Home  |  Ενημέρωση   |  Δηλώσεις και Ανακοινώσεις   |  Η δική μας επικοινωνιακή πολιτική

Η δική μας επικοινωνιακή πολιτική

  • Το Κόμμα θα πρέπει να έχει μια ολοκληρωμένη επικοινωνιακή πολιτική και να μην περιοριζόμαστε στη διαχείριση της καθημερινότητας. Μια πετυχημένη επικοινωνιακή πολιτική πρέπει οπωσδήποτε να έχει στρατηγικό σχεδιασμό για το πώς προβάλλονται οι βασικές πολιτικές θέσεις του Κόμματος.
  • Βασικές θέσεις του Κόμματος για αντιμετώπιση των μεγάλων προβλημάτων και προκλήσεων που αντιμετωπίζει η χώρα, υπάρχουν φορές που δεν γίνονται αντιληπτές από την κοινωνία, γιατί δεν υπάρχει συνέπεια και συνέχεια (επανάληψη) στην προβολή τους. Αυτό στη συνείδηση ενός μέρους της κοινωνίας το καθιστά σαν ένα Κόμμα που μόνο απορρίπτει, αλλά δεν έχει τίποτα να προτείνει.
  • Από την επικοινωνιακή πολιτική του Κόμματος απουσιάζει συχνά η στόχευση και η εξειδίκευση των μηνυμάτων μας. Το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε δεν είναι ενιαίο ούτε και ίδιου επιπέδου. Με έναν τρόπο απευθυνόμαστε στον κομματικό πυρήνα, με άλλον τρόπο στον ευρύτερο κύκλο των ψηφοφόρων μας και με διαφορετικό τρόπο σε πρώην ψηφοφόρους μας. Υπάρχουν ακόμα και ηλικιακές ιδιομορφίες. Οι νεαρές ιδιαίτερα ηλικίες, σε ένα μεγάλο ποσοστό, δεν παρακολουθούν τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης ούτε και ανταποκρίνονται στον παραδοσιακό κομματικό λόγο.
  • Η απουσία στρατηγικού σχεδιασμού συνοδεύεται και από μεγάλες αδυναμίες στη διαχείριση της καθημερινής επικοινωνιακής δουλειάς. Αυτή συνήθως περιορίζεται στην έκδοση ανακοινώσεων, οι οποίες όμως εξαφανίζονται την ίδια μέρα. Δεν υπάρχει σχεδιασμός, η υλοποίηση του οποίου να δίνει χρονικό βάθος στις θέσεις και κριτικές μας.
  • Κάποιες φορές η επικοινωνιακή μας πολιτική στερείται ταυτότητας. Δηλαδή, ο πολίτης δεν μπορεί εύκολα και με μια πρώτη ματιά να εντοπίσει τη βασική θέση, τη βασική διαφωνία και κριτική του Κόμματος σε αυτά που συμβαίνουν. Υπάρχουν φορές που είναι πλαδαρές και απρόσωπες, ενώ κάποιες φορές απουσιάζει η επανάληψη.

Τι χρειάζεται να γίνει:

  • Να καταρτιστεί επικοινωνιακή στρατηγική με μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
  • Βασικός στόχος αυτής της στρατηγικής είναι η ανάδειξη της ρεαλιστικής εναλλακτικής πρότασής μας στην κατάσταση που βρίσκεται η Κύπρος σήμερα με ορίζοντα το κοντινό μέλλον. Για σύντομη έξοδο από την κρίση και το Μνημόνιο σε μια Κύπρο που να έχει μια υγιή οικονομία, η οποία να έχει ανθρωποκεντρικό προσανατολισμό και να ικανοποιεί τις εύλογες ανάγκες της κοινωνίας. Η πρότασή μας με καταφανή τρόπο θα πρέπει να είναι το αντίπαλο δέος της κυβερνητικής πολιτικής, η οποία επιχειρεί να φορτώσει τα βάρη από την κρίση στους εργαζόμενους και τους μη έχοντες και ταυτόχρονα επιδιώκει να διαμορφώσει τις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες και δεδομένα ενός νεοφιλελεύθερου μοντέλου για τις επόμενες δεκαετίες.
  • Στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού και στη βάση των βασικών πολιτικών στόχων είναι ανάγκη να επιδιωχθεί όπως το Κόμμα αναδειχθεί ξανά ως το Κόμμα που υπερασπίζεται τα συμφέροντα των εργαζομένων και ευρύτερα του λαού, αλλά ταυτόχρονα και ως το Κόμμα που μπορεί να συνδυάζει τα ταξικά με τα εθνικά και πατριωτικά συμφέροντα. Ως ένα Κόμμα που δεν περιορίζεται στην αντίδραση και την απόρριψη, αλλά και που έχει θέσεις και αναλαμβάνει ευθύνες. Ως ένα Κόμμα διεκδικητικό, υπεύθυνο, μετριοπαθές.
  • Ο σχεδιασμός αυτός πρέπει να περιλαμβάνει συγκεκριμένες δράσεις και πολιτικές σε όλες τις πτυχές της επικοινωνιακής πολιτικής (π.χ. πώς αξιοποιούμε τα παραδοσιακά ΜΜΕ, πώς αξιοποιούμε τον κομματικό Τύπο, πώς αξιοποιούμε το διαδίκτυο και ιδιαίτερα τα κοινωνικά δίκτυα, ποια είναι τα βασικά συνθήματα και λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιούμε στην επικοινωνία μας, πώς εξαντλούμε τα ελάχιστα έστω περιθώρια για να διαμορφώνουμε επικοινωνιακή ατζέντα, πώς δίνουμε χρονικό βάθος στα μηνύματά μας, πώς επικοινωνούμε με τις «δύσκολες» ηλικίες, πώς φτάνουμε στους πρώην ψηφοφόρους μας).
  • Η καθημερινή επικοινωνιακή πολιτική πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ενιαία (η ίδια επιχειρηματολογία, οι ίδιες λέξεις κλειδιά και τα ίδια συνθήματα, τα ίδια σημεία αιχμής, όσο είναι δυνατόν το ίδιο ύφος).
  • Πρέπει να εγκατασταθεί ένας αποτελεσματικός μηχανισμός ελέγχου των βασικών δελτίων ειδήσεων και των βασικών επικαιρικών εκπομπών ούτως ώστε να μπορούμε να παρεμβαίνουμε, να απαντούμε, να σχολιάζουμε. Γενικά, πρέπει να έχουμε τη δυνατότητα να μην αφήνουμε τίποτα βασικό από τις θέσεις, τις αντιθέσεις και τις αντιφάσεις των κυβερνώντων να περνά απαρατήρητο.
  • Να αξιοποιηθούν ακόμα περισσότερο οι νέες τεχνολογίες για να φτάνουν οι θέσεις του Κόμματος στο κομματικό σύνολο (εσωτερικό ταχυδρομείο, εφαρμογές στα τηλέφωνα). Δεν αρκεί απλά να στέλνονται οι ανακοινώσεις. Πολλές φορές είναι πιο αποτελεσματικό να αποστέλλεται το «ζουμί» των τοποθετήσεων μας. Έτσι, οι θέσεις και προτάσεις μας πιο εύκολα διαβάζονται και γίνονται κατανοητές.
  • Όλα αυτά για να μπορούν να γίνουν απαιτούν ένα λειτουργικό και επαρκή μηχανισμό. Είναι σημαντικό να προχωρήσουμε στην ενοποίηση των Γραφείων Επικοινωνίας και Τύπου και στην ενίσχυση του υφιστάμενου μηχανισμού για να είμαστε σε θέση να εκπληρώσουμε τους στόχους μας.

PREV

ΜΜΕ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

NEXT

ΕΙΣΑΓΩΓΗ