εκπαίδευση, ίσως και στη ζωή.

Δυστυχώς, εδώ και πολλά χρόνια, αυτός ο θεσμός λειτουργεί απρογραμμάτιστα χωρίς αλλαγές και χωρίς οποιαδήποτε επιστημονική, σύγχρονη προσέγγιση για την εκπαίδευση ενηλίκων ατόμων. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα Εσπερινά Λύκεια λειτουργούν ακόμα με βάση τους κλάδους που πριν δεκαετίες υπήρχαν (Κλασσικό, Εμπορικό, Οικονομικό). Παρά την ορθή, κατά την άποψη μας, διαπίστωση της Επιτροπής Αναλυτικών Προγραμμάτων, υπό την Προεδρία του κ. Γιώργου Τσιάκαλου ότι θα έπρεπε να διαμορφωθούν ειδικά αναλυτικά προγράμματα για το Εσπερινό Λύκειο, δυστυχώς τίποτα δεν έχει προχωρήσει.

Κ. Υπουργέ,

Ο θεσμός των Εσπερινών λυκείων πρέπει να αναμορφωθεί πλήρως και άμεσα. Ο θεσμός αυτός λειτουργεί στη βάση περασμένων δεκαετιών, με τη δύναμη της συνήθειας και χάρη στις φιλότιμες προσπάθειες εκπαιδευτικών και μαθητών.

Εισηγούμαστε πιο συγκεκριμένα:

  1. Την αναμόρφωση του θεσμού με τη δημιουργία νέου ωρολογίου προγράμματος. Οι αλλαγές στα Εσπερινά Λύκεια να συμβαδίζουν με τις αλλαγές που προγραμματίζει το Υπουργείο Παιδείας στο Λύκειο και τη δημιουργία κατευθύνσεων.
  2. Διαμόρφωση αναλυτικών προγραμμάτων για το Εσπερινό Λύκειο, που να στηρίζεται στα νέα αναλυτικά προγράμματα και να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες που υπάρχουν στην εκπαίδευση, κυρίως ενηλίκων ατόμων.
  3. Την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ατόμων που φοιτούν αλλά και στις σύγχρονες επιστημονικές τάσεις για την εκπαίδευση ενηλίκων.

Ταυτόχρονα έχουμε επισημάνει ότι ο θεσμός αυτός είναι παραγνωρισμένος αφού παρατηρούνται σοβαρά προβλήματα υποστελέχωσης (στο Λύκειο Βεργίνας επισημάναμε την έλλειψη γυμναστή, μουσικού, ψυχολόγου και την ανεπαρκή παρουσία εκπαιδευτικού συμβούλου). Ταυτόχρονα υπάρχουν σοβαρές αδυναμίες στην τεχνολογική υποστήριξη του θεσμού σε σύγκριση με τα υπόλοιπα Λύκεια. Τέλος, εισηγούμαστε όπως εξεταστεί άμεσα το δικαίωμα πρόσβασης των μαθητών των Εσπερινών Λυκείων σε όλα τα ωφελήματα των υπολοίπων μαθητών μας, όπως για παράδειγμα η πρόσβαση με τους ίδιους όρους στα λεωφορεία. Σημειώνουμε επιπρόσθετα ότι στο Εσπερινό Λύκειο Λάρνακας δεν υπάρχει καν Ταμείο της Διευθύντριας, όπως λειτουργεί σε όλα τα υπόλοιπα Λύκεια.

Κλείνοντας, εισηγούμαστε όπως ο θεσμός αυτός διαφημιστεί και γνωστοποιηθεί προς την κοινωνία, ιδιαίτερα στους συνανθρώπους μας που έχουν εγκαταλείψει πρόωρα το εκπαιδευτικό μας σύστημα, τα στοιχεία των οποίων αντιλαμβάνομαι ότι το Υπουργείο Παιδείας κατέχει».

25/02/2015

PREV

Ομιλία Γενικού Γραμματέα Κ.Ε. ΑΚΕΛ Άντρου Κυπριανού στην εκδήλωση «Κύπρος και Ενέργεια, Ειρήνη και Ευημερία στην περιοχή»

NEXT

Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια