Home  |  Ενημέρωση   |  Δηλώσεις και Ανακοινώσεις   |  Πρόταση Νόμου του ΑΚΕΛ για τα Τέλη Κυκλοφορίας

Πρόταση Νόμου του ΑΚΕΛ για τα Τέλη Κυκλοφορίας

Δημοσιογραφική Διάσκεψη Ανδρέα Φακοντή,

Βουλευτή ΑΚΕΛ – Αριστερά – Νέες Δυνάμεις

 

Οι σοβαρές στρεβλώσεις που εξακολουθούν να υφίστανται στη νέα νομοθεσία για τα τέλη κυκλοφορίας, όπως αυτή κατατέθηκε από την κυβέρνηση Αναστασιάδη και ψηφίστηκε από τα συγκυβερνώντα κόμματα ΔΗΣΥ – ΔΗΚΟ στις 5/9/2013, (και τέθηκε σε ισχύ την 1/1/2014), η σοβαρή επιβάρυνση των πολιτών με την υποχρέωση καταβολής πολλών φορολογιών και τελών από τον Οκτώβριο μέχρι και το Φεβρουάριο κάθε επόμενου έτους, αλλά και η κατάθεση πρότασης νόμου από το ΔΗΚΟ για μετακύληση των τελών στα καύσιμα, μας οδήγησαν ως ΑΚΕΛ στην κατάθεση της πρότασης νόμου που θα συζητηθεί αύριο ενώπιον της Κ.Ε. Συγκοινωνιών και Έργων.

            Συγκεκριμένα, με την πρόταση νόμου του ΑΚΕΛ:

  1. Το τέλος μηχανοκίνητου οχήματος να μπορεί να καταβάλλεται σε 12 ίσες μηνιαίες δόσεις, χωρίς οποιαδήποτε επιβάρυνση, το αργότερο εντός 5 εργάσιμων ημερών από την αρχή κάθε μήνα. Το κράτος δεν θα έχει οποιαδήποτε απώλεια εσόδων από τη ρύθμιση αυτή, αλλά θα παρέχεται η διευκόλυνση στους ιδιοκτήτες οχημάτων για καταβολή των τελών κυκλοφορίας.
  2. Σε περίπτωση καταβολής ολόκληρου του ποσού του ετήσιου τέλους σε μία μόνο δόση εντός 70 ημερών από την ημερομηνία λήξης της άδειας κυκλοφορίας, ο ιδιοκτήτης να δικαιούται έκπτωση 10% επί του συνολικού ποσού.
  3. Ο ιδιοκτήτης μηχανοκίνητου οχήματος να έχει το δικαίωμα ανανέωσης της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος του για την περίοδο που θα επιλέξει (από 1 μέχρι και 12 μήνες), αναλόγως των αναγκών του (π.χ. οι φοιτητές τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και το καλοκαίρι, οι σταφυλοπαραγωγοί για δύο μήνες το χρόνο κλπ). Για την περίοδο που το όχημα δεν θα έχει ανανεωμένη άδεια κυκλοφορίας θα πρέπει να δηλωθεί ως ακινητοποιημένο. Το μέτρο αυτό εκτιμούμε ότι θα συμβάλει στον περιορισμό του φαινομένου της μη έκδοσης αδειών κυκλοφορίας και παράνομης κυκλοφορίας οχημάτων.
  4. Τα οχήματα που κατατάσσονται στην κατηγορία ελαφρού φορτηγού μηχανοκίνητου οχήματος κατηγορίας Ν1, εξαιρουμένων των οχημάτων τύπου VΑΝ, δηλαδή οχήματα κυρίως όπως τα μονοκάμπινα και τα διπλοκάμπινα, τα οποία φέρουν μηχανή με κυβισμό μεταξύ 1650cc και 2250cc να χρεώνονται με €0,07 αντί €0,10 ανά κυβικό εκατοστό μηχανής έτσι ώστε το ετήσιο τέλος κυκλοφορίας τους να μειωθεί.  Η κατηγορία των οχημάτων αυτών ήταν μια από τις κατηγορίες που σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση στο ετήσιο τέλος κυκλοφορίας και οι ιδιοκτήτες των οχημάτων αυτών επηρεάστηκαν δυσανάλογα (π.χ. διπλοκάμπινο 2200cc κατέβαλλε προηγουμένως τέλος κυκλοφορίας €150, ενώ με τη νέα νομοθεσία από 1/1/2014 καταβάλλει €250). Ως ΑΚΕΛ είχαμε καταθέσει τροπολογία κατά τη συζήτηση της βασικής νομοθεσίας στην ολομέλεια, η οποία δυστυχώς, απορρίφθηκε.
  5. Τα ιδιωτικά οχήματα, τα οποία έχουν εγγραφεί πριν από τις 24 Νοεμβρίου 2003, να τυγχάνουν έκπτωσης στο ετήσιο τέλος κυκλοφορίας τους από 10% μέχρι 25% ανάλογα με τα κυβικά εκατοστά της μηχανής τους (cc). Πρόκειται για ιδιοκτήτες οχημάτων μεγάλης ηλικίας και παράλληλα μεγάλου κυβισμού, οι οποίοι παραμένουν «εγκλωβισμένοι» στα υψηλά τέλη κυκλοφορίας τα οποία σε μερικές περιπτώσεις μπορεί να φτάνουν τα €700 και τα €1,000 το χρόνο (αντίστοιχα οχήματα νεότερης ηλικίας με χαμηλούς ρύπου καταβάλουν πολύ χαμηλότερο τέλος κυκλοφορίας). Στο σημείο αυτό να επαναλάβουμε για άλλη μια φορά το αίτημα μας ως ΑΚΕΛ για επαναφορά το Σχεδίου Απόσυρσης Παλαιών Οχημάτων, ώστε να βοηθηθούν όσοι έχουν παλαιά οχήματα μεγάλου κυβισμού να τ’ αντικαταστήσουν.
  6. Να διαγραφεί το ειδικό τέλος ύψους €12, €22 και €32 που επιβάλλεται ως αναπόσπαστο μέρος του τέλους κυκλοφορίας από την 1/1/2014 που εφαρμόστηκε ο βασικό νόμος. Για τη διαγραφή του χαρατσιού αυτού καταθέσαμε σχετική τροπολογία κατά τη συζήτηση της βασικής νομοθεσίας στην ολομέλεια της Βουλής, η οποία όμως και καταψηφίστηκε.
  7. Το ετήσιο τέλος κυκλοφορίας μηχανοκίνητου οχήματος που ανήκει στην κατηγορία των οχημάτων εκμίσθωσης χωρίς οδηγό (Ζ) να καθορίζεται με νέους, μειωμένους συντελεστές. Στόχος της τροποποίησης αυτής είναι να στηριχθούν οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενοικίασης οχημάτων, οι οποίοι πληγήκαν από την οικονομική κρίση και δεν έχουν τύχει οποιασδήποτε βοήθειας.

Η πρόταση νόμου που καταθέσαμε επιφέρει ένα κόστος €5εκ περίπου, εξαιρουμένου του ειδικού τέλους. Το ποσό δεν είναι αποτρεπτικό, εάν λάβουμε υπόψη ότι πρόκειται για μια πρόταση νόμου, η οποία βελτιώνει τις στρεβλώσεις και διευκολύνει τους ιδιοκτήτες οχημάτων να καταβάλουν το τέλος κυκλοφορίας των οχημάτων τους.

Ως ΑΚΕΛ είμαστε βέβαιοι ότι η συγκεκριμένη πρόταση νόμου θα καταστήσει δικαιότερη την επιβολή τελών κυκλοφορίας, γι΄ αυτό και καλούμε τόσο την κυβέρνηση, όσο και τα κοινοβουλευτικά κόμματα να τη μελετήσουν με τη δέουσα κατανόηση και να τη στηρίξουν.

25 Νοεμβρίου 2015

PREV

H Τουρκία διαδραματίζει ρόλο εμπρηστή της ειρήνης στην Ανατολική Μεσόγειο και το ΝΑΤΟ τη χειροκροτεί

NEXT

Καταθλιπτικά τα ευρήματα μελέτης της ΑΝΑΔ για την απασχόληση