Home  |  Βουλή   |  Αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην κατάθεση υποθέσεων στο δικαστήριο για καταχρηστικές ρήτρες τραπεζών

Αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην κατάθεση υποθέσεων στο δικαστήριο για καταχρηστικές ρήτρες τραπεζών

Δηλώσεις Κώστα Κώστα μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου

Ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, βάσει των προνοιών του περί Καταχρηστικών Ρητρών σε Καταναλωτικές Συμβάσεις Νόμου του 1996, έχει καθήκον να εξετάζει, κατόπιν υποβολής παραπόνου ή και αυτεπάγγελτα, κατά πόσο οποιαδήποτε συμβατική ρήτρα που προορίζεται για γενική χρήση είναι καταχρηστική.

Υπενθυμίζουμε ότι, στη συνεδρία της Επιτροπής Εμπορίου στις 05/12/2017, πληροφορηθήκαμε ότι από τα μέσα του 2015 είχαν εκδοθεί 52 αποφάσεις από την Υπηρεσία, εκ των οποίων οι 5 αφορούν τραπεζικά ιδρύματα. Σήμερα οι αποφάσεις είναι συνολικά 59, 8 για τράπεζες, 49 για developers και 2 για άλλες επιχειρήσεις.

Και ενώ οι αποφάσεις αυτές είχαν σταλεί στην Νομική Υπηρεσία, η οποία όφειλε να καταθέσει τις υποθέσεις αυτές στο Δικαστήριο για έκδοση διαταγμάτων, με τα οποία το συμβαλλόμενο μέρος θα αναγκάζεται να προχωρεί στην αφαίρεση των καταχρηστικών ρητρών από τις συμβάσεις και στη λήψη διορθωτικών μέτρων, μέχρι πρόσφατα καμία υπόθεση που αφορά συμβάσεις με τράπεζες έχει κατατεθεί στο δικαστήριο.

Ως ΑΚΕΛ είχαμε δηλώσει ότι είναι απαράδεκτη η καθυστέρηση της Νομικής Υπηρεσίας και ζητήσαμε την άμεση έκδοση δικαστικών αποφάσεων, με τις οποίες θα ανασταλούν οι συμβάσεις με καταχρηστικές ρήτρες -κυρίως δανειακές- και να προστατευθούν οι πολίτες. Μπορεί εύκολα να καταλάβει κάποιος τι θα γίνει, αν εκδοθεί από το δικαστήριο έστω μια απόφαση που θα δικαιώνει πολίτη για καταχρηστικές ρήτρες σε σύμβαση του με τραπεζικό ίδρυμα.

Στη σημερινή συνεδρία, ενημερωθήκαμε από τις εκπροσώπους της Νομικής Υπηρεσίας ότι έχουν κατατεθεί τρεις υποθέσεις στο Δικαστήριο που αφορούν τράπεζες τους τελευταίους μήνες, μετά από φοβερή καθυστέρηση και τρομερή πίεση από την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εμπορίου. Και ότι, μάλιστα, για τη μία περίπτωση εκκρεμεί συνάντηση με την Τράπεζα για να αποφασίσουν αν θα προχωρήσουν, γιατί έχουν πληροφορηθεί ότι η Τράπεζα έχει αφαιρέσει κάποιες καταχρηστικές ρήτρες από τη σύμβαση. Δηλαδή, αν η Τράπεζα αφαιρέσει τις ρήτρες αυτές, τότε η Νομική Υπηρεσία θα αποσύρει την υπόθεση από το Δικαστήριο σαν να μην υπήρξε καμιά παρανομία από μέρους της Τράπεζας;

Επαναλαμβάνουμε και σήμερα την έντονη αντίδραση μας στην απαράδεκτη κωλυσιεργία από μέρους της Νομικής Υπηρεσίας στην προώθηση στο Δικαστήριο των υποθέσεων που απέστειλε η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή και αφορούν καταχρηστικές ρήτρες σε συμβάσεις καταναλωτών με Τράπεζες.

Εδώ και σχεδόν πέντε χρόνια αναμέναμε να προχωρήσει η Νομική Υπηρεσία, κάτι το οποίο θεωρούμε ως προκλητικό και το οποίο ελπίζουμε να μην οφείλεται σε εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων και κυρίως στην προστασία των τραπεζών. Να σημειώσουμε ότι ο νομοτεχνικός έλεγχος του πολυνομοσχεδίου για τους Καταναλωτές εκκρεμεί στη Νομική Υπηρεσία εδώ και 26 μήνες.

Μεγάλη ευθύνη φέρει η Κυβέρνηση, αφού δυστυχώς δεν ασκείται ουσιαστική πίεση από μέρους του Υπουργείου Εμπορίου. Είναι φανερό ότι αν η κυβέρνηση ήθελε να προστατεύσει τις τράπεζες θα έλυνε το πρόβλημα σε πέντε ώρες, ενώ τώρα που πρόκειται να προστατεύσει τους πολίτες, κάτι για το οποίο διαθέτει μηχανισμούς και εργαλεία, θέλει πέντε χρόνια και βάλε.

20/10/2020

PREV

Μαθητές στοιβαγμένοι σαν σαρδέλες σε αίθουσες διδασκαλίας

NEXT

Άρση της αδικίας σε βάρος δικαιούχων επιδόματος τέκνου και φοιτητικής χορηγίας ζητεί το ΑΚΕΛ