Home  |  Ενημέρωση   |  Δηλώσεις και Ανακοινώσεις   |  Τελικά έπραξαν το αυτονόητο. Τώρα είναι η ώρα για ουσιαστικό διάλογο

Τελικά έπραξαν το αυτονόητο. Τώρα είναι η ώρα για ουσιαστικό διάλογο

Γραπτή δήλωση Επικεφαλής Γραφείου Παιδείας Κ.Ε. ΑΚΕΛ Χρίστου Χριστοφίδη για την απόφαση της κυβέρνησης για αναστολή εφαρμογής των εξετάσεων στα τετράμηνα

Οι κυβερνώντες τελικά έπραξαν το αυτονόητο. Υποχρεώθηκαν τελικά να εισακούσουν την εισήγηση των κομμάτων της αντιπολίτευσης, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οργανωμένων γονιών για αναστολή εφαρμογής του θεσμού των εξετάσεων ανά τετράμηνο και περαιτέρω διάλογο. Σωστά, επιτέλους, έπραξε.

Βέβαια οι κυβερνώντες, κατόρθωσαν –διότι περί κατορθώματος πρόκειται-  ένα θέμα που μπορούσε να αντιμετωπιστεί απλά και με βάση την απλή λογική, να το μετατρέψουν σε εστία αντιπαράθεσης στο χώρο της Παιδείας. Έτσι από την αδιάλλακτη στάση του Υπουργείου το οποίο διακήρυττε παντού την «ετοιμότητα» και την «αποφασιστικότητα» για να εφαρμόσει το θεσμό άμεσα, περάσαμε ξαφνικά στην ενδεδειγμένη αναστολή. Υπογραμμίζουμε, ότι αυτή τη λύση, της αναστολής για ένα χρόνο, είχε δώσει πριν μήνες  η πλειοψηφία της Βουλής, υπερψηφίζοντας σχετική πρόταση του ΑΚΕΛ. Δυστυχώς, τότε οι κυβερνώντες επέλεξαν το δρόμο της σύγκρουσης και του ετσιθελισμού και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έκανε αναφορά στο Ανώτατο Δικαστήριο.

Σήμερα, μερικούς μήνες μετά, εξαναγκάζονται να υιοθετήσουν εκείνη τη θέση πράττοντας το αυτονόητο. Ευτυχώς στο τέλος κυριάρχησε η λογική.

Επαναφέρουμε τη συνολική μας πρόταση για το θέμα:

Έχοντας πλέον την ευχέρεια του χρόνου, θα πρέπει να διεξαχθεί μια δημοκρατική και ολοκληρωμένη συζήτηση γύρω από το κεφάλαιο «Αξιολόγηση του μαθητή». Υπενθυμίζουμε τον Υπουργό Παιδείας ότι τα 3/4 των καθηγητών έχουν απορρίψει σε δημοψήφισμα αυτό το θεσμό. Υπενθυμίζουμε επίσης τον Υπουργό ότι το θεσμό απέρριψαν και οι μαθητές, συλλέγοντας χιλιάδες υπογραφές. Όλοι δηλαδή οι άμεσα εμπλεκόμενοι.

Πρέπει δηλαδή επιτέλους να γίνει ένας διάλογος και για πιο σύγχρονες μεθόδους αξιολόγησης. Για καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, για ενίσχυση της δυνατότητας σύνθεσης, για έλεγχο επίτευξης των ευρύτερων στόχων του σχολείου και όχι μόνο της γνωσιοκεντρικής του πτυχής.

Το ΑΚΕΛ είναι έτοιμο να συμβάλει σε ένα τέτοιο διάλογο με συγκεκριμένες προτάσεις και εισηγήσεις.

06/10/2018

PREV

Συναυλία αφιερωμένη στον Θάνο Μικρούτσικο

NEXT

Χώροι προπώλησης εισιτήριων συναυλίας προς τιμή του Θάνου Μικρούτσικου