Home  |  Ενημέρωση   |  Δηλώσεις και Ανακοινώσεις   |  Το ΑΚΕΛ για την έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς

Το ΑΚΕΛ για την έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς

Δήλωση Χρίστου Χριστοφίδη, Επικεφαλής Γραφείου Παιδείας του ΑΚΕΛ

 

Με την ευκαιρία της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς ευχόμαστε στους εκπαιδευτικούς εταίρους καλή και εποικοδομητική χρονιά. Απευθύνουμε συναγωνιστικό χαιρετισμό στους μαθητές και μαθήτριες μας, στους εκπαιδευτικούς μας, στους φοιτητές και φοιτήτριες μας, στους πανεπιστημιακούς, στους γονείς και στους διοικητικούς που εργάζονται στο χώρο της Παιδείας.

Η συνεργασία όλων, κάτω από ένα κοινό, προοδευτικό όραμα, είναι απαραίτητη για αντιμετώπιση των προβλημάτων και για βελτίωση του επιπέδου της παιδείας στο τόπο μας.

Τις προηγούμενες εβδομάδες στήθηκε μια επικοινωνιακή παράσταση στα ΜΜΕ για να παρουσιαστεί η εικόνα ότι όλα είναι έτοιμα για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και ότι όλα βαίνουν καλώς. Δυστυχώς αυτή η φτιαχτή εικόνα δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα.

Η νέα χρονιά ξεκινά με πολλά προβλήματα και αδυναμίες σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Για ακόμα μια χρονιά ξεκινά χωρίς ένα συνολικό όραμα για τη παιδεία του τόπου, με ορατό το κίνδυνο και αυτή η χρονιά να είναι χρονιά «ράβε – ξήλωνε», ημίμετρων και αυτοσχεδιασμών. Ας δούμε όμως τη πραγματική εικόνα λίγο πριν το πρώτο κουδούνι:

– Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τη στελέχωση των σχολείων αφού έχουμε δεκάδες μετακινήσεις και τοποθετήσεις της τελευταίας στιγμής, ενώ αναμένονται και άλλοι διορισμοί, μετακινήσεις και τοποθετήσεις, μετά την έναρξη της χρονιάς. Σε κάποιες βαθμίδες το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό.

– Σε μια περίοδο που τα προβλήματα παραβατικότητας είναι στο επίκεντρο, ο υπουργό επέλεξε να ξηλώσει την ομάδα άμεσης παρέμβασης (ΟΑΠ) με αντικατάσταση των 26 από τα 28 μέλη. Το γεγονός αυτό τον καθιστά αποκλειστικά υπεύθυνο για τις δυσλειτουργίες και τα προβλήματα που θα προκύψουν κατά την τρέχουσα χρονιά. Παρά τα πολυδιαφημιζόμενα μέτρα για την ασφάλεια στα σχολεία, πολλά σχολεία θα λειτουργήσουν χωρίς να έχουν εφαρμοστεί οποιαδήποτε μέτρα ενίσχυσης της ασφάλειας.

– Ο Υπ. Παιδείας δια εγκυκλίων και κανονισμών προσπαθεί να δώσει ώθηση στην περαιτέρω συντηρητικοποίηση των σχολείων σε μια στρατοπεδική λογική. Πέρα από την πλάκα για τις ψεύτικες βλεφαρίδες και τα άλλα αξεσουάρ, κρύβεται μια αντιπαιδαγωγική προσέγγιση που θέτει στο επίκεντρο των σχολικών μονάδων τις τρίχες και το «φαίνεσθε».

– Ο θεσμός των εξετάσεων ανα τετράμηνο θα ενισχύσει την παραπαιδεία και τον εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα του σχολείου. Ταυτόχρονα αναμένονται πολλά προβλήματα καθότι δεν προϋπήρξε σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και καλή προετοιμασία.

– Τα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης (ΚΙΕ) συνεχίζουν να καρκινοβατούν λόγω της παράνομης και απαράδεχτης υιοθέτησης της αγοράς υπηρεσιών ως μορφής εργοδότησης των εκπαιδευτικών. Η αγορά υπηρεσιών συνολικότερα αποτελεί καρκίνωμα για το εκπαιδευτικό μας σύστημα αφού εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι στα ΚΙΕ, στα ολοήμερα σχολεία, στα ΜΕΕΚ, στα μουσικά και αθλητικά λύκεια, εργάζονται με απεχθής όρους χωρίς δικαιώματα και κάτω από πολύ δυσμενής συνθήκες.

– Τα Εσπερινά Λύκεια και Εσπερινές Τεχνικές Σχολές συνεχίζουν να λειτουργούν χωρίς νέα αναλυτικά προγράμματα, χωρίς νέα ωρολόγια προγράμματα και χωρίς εκπαιδευτικό υλικό το οποίο να απευθύνεται σε ενήλικες μαθητές. Ουσιαστικά λειτουργούν ακόμα με βάση τα δεδομένα της δεκαετίας του ’80.

– Η Τεχνική εκπαίδευση συνεχίζει να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα χωρίς την αναγκαία υποδομή, χωρίς τις αναγκαίες κτιριακές εγκαταστάσεις κάτι που απεικονίζεται στη σημαντική μείωση των εγγεγραμμένων μαθητών στην τεχνική εκπαίδευση.

– Η Ειδική Ενιαία Εκπαίδευση συνεχίζει να αποτελεί το φτωχό συγγενή του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Θα λειτουργήσει και φέτος χωρίς ουσιαστικές βελτιώσεις και αλλαγές. Η ουσιαστική ενσωμάτωση των παιδιών με αναπηρία στο εκπαιδευτικό μας σύστημα παραμένει άπιαστο όνειρο για τα παιδιά μας, που μας έχουν σήμερα μεγαλύτερη ανάγκη.

– Στα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια συνεχίζουν οι αυξήσεις διδάκτρων οι οποίες δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στους φοιτητές μας οι οποίοι σπουδάζουν εκεί. Την ίδια στιγμή οι κυβερνώντες κουρεύουν τη φοιτητική μέριμνα σε μια περίοδο που τα ενοίκια εκτοξεύονται στα ύψη και πολλοί νέοι μας έχουν ανάγκη.

– Παρά τις εξαγγελίες, ο αριθμός των εκπαιδευτικών ψυχολόγων παραμένει καθηλωμένος με ότι αυτό συνεπάγεται για τη στήριξη των παιδιών μας.

Αυτά είναι μόνο μερικά ενδεικτικά παραδείγματα  των σοβαρών προβλημάτων που υπάρχουν στο χώρο της Παιδείας σήμερα. Καλούμε λοιπόν τον Υπουργό Παιδείας, αντί να αναλώνεται σε επικοινωνιακά παιχνίδια να συγκεντρωθεί στην αντιμετώπιση της σοβαρής κατάστασης. Η ποιοτική παιδεία στον τόπο μας είναι κορυφαίο ζητούμενο αφού αποτελεί προϋπόθεση για να βγούμε από την παρακμή στην οποία βρισκόμαστε σήμερα ως πατρίδα και ως λαός.

 

 

05/09/2019

PREV

Ο κ. Αναστασιάδης είναι ο τελευταίος που μπορεί να μιλά για πολιτική ηθική

NEXT

Να διώξουμε το ρατσισμό από τα σχολεία. Όχι τους μαθητές και τη διαφορετικότητα.