Home  |  Βουλή   |  Δηλώσεις Κώστα Κώστα μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ενέργειας

Δηλώσεις Κώστα Κώστα μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ενέργειας

Α. Αναφορικά με τον Προϋπολογισμό του Ταμείου Προώθησης και Ενθάρρυνσης ΑΠΕ και Εξοικονόμησης Ενέργειας:

Κατ’αρχην ως ΑΚΕΛ, θέλουμε να εκφράσουμε για μια ακόμα φορά, την έντονη απογοήτευση μας γιατί ως Βουλή, παρ’ όλες τις κατ΄ επανάληψη δεσμεύσεις του αρμόδιου Υπουργού, εδώ και πάνω από 3 χρόνια, αναμένουμε το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τις ΑΠΕ, των οποίων η διείσδυση στο ηλεκτρικό ισοζύγιο δεν είναι αυτή που θα έπρεπε να είναι και σίγουρα θα πρέπει να αυξηθεί.

Υπενθυμίζουμε, ότι λόγω της μεγάλης καθυστέρησης από μέρους της κυβέρνησης να καταθέσει στη Βουλή τους σχετικούς Κανονισμούς για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του Ταμείου ΑΠΕ και ΕΞΕ, η Επιτροπή Ενέργειας πήρε το βάρος να προτείνει προσωρινή λύση μέχρι τα τέλη του 2019 και να ψηφίσει μικρή αύξηση του σχετικού τέλους το Δεκέμβριο 2016, για να αποτραπεί η κατάρρευση του Ταμείου.

Γι’αυτό και καλούμε το αρμόδιο Υπουργείο Ενέργειας να τροχοδρομήσει  τη διαδικασία ετοιμασίας νέων κανονισμών, οι οποίοι σύμφωνα με τα Υπουργεία Ενέργειας και Οικονομικών, θα περιλαμβάνουν μεθοδολογία, βάσει της οποίας θα καθορίζεται το τέλος ανάλογα με το κόστος αποφυγής.

Παράλληλα, εκφράζουμε την ικανοποίησή μας γιατί μετά από συνεχείς και έντονες πιέσεις της Επιτροπής Ενέργειας τα τελευταία χρόνια και για πρώτη φορά, ο Προϋπολογισμός του Ταμείου έχει κατατεθεί από το Υπουργείο έγκαιρα.

Ως ΑΚΕΛ, τονίζουμε το γεγονός ότι δυστυχώς και στο φετινό Προϋπολογισμό του Ταμείου, τα κονδύλια για την εξοικονόμηση ενέργειας είναι ελάχιστα και αποτελούν μόνο το 6.37% και συγκεκριμένα 2,700,000 εκ ευρω από συνολικά 42,367,932 ευρώ, που είναι το συνολικό κόστος επιχορηγήσεων και επιδοτήσεων.

Επίσης, καλούμε την Κυβέρνηση να μελετήσει σοβαρά την εισήγηση της επιτροπής για μείωση του τέλους που καταβάλλουν οι καταναλωτές λόγω του πλεονάσματος που έχει δημιουργηθεί (περίπου 7εκ. σήμερα) αλλά και των προβλέψεων της ΕΕ για σημαντική αύξηση του ποσού που θα εισπραχθεί το 2018 από τη δημοπράτηση των ρύπων.

Τέλος, θέλουμε να τονίσουμε ότι δυστυχώς το Υπουργείο Οικονομικών, μείωσε κατά 33% το συνολικό ποσό των 3,000,000 ευρώ που πρότεινε για τον Προϋπολογισμό του Ταμείου το Υπουργείο Ενέργειας, για το Σχέδιο θερμομόνωσης οροφής υφιστάμενων κατοικιών, ένα σημαντικό σχέδιο που θα βοηθήσει αρκετούς συμπολίτες μας και θα τονώσει την οικονομία.

Β. Αναφορικά με την εισαγωγή του υγραερίου στην αυτοκίνηση:

Υπενθυμίζουμε ότι, η κυβέρνηση αφού καθυστέρησε ένα χρόνο να ξεκινήσει τον σχεδιασμό που είχε παραλάβει από τη προηγούμενη κυβέρνηση για την εισαγωγή του υγραερίου στην αυτοκίνηση και αυτό μετά από έντονες πιέσεις της Επιτροπής Ενέργειας της Βουλής, αφού είχαν περάσει  πάνω από 2.5 χρόνια από τότε που η Βουλή είχε ψηφίσει όλες τις νομοθεσίες που απαιτούντο και αφού ως κράτος είχαμε ήδη χάσει 3 χρόνια από την εξαίρεση που ενέκρινε για την Κύπρο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την περίοδο 2014-2022 αναφορικά με το φόρο κατανάλωσης στο υγραέριο κίνησης, τα πρώτα 2 πρατήρια που προμηθεύουν υγραέριο κίνησης, ξεκίνησαν τη λειτουργία τους πριν περίπου 6 μήνες.

Στη σημερινή συνεδρία διαφάνηκε καταρχήν ότι από τον περασμένο Σεπτέμβριο που συζητήσαμε ξανά το θέμα, μόνο ένα πιστοποιητικό τελικής έγκρισης έχει εκδοθεί από τις αρμόδιες αρχές, για πρατήριο στη Λεμεσό. Συγκεκριμένα το Σεπτέμβρη, είχαμε 3 πιστοποιητικά τελικής έγκρισης (2 στη Λευκωσία και 1 στην Πάφο), ενώ από τότε μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί επίσης 2 άδειες οικοδομής για πρατήρια στην Αμμόχωστο και στη Λάρνακα.

Ως ΑΚΕΛ καλούμε ξανά τις αρμόδιες Υπηρεσίες του κράτους (ΥΠΕΣ, Επαρχιακές Διοικήσεις, Πολεοδομία) αλλά και τους Δήμους, όπως επισπεύσουν τις διαδικασίες εξέτασης των 26 συνολικά αιτήσεων που εκκρεμούν, γιατί θεωρούμε ως αδικαιολόγητο να έχει εκδοθεί ένα μόνο πιστοποιητικό τελικής έγκρισης λειτουργίας πρατηρίου μετά από 7 μήνες.

Και στη σημερινή συνεδρία όπως και στις 5/9/17 αναφέρθηκε από την εκπρόσωπο του Υπ. Ενέργειας ότι η τιμή πώλησης του υγραερίου ανά λίτρο είναι περίπου 0.78σεντ/ευρώ, τιμή η οποία φαίνεται ότι είναι πολύ ψηλή και περίπου 40% πιο ακριβή από τη μέση τιμή πώλησης στην ΕΕ, η οποία σήμερα είναι περίπου 55σεντ/ευρώ.

Γι’  αυτό και ως κόμμα καλούμε ξανά το αρμόδιο Υπουργείο Ενέργειας να ελέγξει τον τρόπο υπολογισμού της τιμής πώλησης του υγραερίου κίνησης έτσι ώστε να μην έχουμε φαινόμενα αισχροκέρδειας και στην περίπτωση και αυτού του καυσίμου κίνησης αλλά και η τιμή αγοράς να μη λειτουργήσει ως αντικίνητρο για την προώθηση της χρήσης υγραερίου στην αυτοκίνηση. Τέλος, επαναλαμβάνουμε την έκκλησή μας στο Υπουργείο Οικονομικών να σταματήσει την απαράδεκτη επιβολή ΦΠΑ 19% και στο Φόρο κατανάλωσης σε όλα τα καύσιμα κίνησης.

20/02/2018

PREV

"Δραματική η κατάσταση στα Αρδευτικά Τμήματα"

NEXT

«Το ΑΚΕΛ επαναφέρει στη Βουλή το θέμα των εγκλωβισμένων αγοραστών»