Σύστημα Φωτοεπισήμανσης: Ανάγκη επανεξέτασης των ποινών και βελτίωσης της λειτουργίας του
Δήλωση Βαλεντίνου Φακοντή, βουλευτή ΑΚΕΛ, μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων
Συνεχίστηκε σήμερα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών η συζήτηση του θέματος για τη λειτουργία του συστήματος φωτοεπισήμανσης, το οποίο εγγράφηκε με πρωτοβουλία της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΑΚΕΛ.
Όπως έχουμε δηλώσει πολλές φορές, το σύστημα φωτοεπισήμανσης μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην πρόληψη των τροχαίων δυστυχημάτων, όμως δεν θα πρέπει να μετατραπεί σ’ ένα φοροεισπρακτικό μέσο με εξουθενωτικά εξώδικα πρόστιμα για τους πολίτες. Δυστυχώς, όμως, ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν μέχρι σήμερα τα συστήματα σταθερών και κινητών καμερών έχουν φορτώσει τους πολίτες με άδικα εξώδικα πρόστιμα και με βαθμούς ποινής και πολλοί πολίτες αδυνατούν να τα πληρώσουν εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν.
Ως ΑΚΕΛ καταθέσαμε συγκεκριμένες εισηγήσεις για βελτίωση του πλαισίου λειτουργίας του συστήματος φωτοεπισήμανσης όπως :
- Τοποθέτηση χρονοδιακόπτη στα φανάρια όπου είναι τοποθετημένα σταθερά σημεία καμερών.
- Αναγκαία τοποθέτηση ευδιάκριτων προειδοποιητικών πινακίδων στις κινητές κάμερες και στάθμευση τους σε σημεία που δεν θα προκαλούν προβλήματα στο οδικό δίκτυο και στους οδηγούς.
- Ανάγκη επανεξέτασης των προστίμων και των βαθμών ποινής ώστε να λειτουργούν αποτρεπτικά και όχι εξουθενωτικά.
- Καταβολή των εξωδίκων με δόσεις.
Με ικανοποίηση ενημερωθήκαμε σήμερα ότι το αρμόδιο Υπουργείο είναι έτοιμο να επανεξετάσει το ύψος των ποινών, καθώς και άλλα τεχνικά προβλήματα που εντοπίστηκαν μέσα στον ενάμιση και πλέον χρόνο λειτουργίας του συστήματος. Αυτά τα προβλήματα θα μπορούσαν φυσικά να είχαν αποφευχθεί εάν η προηγούμενη κυβέρνηση δεν προχωρούσε στην υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο προτού καταθέσει το νομοσχέδιο στη Βουλή.
Παρόλα αυτά επαναλαμβάνουμε τη θέση μας ότι για την αντιμετώπιση των σοβαρών και θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων είναι αναγκαία μια ολοκληρωμένη πολιτική, γι’ αυτό θα πρέπει να εφαρμοστούν μια σειρά από μέτρα όπως:
- Επικαιροποίηση της μελέτης για τα σημεία του οδικού δικτύου όπου θα πρέπει να αλλάξει το όριο ταχύτητας.
- Συστηματική και σωστή αστυνόμευση.
- Βελτίωση των μελανών σημείων του κύριου και δευτερεύοντος οδικού δικτύου.
- Ανάπτυξη οδικής συνείδησης. Ένταξη του μαθήματος οδικής αγωγής στο αναλυτικό πρόγραμμα της Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης για καλλιέργεια οδικής συνείδησης στους νέους χρήστες του οδικού δικτύου.
- Ενημερωτικά/ διαφημιστικά σποτ στα ΜΜΕ, επιχορήγηση σεμιναρίων σε οργανωμένα σύνολα και φορείς και γενικότερα δράσεις για καλλιέργεια οδικής συνείδησης στους οδηγούς.
Τέλος, ως ΑΚΕΛ θα συνεχίσουμε να επιμένουμε για την ανάγκη μια ολοκληρωμένης πολιτικής αντιμετώπισης των σοβαρών και θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων, δίνοντας βάση στην πρόληψη και χωρίς να τιμωρούνται άδικα με εξώδικα οι οδηγοί.
14.09.2023