Home  |  Βουλή   |  Δηλώσεις Κώστα Κώστα για την επαναλειτουργία της θαλάσσιας επιβατικής συγκοινωνίας μεταξύ Λεμεσού και Πειραιά

Δηλώσεις Κώστα Κώστα για την επαναλειτουργία της θαλάσσιας επιβατικής συγκοινωνίας μεταξύ Λεμεσού και Πειραιά

Ως κόμμα εδώ και χρόνια στις συζητήσεις που έγιναν στην Κοινοβ. Επιτροπή Μεταφορών, όπου το είχαμε εγγράψει για αυτεπάγγελτη συζήτηση και στην Κοινοβ. Επιτροπή Τουρισμού, στις συζητήσεις των προϋπολογισμών του Υπουργείου Μεταφορών και του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, αλλά και στις συναντήσεις που είχαμε με τους εκάστοτε Υπουργούς Μεταφορών και τους Υφυπουργούς Ναυτιλίας, επαναφέρουμε συνεχώς την ανάγκη επαναλειτουργίας της θαλάσσιας επιβατικής συγκοινωνίας μεταξύ Λεμεσού και Πειραιά.

Γιατί θεωρούμε ως αδιανόητο να εξαρτάται η σύνδεση ενός νησιωτικού, ημικατεχόμενου κράτους με τον υπόλοιπο κόσμο, μόνο από ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες μπορούν ανά πάσα στιγμή να κλείσουν, αφού η Κυβέρνηση φρόντισε -δυστυχώς- να κλείσει και τον κρατικό μας αερομεταφορέα.

Είναι αδιανόητο ένα κράτος να μην παρέχει στους πολίτες του που δεν μπορούν να ταξιδέψσουν με αεροπλάνο, την ευκαιρία να ταξιδεύσουν με πλοίο είτε για διακοπές, είτε για επαγγελματικούς λόγους είτε ακόμα και για λόγους υγείας. Να μην μπορεί να ταξιδεύσει κάποιος, μεταφέροντας το αυτοκίνητο ή τη μοτοσυκλέτα του.

Η επαναλειτουργία της θαλάσσιας επιβατικής συγκοινωνίας μεταξύ Λεμεσού και Πειραιά, εκτός όλων των πιο πάνω, θα αυξήσει το τουριστικό ρεύμα προς την Κύπρο και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.

Για αυτό και εκφράσαμε την ικανοποίηση μας για το γεγονός ότι η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε. στις 03/07/2020 είχε προεγκρίνει την παροχή επιδότησης, μέγιστου ύψους 6 εκ. ευρώ ετησίως, με σκοπό την επαναλειτουργία της θαλάσσιας σύνδεσης Κύπρου-Ελλάδας, αφού τη θεωρεί ως υπηρεσία γενικού οικονομικού συμφέροντος.

Στη σημερινή συνάντηση με το νέο Υφυπουργό Ναυτιλίας, ζητήσαμε ενημέρωση αναφορικά με τις λεπτομέρειες όπως το ύψος των κομίστρων ανά επιβάτη και όχημα, τον αριθμό των δρομολογίων, τους πιθανούς ενδιάμεσους σταθμούς σε ελληνικά νησιά, το πότε περίπου θα προχωρήσει η διαδικασία των προσφορών, τη χρονική διάρκεια της σύμβασης με τον επιτυχόντα προσφοροδότη κ.ά.

Με ικανοποίηση ακούσαμε ότι εντός Οκτωβρίου αναμένεται η προκήρυξη των προσφορών και ότι ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από εταιρείες στην Κύπρο, την Ελλάδα και την ΕΕ. Είναι σημαντικό, επίσης, ότι οι προσφοροδότες μπορούν να υποβάλουν προτάσεις και για ενδιάμεσους σταθμούς και ότι θα καθοριστεί πλαφόν στα κόμιστρα, για να μην υπάρξει αισχροκέρδεια.

Μετά τις επίπονες προσπάθειες μας τα τελευταία χρόνια, την έντονη πίεση που ασκήσαμε στη κυβέρνηση και το γεγονός ότι όντως η τέως Υφυπουργός Ναυτιλίας βοήθησε με την προσπάθεια της να προωθηθεί το έργο, ελπίζουμε ότι ο νέος Υφυπουργός θα ολοκληρώσει την προσπάθεια και σύντομα η θαλάσσια γραμμή Κύπρου-Ελλάδας, θα επαναλειτουργήσει.

15/09/2020

PREV

Δήλωση Εκπροσώπου Τύπου ΑΚΕΛ, Στέφανου Στεφάνου, για τη συνεδρία της Επιτροπής Οικονομικών

NEXT

Δήλωση Ευανθίας Σάββα μετά τη συνεδρία της Επιτροπής Νομικών