Το σύστημα φωτοεπισήμανσης να συμβάλει στη πρόληψη των τροχαίων και όχι να μετατραπεί σ’ ένα φοροεισπρακτικό μέσο
Δήλωση Γιαννάκη Γαβριήλ, βουλευτή ΑΚΕΛ, μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων
Το ΑΚΕΛ ενέγραψε θέμα το οποίο συζητήθηκε σήμερα ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων αναφορικά με την μέχρι τώρα πορεία της εφαρμογής του συστήματος φωτοεπισήμανσης.
Στόχος ήταν να ενημερωθούμε αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος, αν όντως έχει βοηθήσει στον περιορισμό των δυστυχημάτων, πόσες καταγγελίες έχουν γίνει και πόσα έξώδικα έχουν εκδοθεί. Ζητήσαμε να ενημερωθούμε επίσης για τυχόν προβλήματα που ενδεχομένως προκύπτουν από τη λειτουργία του συστήματος με στόχο την έγκαιρη διάγνωση και βελτίωση.
Διερωτηθήκαμε αν πράγματι επιτελεί τον σκοπό για τον οποίο έχει σχεδιαστεί, δηλαδή για πρόληψη και μείωση των ατυχημάτων ή αν λειτουργεί ξεκάθαρα με φοροεισπρακτικό τρόπο. Δυστυχώς επαληθευθήκαμε. Ένα μήνα λειτουργίας του συστήματος φωτοεπισήμανσης και οι κάμερες πήραν φωτιά. Σε αυτό το μικρό χρονικό διάστημα έχουν καταγραφεί 30 χιλιάδες πρόστιμα. Τα πρόστιμα θα πέσουν βροχή και αποδεικνύεται ξεκάθαρα ότι πρόκειται για ένα φοροεισπρακτικό σύστημα.
Ως ΑΚΕΛ έχουμε δηλώσει πολλές φορές ότι το σύστημα φωτοεπισήμανσης θα συμβάλει στη πρόληψη των τροχαίων δυστυχημάτων, όμως δεν θα πρέπει να μετατραπεί σ’ ένα φοροεισπρακτικό μέσο με εξουθενωτικά εξώδικα πρόστιμα για τους πολίτες.
Ως εκ τούτου, και στο βαθμό που μας επιτρέπεται, αφού η κυβέρνηση προχώρησε στην υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο προτού καταθέσει το νομοσχέδιο στη Βουλή και εφόσον ήδη το σύστημα τέθηκε σε λειτουργία, είμαστε έτοιμοι να παρακολουθούμε τις εξελίξεις και να συμβάλουμε στο βαθμό που μπορούμε για την προστασία των πολιτών από τις υπερχρεώσεις των εξωδίκων.
Δε θα σταματήσουμε να επιμένουμε ότι για να μπορέσουμε, ολοκληρωμένα να αντιμετωπίσουμε την κοινωνική μάστιγα των σοβαρών και θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων, θα πρέπει να προωθηθούν και να εφαρμοστούν μια σειρά από μέτρα όπως:
- Επικαιροποίηση της μελέτης για τα σημεία του οδικού δικτύου όπου θα πρέπει να αλλάξει το όριο ταχύτητας.
- Συστηματική και σωστή αστυνόμευση.
- Βελτίωση των μελανών σημείων του κύριου και δευτερεύοντος οδικού δικτύου.
- Ανάπτυξη οδικής συνείδησης. Ένταξη του μαθήματος οδικής αγωγής στο αναλυτικό πρόγραμμα της Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης για καλλιέργεια οδικής συνείδησης στους νέους χρήστες του οδικού δικτύου.
- Ενημερωτικά/ διαφημιστικά σποτ στα ΜΜΕ, επιχορήγηση σεμιναρίων σε οργανωμένα σύνολα και φορείς και γενικότερα δράσεις για καλλιέργεια οδικής συνείδησης στους οδηγούς.
Το ΑΚΕΛ θα συνεχίσει να επιμένει για την ανάγκη μιας ολοκληρωμένης πολιτικής αντιμετώπισης των σοβαρών και θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων.
10/02/2022