Μεθόδευση κλεισίματος των Κυπριακών Αερογραμμών
Δήλωση Εκπροσώπου Τύπου Κ.Ε. ΑΚΕΛ Γιώργου Λουκαΐδη
Έχει περιέλθει σε γνώση μας ότι το νεοδιορισθέν από την κυβέρνηση Συμβούλιο των Κυπριακών Αερογραμμών σε ψεσινή του συνεδρία έχει αποφασίσει πλειοψηφικά την πώληση του εμπορικού σήματος του εθνικού μας αερομεταφορέα στο κράτος, το οποίο με τη σειρά του ενοικίασε πίσω στις Κυπριακές Αερογραμμές. Η ενέργεια αυτή, σε συνάρτηση με τις μεθοδεύσεις της προηγούμενης περιόδου για κλείσιμο της εταιρείας, αλλά και πρόσθετων πληροφοριών που αφορούν το επικείμενο πτητικό πρόγραμμα της εταιρείας δημιουργούν την εικόνα ότι ως αποτέλεσμα της κυβερνητικής ατζέντας ο εθνικός μας αερομεταφορέας μετρά ημέρες πριν το τέλος του.
Ευχόμαστε και ελπίζουμε να μην έχουν έτσι τα πράγματα. Αν όμως τελικά επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες και όντως η κυβέρνηση προβαίνει στις τελικές της κινήσεις για να βάλει λουκέτο στον εθνικό μας αερομεταφορέα, τότε θα πρέπει να είναι έτοιμη να αναλάβει πλήρως την ευθύνη για την εθνική ζημιά και τις αρνητικότατες συνέπειες που θα προκύψουν για τους Κύπριους καταναλωτές, τον τουρισμό και την οικονομία και ασφαλώς για τους εργαζόμενους.
Αν έστω και τώρα, η κυβέρνηση αποφασίσει να εργαστεί για την εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος και όχι υπέρ γνωστών ιδιωτικών συμφερόντων, επαναλαμβάνουμε ότι υπάρχει η δυνατότητα διάσωσης των Κυπριακών Αερογραμμών.
Ειδικότερα, καλούμε για μια ακόμη φορά την κυβέρνηση:
1) Να τερματίσει τις αδιαφανείς και παράτυπες διαδικασίες πώλησης της εμπορικής επωνυμίας των Κυπριακών Αερογραμμών και να διακηρύξει δημόσια την πολιτική της βούληση για διάσωση του εθνικού μας αερομεταφορέα.
2) Να ενεργήσει αμέσως προς την κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ώστε να παρασχεθεί ικανοποιητικός χρόνος πριν τη λήψη απόφασης για την κρατική στήριξη που έτυχαν οι Κυπριακές Αερογραμμές.
3) Να διοριστεί ένα αξιόπιστο Διοικητικό Συμβούλιο από ικανά πρόσωπα με επιστημονική τεχνογνωσία, που θα ετοιμάσουν και θα εφαρμόσουν ένα νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρείας σε συνεργασία με εκπρόσωπους των εργαζομένων, ώστε οι Κυπριακές Αερογραμμές να καταστούν βιώσιμες κατά τρόπο που θα επιτρέψει και την εμπλοκή στρατηγικού επενδυτή, με μειοψηφικό ποσοστό κεφαλαίου.
5/12/2014