Home  |  Γενικός Γραμματέας Κ.Ε. ΑΚΕΛ   |  Δηλώσεις Γενικού Γραμματέα Κ.Ε. ΑΚΕΛ Στέφανου Στεφάνου για τη συνάντηση με την ΠΣΕΜ

Δηλώσεις Γενικού Γραμματέα Κ.Ε. ΑΚΕΛ Στέφανου Στεφάνου για τη συνάντηση με την ΠΣΕΜ

Καλωσορίσαμε σήμερα στα γραφεία μας αντιπροσωπεία της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών (ΠΣΕΜ) με την οποία συζητήσαμε σημαντικά ζητήματα, τα οποία απασχολούν τον μαθητόκοσμο και την εκπαίδευσή μας.

Η αντιπροσωπεία της ΠΣΕΜ μας επέδωσε τις θέσεις από το 22ο Παγκύπριο Συνέδριο της ΠΣΕΜ. Είναι μία πολύ σοβαρή δουλειά που έχει κάνει η ΠΣΕΜ και όποιος ανατρέξει σε αυτές τις θέσεις του συνεδρίου, αμέσως παίρνει μια πολύ γερή εικόνα αναφορικά με τα προβλήματα που υπάρχουν στον χώρο της εκπαίδευσης, που είναι πολλά. Αρκετά από αυτά χρονίζοντα.

Αυτή την περίοδο το θέμα που βρίσκεται στην επικαιρότητα είναι οι εξετάσεις τετραμήνων. Ένα θέμα για το οποίο εδώ και μερικά χρόνια υπάρχει μία μεγάλη συζήτηση. Το ΑΚΕΛ, ευθύς εξαρχής, είχε τονίσει ότι αυτή η πρακτική με τις εξετάσεις θα πάρει το εκπαιδευτικό σύστημα πίσω. Γιατί αντί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα, θα τα πολλαπλασιάσει. Και όντως τα προβλήματα έχουν πολλαπλασιαστεί. Άλλωστε το παραδέχονται όλοι, εκπαιδευτικές οργανώσεις, μαθητές και γονείς, ενώ η ακαδημαϊκή κοινότητα επισημαίνει τα πολλαπλά προβλήματα τα οποία προκαλεί αυτό το σύστημα.

Τα προβλήματα έχουν ενταθεί εξαιτίας του γεγονότος ότι τα τελευταία χρόνια λόγω του κορονοϊού υπάρχει μία ειδική κατάσταση και στον χώρο της παιδείας με αποτέλεσμα οι μαθητές της Γ’ τάξης του Λυκείου, οι τελειόφοιτοι να αποτελούν τα θύματα αυτής της κατάστασης. Το σύστημα των τετραμήνων έχει αυξήσει την πίεση στους μαθητές, έχει αυξήσει το άγχος στους μαθητές, έχει αυξήσει και την παραπαιδεία, διότι αυτό το σύστημα μετατρέπει την όλη διαδικασία σε πολύ ανταγωνιστική. Αντί η εκπαίδευσή μας να δίνει έμφαση στη δημιουργικότητα, να δίνει έμφαση στη διαδικασία της μάθησης, έτσι ώστε να αποκτούν οι νέοι μας και κριτική σκέψη, αλλά και δυνατότητα να εργάζονται με τη γνώση, να την αναλύουν και να την βάζουν στην πραγματική ζωή, η όλη διαδικασία μετατρέπεται σε μία διαδικασία αποστήθισης γνώσης, η οποία τελικά πάει μέχρι τη διαδικασία της εξέτασης. Όποιοι πετύχουν πετυχαίνουν. Όποιοι αποτύχουν τελικά έχουν και μία σειρά από συνέπειες στην πορεία.

Το ΑΚΕΛ συνεχίζει να έχει τη θέση ότι το σύστημα αυτό θα πρέπει να εγκαταλειφθεί και θα πρέπει να συζητήσουμε για ένα νέο σύστημα αξιολόγησης στο πρότυπο σύγχρονων εκπαιδευτικών συστημάτων από προηγμένες χώρες, οι οποίες έχουν αποφορτώσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα τόσο σε ώρες διδασκαλίας, όσο και σε εξετάσεις και δίνουν έμφαση στη δημιουργικότητα της διαδικασίας και στη δημιουργικότητα της σκέψης. Αντί η κυβέρνηση να ακολουθήσει τον δρόμο των προηγμένων εκπαιδευτικά χωρών πάει ακριβώς στο αντίθετο ρεύμα.

Με την αντιπροσωπεία της ΠΣΕΜ συζητήσαμε και άλλα ζητήματα και προβλήματα τα οποία υπάρχουν στον χώρο της εκπαίδευσης, όπως τους κανονισμούς λειτουργίας και την υλικοτεχνική υποδομή.

Θα ήθελα να σταθώ σε ένα ζήτημα που είναι επίκαιρο, εξαιτίας της μεγάλης ακρίβειας και της αύξησης των τιμών. Πρόκειται για τα κόμιστρα των λεωφορείων και τη μεταφορά των μαθητών. Είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι από τον περασμένο Μάρτιο η ΠΣΕΜ απέστειλε επιστολή στον αρμόδιο Υπουργό, τον Υπουργό Μεταφορών για να συζητηθεί το θέμα και παρά τις διαβεβαιώσεις που κατά καιρούς έχει δώσει το αρμόδιο Υπουργείο, μέχρι σήμερα δεν έχει συναντηθεί ο Υπουργός ή κάποιος αρμόδιος του Υπουργείου με την ΠΣΕΜ για να συζητηθεί ένα ζήτημα που επαναλαμβάνω είναι πολύ επίκαιρο και πολύ πιεστικό. Όλοι ξέρουμε πόση πίεση μπαίνει στα νοικοκυριά λόγω της αύξησης των τιμών σε βασικά αγαθά. Ένα από αυτό είναι η αύξηση των κομίστρων των λεωφορείων των μαθητών. Καλώ τον Υπουργό επιτέλους να συναντηθεί με την ΠΣΕΜ και να συζητήσουμε μαζί τρόπους αντιμετώπισης της αύξησης των κομίστρων. Επιβάλλεται να γίνει.

Από εκεί και πέρα να ευχηθώ στην αντιπροσωπεία καλή δουλειά και καλές εξετάσεις, καλές επιδόσεις και την ίδια ώρα να πω ότι η ΠΣΕΜ κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά αντιπροσωπεύοντας το μαθητικό κίνημα και αναδεικνύοντας τα προβλήματα τα οποία υπάρχουν και τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπιστούν. Όταν μιλούμε για τους μαθητές όταν μιλούμε για την σπουδάζουσα νεολαία και τους φοιτητές, μιλούμε ουσιαστικά για το μέλλον του τόπου μας Και θα πρέπει σε αυτό το μέλλον να επενδύσουμε με συνέπεια και συνέχεια.

19/05/2022

PREV

Έλλειψη πολιτικής βούλησης για ουσιαστική στήριξη του αθλητισμού

NEXT

Είναι το φράγμα των τιμών και της ακρίβειας που έσπασε