Home  |  Βουλή   |  Εισηγήσεις ΑΚΕΛ για ολοκληρωμένη πολιτική αντιμετώπισης σοβαρών και θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων

Εισηγήσεις ΑΚΕΛ για ολοκληρωμένη πολιτική αντιμετώπισης σοβαρών και θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων

Δήλωση Γιαννάκη Γαβριήλ, Βουλευτή ΑΚΕΛ, μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων

 

Συνεχίστηκε σήμερα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών η συζήτηση των προτεινόμενων νομοσχεδίων και κανονισμών, τα οποία έχουν ετοιμαστεί στο πλαίσιο της εγκατάστασης και λειτουργίας του συστήματος φωτοεπισήμανσης.

Ως ΑΚΕΛ έχουμε δηλώσει πολλές φορές ότι το σύστημα φωτοεπισήμανσης θα συμβάλει στη πρόληψη των τροχαίων δυστυχημάτων, όμως δεν θα πρέπει να μετατραπεί σ’ ένα φοροεισπρακτικό μέσο με εξουθενωτικά εξώδικα πρόστιμα για τους πολίτες. Ως εκ τούτου, και στο βαθμό που μας επιτρέπεται, αφού η Κυβέρνηση προχώρησε στην υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο προτού καταθέσει το νομοσχέδιο στη Βουλή, καταθέσαμε συγκεκριμένες εισηγήσεις για βελτίωση του πλαισίου λειτουργίας του συστήματος.

Πολύ σημαντικό είναι να υπενθυμίσουμε ότι στις 14/12/2020 υπογράφηκε η σύμβαση με τον ανάδοχο για εγκατάσταση και λειτουργία του συστήματος φωτοεπισήμανσης και εκ των υστέρων κατατέθηκε το προτεινόμενο νομοσχέδιο στη Βουλή! Ως ΑΚΕΛ αντιδράσαμε έντονα για την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο προτού κατατεθεί και ψηφιστεί το σχετικό νομοσχέδιο. Αυτό, όπως γίνεται κατανοητό, φέρνει σε πολύ δύσκολη θέση τη Βουλή, αφού δεν μπορεί να προβεί σε τροποποιήσεις επί του κειμένου, οι οποίες μπορεί να επηρεάζουν τα όσα περιλαμβάνονται στη σύμβαση.

Για να μπορέσουμε, όμως, ολοκληρωμένα να αντιμετωπίσουμε την κοινωνική μάστιγα των σοβαρών και θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων, θα πρέπει να προωθηθούν και να εφαρμοστούν μια σειρά από μέτρα, όπως:

  • Επικαιροποίηση της μελέτης για τα σημεία του οδικού δικτύου όπου θα πρέπει να αλλάξει το όριο ταχύτητας.
  • Συστηματική και σωστή αστυνόμευση.
  • Βελτίωση των μελανών σημείων του κύριου και δευτερεύοντος οδικού δικτύου.
  • Ανάπτυξη οδικής συνείδησης. Ένταξη του μαθήματος οδικής αγωγής στο αναλυτικό πρόγραμμα της Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης για καλλιέργεια οδικής συνείδησης στους νέους χρήστες του οδικού δικτύου.
  • Ενημερωτικά/διαφημιστικά σποτ στα ΜΜΕ, επιχορήγηση σεμιναρίων σε οργανωμένα σύνολα και φορείς και γενικότερα δράσεις για καλλιέργεια οδικής συνείδησης στους οδηγούς.

Το ΑΚΕΛ θα συνεχίσει να επιμένει για την ανάγκη μιας ολοκληρωμένης πολιτικής αντιμετώπισης των σοβαρών και θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων.

02/09/2021

PREV

Αγώνας δρόμου από τη Βουλή για να γλυτώσουμε το πρόστιμο από Ε.Ε εξαιτίας της κυβερνητικής κωλυσιεργίας

NEXT

Όσο ο κ. Αναστασιάδης αλλάζει και ξαναλλάζει θέσεις στο Κυπριακό, τόσο θα βρίσκουν έδαφος επικίνδυνες ιδέες από άλλες κατευθύνσεις