Home  |  Ενημέρωση   |  Δηλώσεις και Ανακοινώσεις   |  Έλλειψη πολιτικής βούλησης για να στηριχθεί η Ακαδημία Επιστημών, Γραμμάτων και Τεχνών

Έλλειψη πολιτικής βούλησης για να στηριχθεί η Ακαδημία Επιστημών, Γραμμάτων και Τεχνών

Δήλωση Χρίστου Χριστοφίδη, βουλευτή ΑΚΕΛ, μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού

Στη σημερινή συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας αναδείχθηκε εκ μέρους του προέδρου της Ακαδημίας Επιστημών, Γραμμάτων και Τεχνών ένα πάρα πολύ σοβαρό θέμα. Η Ακαδημία, αξιοποιώντας και τις διεθνείς διασυνδέσεις της, κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση προς το Υπουργείο Παιδείας για να διεξαχθεί μια επιστημονική έρευνα για τις επιπτώσεις της πανδημίας στα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθητών μας, αλλά και στα ευρύτερα ψυχολογικά και κοινωνικά προβλήματα που η πανδημία έχει δημιουργήσει.

Το Υπουργείο Παιδείας έχει αρνηθεί να συνεργαστεί με αυτό τον ανώτατο θεσμό του κράτους για να γίνει μια τέτοια έρευνα. Θέλω να πω ότι σε πολλά άλλα κράτη ήδη μια τέτοια έρευνα είναι δεδομένη, έχει ολοκληρωθεί και υπάρχει πλήρης εικόνα.

Να υπενθυμίσω ότι και στην έκτακτη συνεδρία της Επιτροπής την περασμένη Δευτέρα, καταθέσαμε ως ΑΚΕΛ συγκεκριμένες  εισηγήσεις.

Πρώτο, ότι πρέπει επιστημονικά να διαπιστωθεί το πρόβλημα και το μέγεθος του.

Δεύτερο, θα πρέπει να εκπονηθεί ένας στρατηγικός σχεδιασμός για την κάλυψη των κενών και επίλυση των προβλημάτων.

Τρίτο, αυτός ο στρατηγικός σχεδιασμός πρέπει να περιλαμβάνει για την επόμενη σχολική χρονιά την μείωση των μαθητών κατά τάξη, ούτως ώστε να μπορεί να γίνεται ενισχυτική διδασκαλία. Ταυτόχρονα να περιλαμβάνει ενίσχυση των προγραμμάτων ΔΡΑΣΕ, για παιδιά που έχουν ανάγκη ενισχυτικής διδασκαλίας. Φέτος ουσιαστικά το ΔΡΑΣΕ έχει υπολειτουργήσει, διότι οι εκπαιδευτικοί που είναι σε αυτά τα προγράμματα με αγορά υπηρεσιών έτρεχαν να διοριστούν ως αντικαταστάτες

Τέταρτο, να αξιοποιηθούν τα θερινά σχολεία, τουλάχιστον για την Δημοτική Εκπαίδευση.

Κατά την άποψη μας, είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα και όντως έχουν δημιουργηθεί σημαντικά κενά το προηγούμενο χρονικό διάστημα, τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Ταυτόχρονα, οι άνθρωποι της Ακαδημίας, οι οποίοι είναι επιστήμονες και βεβαίως γνωρίζουν καλύτερα από εμάς τις σύγχρονες τάσεις, σημείωσαν ότι τεράστια κενά υπάρχουν και στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, η οποία ουσιαστικά γίνεται με αναποτελεσματικό τρόπο και χωρίς να αξιοποιούνται οι πραγματικές δυνατότητες της τεχνολογίας, αλλά και η παιδαγωγική επιστήμη σε σχέση με αυτό τον τομέα.

Τέλος, να εκφράσω την έντονη δυσαρέσκεια μας, για το γεγονός ότι ενώ αυτός ο πνευματικός φάρος για την κυπριακή κοινωνία, η Ακαδημία Επιστημών, Γραμμάτων και Τεχνών ζήτησε για να μπορέσει να βάλει τους θεμέλιους και να λειτουργεί αποτελεσματικά €1.2 εκατ. προϋπολογισμό, πήρε λιγότερο από το ένα τρίτο. Αντιλαμβάνεστε ότι ανησυχούμε γιατί αυτό το δεδομένο, μαζί με την άρνηση του Υπουργείου Παιδείας να συνεργαστεί με την Ακαδημία για μια επιστημονική έρευνα και τεκμηρίωση των μαθησιακών προβλημάτων λόγω πανδημίας, αποδεικνύει έλλειψη πολιτικής βούλησης από μέρους της κυβέρνησής να στηριχθεί αυτός ο τόσο σημαντικός θεσμός.

23/02/2022

PREV

Η κυβέρνηση να καταθέσει έγκαιρα τον συμπληρωματικό προϋπολογισμό για ΟΝΕΚ

NEXT

Δήλωση Αντρέα Πασιουρτίδη, βουλευτή ΑΚΕΛ, μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Νομικών