Άμεση ακύρωση των παράτυπων διαδικασιών ξεπουλήματος των Κ.Α.
Δήλωση Αναπληρωτή Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου ΑΚΕΛ- Αριστερά- Νέες Δυνάμεις Σταύρου Ευαγόρου για τις Κυπριακές Αερογραμμές
Μετά από 68 χρόνια η χώρα μας έμεινε χωρίς κρατικό αερομεταφορέα. Η συνειδητή απόφαση της κυβέρνησης να κλείσει τις Κ.Α. έριξε στον δρόμο 600 οικογένειες να αναζητούν δουλειά εν μέσω βαθιάς οικονομικής ύφεσης. Το οικονομικό κόστος επίσης τεράστιο.
Το άμεσο κόστος υπολογίζεται στα 80εκ. ευρώ και 300εκ. σε βάθος χρόνου. Οι Κ.Α. μετέφεραν συνολικά 425 χιλιάδες επιβάτες.
Η ευθύνη για τις καταστροφικές συνέπειες βαρύνει αποκλειστικά την κυβέρνηση. Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι εδώ και καιρό, αποφάσισαν συνειδητά και μεθόδευσαν είτε με ενέργειες είτε με ηθελημένες παραλήψεις το κλείσιμο του κρατικού αερομεταφορέα. Πρόσθετα η επίρριψη ευθυνών σε άλλους για παράνομες ενισχύσεις έχει πέσει στο κενό αφού η σημερινή κυβέρνηση έδωσε συνολικά 23εκ. ευρώ.
Και ενώ υπουργοί της κυβέρνησης διαβεβαίωναν τη βουλή ότι είχαν δήθεν προετοιμαστεί για να δώσουν τη μάχη ενώπιον της Διεύθυνσης ανταγωνισμού παραλλήλως οι ενέργειες τους επικεντρώνοντο στο κλείσιμο της εταιρείας.
Άλλωστε μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι ο Υπουργός Οικονομικών απέστειλε την περιβόητη επιστολή του προς την Διεύθυνση Ανταγωνισμού λίγες μόνο ώρες πριν κόψουν τα φτερά των Κ.Α.
Όπως δεν είναι τυχαία η έλευσις πρόσθετων αεροσκαφών της AEGEAN την προτεραία του κλεισίματος. Ούτε και το γεγονός ότι η εταιρεία TOP KINISIS TRAVEL, βρέθηκε ξαφνικά με ένα συμβόλαιο διαμετακόμισης επιβατών για το οποίο θα πρέπει να δοθούν εξηγήσεις.
Ως ΑΚΕΛ θεωρούμε ότι η απόφαση για κλείσιμο των Κ.Α. ήταν συνειδητή επιλογή της Κυβέρνησης ανεξάρτητα από τις οικονομικές ιδιαιτερότητες της εταιρείας και αυτό φαίνεται και από μια σειρά άλλων ενεργειών που θα μπορούσε να κάνει η Κυβέρνηση αλλά επιμελώς απέφυγε ώστε να αφήσει την εταιρεία να οδηγηθεί σε άτακτο κλείσιμο:
- Από τις 6 Μαρτίου 2013 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκινά διαδικασία ελέγχου των κρατικών ενισχύσεων προς τις Κ.Α. Η Κυβέρνηση για 22 μήνες δεν έκανε καμία προσπάθεια επαρκούς υποστήριξης της υπόθεσης μας στην ΕΕ ούτε βήματα για ουσιαστική υλοποίηση σχεδίου αναδιάρθρωσης που θα καθιστούσε την εταιρεία κερδοφόρα.
- Από τις 9 Οκτωβρίου του 2013 ο έφορος κρατικών ενισχύσεων ειδοποίησε τον Υπουργό Οικονομικών για τις παραμέτρους ίδρυσης νέας εταιρείας που θα μπορούσε να καλύψει το κενό από ενδεχόμενο κλείσιμο των Κ.Α. Για 15 μήνες δεν έγινε καμία ενέργεια
- Από τις 4 Φεβρουαρίου 2014 ο Χ. Αλμούνια (Ευρωπαίος Επίτροπος Ανταγωνισμού) με επιστολή του προς τον Υπ. Εξωτερικών Ι. Κασουλίδη ενημέρωνε για τις προθέσεις της Ευρ. Επιτροπής και για τις ενέργειες που έπρεπε να κάνει η ΚΔ, ώστε να απαντήσει επαρκώς στις κατηγορίες σε σχέση με τις κρατικές ενισχύσεις. Όπως αναφέρεται και στην επιστολή δεν δόθηκαν ποτέ επαρκείς εξηγήσεις από την Κ.Δ
- Ο Γενικός Γραμματέας της Κ.Ε. του ΑΚΕΛ απέστειλε την 1η Δεκεμβρίου 2014, επιστολή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας με θέμα τις εξελίξεις στις Κυπριακές Αερογραμμές. Στην επιστολή εξέφραζε την έντονη ανησυχία του για το μέλλον των Κυπριακών Αερογραμμών υπογραμμίζοντας ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές με σωστές και στοχευμένες ενέργειες μπορούν να διασωθούν. Μεταξύ άλλων είχε προτείνει:
1)Άμεση ακύρωση των παράτυπων διαδικασιών ξεπουλήματος των Κ.Α.
2)Δημιουργία υποστηρικτικής ομάδας ενισχυμένης με τεχνογνωσία με στόχο την υπεράσπιση της Κυπριακής υπόθεσης ενώπιον της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
3)Αντικατάσταση του νεοδιορισθέντος Δ.Σ. με πρόσωπα με επιστημονική τεχνογνωσία στον τομέα των αερομεταφορών.
4).Ανάπτυξη αγαστής συνεργασίας του Δ.Σ με τους εργαζομένους με στόχο την από κοινού προσπάθεια διάσωσης των Κ.Α. Δυστυχώς οι Κ.Α. έκλεισαν και η κυβέρνηση ακόμα να απαντήσει.
Τέλος να πούμε ότι η κυβέρνηση στην προσπάθεια της να κατευνάσει τις αντιδράσεις από το κλείσιμο των Κ.Α. εξήγγειλε την έναρξη διαδικασίας για ίδρυση νέου αερομεταφορέα στην οποία θα δοθεί το όνομα και το λογότυπο των Κ.Α. Αναμένουμε ότι θα ακολουθηθεί μια διαφανής διαδικασία γι’ αυτό ζητήσαμε μέσω επιστολής του Γ.Γ. της Κ.Ε. του ΑΚΕΛ σχετική ενημέρωση.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι φήμες, ότι και σ’ αυτή την περίπτωση υπάρχει προεπιλογή θα διαψευστούν.
15/01/2015