Δήλωση Άριστου Δαμιανού για την αδειοδότηση σταδίων και την κάρτα φιλάθλου
Δήλωση Άριστου Δαμιανού μετά την συνεδρία της Επιτροπής Νομικών
Είναι γενικά αποδεκτό ότι ένα χαρακτηριστικό που πρέπει να συναντάται στην πολιτική και στους πολιτικούς, το οποίο είναι χρήσιμο, είναι αυτό της διορατικότητας.
Το 2014 στη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για το Νομοσχέδιο για τη Βία στους αγωνιστικούς χώρους είχαμε σημειώσει δίκην προειδοποίησης και τα εξής:
«Μια παθογένεια του Νομοσχεδίου σχετίζεται με τη γνώση, πώς πλείστες των προνοιών που αφορούν στη δημιουργία της αναγκαίας υποδομής δεν θα εφαρμοστούν. Έχουμε ενώπιον μας επιστολές από Σωματεία Πρώτης Κατηγορίας και ιδιοκτήτες σταδίων, που δηλώνουν αδυναμία λόγω οικονομικής δυσπραγίας να εφαρμόσουν το Νομοσχέδιο.
Έχουν περάσει αρκετά χρόνια και βρισκόμαστε στη δύνη οικονομικής κρίσης, το κράτος δεν έχει λεφτά και προβαίνει σε περικοπές, λέγαμε τότε, για την κοινωνική πρόνοια και βέβαια για τον αθλητισμό, αλλά συνάμα απαιτούνται δαπάνες εκατομμυρίων από τα Σωματεία και τα στάδια.
Ας μην έχουμε λοιπόν αυταπάτες. Αυτά τα μέτρα που είναι χρήσιμα, μα που δεν υλοποιήθηκαν όταν υπήρχαν τα λεφτά, δεν θα υλοποιηθούν σήμερα. Και θα ψηφίσουμε ένα Νόμο ανεφάρμοστο. Δεν τρέφουμε ψευδαισθήσεις επί της ουσίας σήμερα ότι και πάλι θα ψηφίσουμε ένα Νόμο που θα είναι ανεφάρμοστος». Αυτά εμείς τα λέγαμε το 2014.
Τι έχει καταδείξει μέσα από τις πολύωρές συνεδριάσεις της η Επιτροπή Νομικών της Βουλής με τη συνδρομή όλων των παρευρισκόμενων; Ότι πλείστα τόσα ζητήματα, που αφορούν τις υποδομές των σταδίων παραμένουν ως είχαν όχι το 2014, αλλά το 2008. Ότι παρουσιάζεται αδυναμία και άρνηση υλοποίησης για πρακτικούς και πολλές φορές πραγματικούς λόγους υλοποίησης προνοιών της Νομοθεσίας αναφορικά με τις υποδομές. Βρισκόμαστε λίγες μέρες πριν την έναρξη πρωταθλημάτων και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά το Ποδόσφαιρο αποδεδειγμένα υπάρχει πραγματικό πρόβλημα ασφάλειας και επικινδυνότητας για αθλητικούς χώρους. Εμείς επικεντρωνόμαστε σε αυτά που έχουμε δει με τα μάτια μας και αναφέρομαι συγκεκριμένα στο Μακάρειο Στάδιο.
Επομένως θα αναμένουμε με ενδιαφέρον τις αποφάσεις της Αρχής Αδειοδότησης Σταδίων απευθύνοντας μια προειδοποίηση: ότι ποτέ και πουθενά ο Νομοθέτης δεν έχει δώσει το δικαίωμα μερικής αδειοδότησης σταδίου. Τα στάδια, ως αθλητικοί χώροι, με βάση το άρθρο 2 αδειοδοτούνται στο σύνολό τους και δεν εξαιρούνται κερκίδες, διάδρομοι και ούτω κάθε εξής.
Ήταν ξεκάθαρη η θέση του Νομοθέτη το 2014, και επιβεβαιώθηκε πολλάκις στις τελευταίες συνεδριάσεις της Επιτροπής Νομικών.
Από εκεί και πέρα ο καθένας πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του. Εμείς, πρώτα και πάνω από όλα, θέτουμε την ασφάλεια των διαγωνιζομένων, την ασφάλεια των φιλάθλων, ακόμα και την ασφάλεια των περίοικων.
Σε ό,τι αφορά τώρα το ζήτημα της Κάρτας Φιλάθλου, είναι προφανές ότι μια αρχική πρόθεση που εκφράστηκε στην Επιτροπή Νομικών από κάποιους συναδέλφους, δεν έχει προχωρήσει. Την ίδια ώρα, έχει κατατεθεί μια Πρόταση Νόμου από πλευράς ΔΗΣΥ, που αφενός μεν προνοεί τη δημιουργία ενός δεύτερου μητρώου που θα τηρείται από τα Σωματεία, όμως τα βασικά προσωπικά δεδομένα των φιλάθλων θα πρέπει να μεταφέρονται στον ΚΟΑ. Την ίδια ώρα γίνεται προσπάθεια βελτίωσης σε ό,τι αφορά μια σειρά από ποινικά αδικήματα. Παρά το γεγονός ότι αφιερώσαμε πάρα πολλές ώρες και συζητήσαμε, οφείλω να πω με ένα πολύ εποικοδομητικό τρόπο τα ζητήματα των Ποινικών αδικημάτων, έχει ήδη διαφανεί ότι συνολικά το όλο ζήτημα δεν μπορεί να προχωρήσει την ερχόμενη Παρασκευή, ελλείψει επαρκούς χρόνου για να ετοιμαστούν τα απαραίτητα κείμενα και να ενημερωθούν οι Κοινοβουλευτικές Ομάδες.
Για αυτό έχει αποφασιστεί ότι το σύνολο των Προτάσεων που είναι ήδη κατατεθειμένες, μαζί με άλλες Προτάσεις που και εμείς και άλλοι συνάδελφοι έχουμε καταθέσει στην Επιτροπή, θα μετατεθούν χρονικά για συζήτηση την πρώτη εβδομάδα του Σεπτέμβρη.
Όσον αφορά στη διαφωνία, που προέκυψε κατά τη διάρκεια της συνεδρίας της Επιτροπής μεταξύ ΚΟΑ και ΚΟΠ, κατά πόσο το Μακάρειο Στάδιο είναι αδειοδοτημένο ή όχι και κατά πόσο έχει εγκριθεί ως έδρα για το επερχόμενο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου, εμείς έχουμε να πούμε ότι υπάρχουν συντεταγμένα όργανα της Πολιτείας (ΚΟΑ, Αρχή Αδειοδότησης Σταδίων, ίσως και ΚΟΠ) που θα πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη.
10 Ιουλίου 2019