Home  |  Βουλή   |  Κοινοβουλευτικές Επιτροπές   |  Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Ίσων Ευκαιριών μεταξύ Ανδρών και Γυναικών   |  Το δικαίωμα των παιδιών σε ισότιμες ευκαιρίες μάθησης

Το δικαίωμα των παιδιών σε ισότιμες ευκαιρίες μάθησης

Δηλώσεις Ειρήνης Χαραλαμπίδου, βουλευτού ΑΚΕΛ- Αριστερά Νέες Δυνάμεις και Προέδρου της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, μετά την συνεδρία της Επιτροπής

Είναι αδιανόητο να ακούμε για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες που παραιτούνται από την διάθεση να το παλέψουν, που χάνουν κάθε ελπίδα ότι κάτι μπορεί να αλλάξει στην καθημερινότητα τους.  Παιδιά που παραιτούνται από τον μέλλον τους, από την ζωή τους, γιατί αυτό το κράτος, αυτή η πολιτεία δεν τους δίνει τα απαραίτητα εφόδια στην εκπαίδευση, δεν τους διασφαλίζει την ευκαιρία για ένα από τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα, αυτό της μάθησης.

Ακούσαμε σήμερα συγκλονιστικές μαρτυρίες από μητέρες που έχουν υπερβάλει εαυτόν, προκειμένου να δώσουν μια ευκαιρία στα παιδιά τους, ευκαιρία την οποία οφείλει πρώτα η πολιτεία να τους δώσει.

Αυτά τα παιδιά ταπελλώνονται στα σχολεία. Τους αποκαλούν τεμπέληδες και αντιμετωπίζονται με ειρωνείες, ενώ το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι δεν έχουν έγκαιρα διαγνωστεί με δυσλεξία ή άλλες μαθησιακές δυσκολίες. Η λανθασμένη αντιμετώπιση έχει ως αποτέλεσμα να χάνουν την αυτοεκτίμηση τους, την αυτοπεποίθηση τους, όχι γατί φταίνε τα ίδια, αλλά επειδή η πολιτεία δεν έχει τους κατάλληλους μηχανισμούς για έγκαιρη διάγνωση στην Προδημοτική Εκπαίδευση και σωστή διαχείριση στη συνέχεια.

Η Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού έχει ετοιμάσει 4 εκθέσεις, τις συστάσεις των οποίων δεν έχει ακόμα υιοθετήσει το υπουργείο. Το χειρότερο δε, είναι ότι το Υπουργείο την έχει αγνοήσει εντελώς, αφού όπως καταγγέλθηκε στην Επιτροπή μας δεν απαντούν στις παρατηρήσεις της εδώ και ένα χρόνο.

Πρέπει να κατανοήσουμε πως το κάθε παιδί είναι διαφορετικό. Η κάθε προσέγγιση πρέπει να είναι εξατομικευμένη. Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται επιμόρφωση, σύγχρονα τεχνολογικά μέσα για την εκπαίδευση των παιδιών. Δεν μπορεί κανένα παιδί να αφήνεται να εγκαταλείπει την εκπαίδευση.

Να πω ότι, το θέμα των μαθησιακών δυσκολιών είναι άμεσα συνδεδεμένο με το θέμα της παραβατικότητας όπως τεκμηριώνεται μέσα από έρευνες που κατατέθηκαν στην Επιτροπή. Η απαξίωση και η περιθωριοποίηση που αντιμετωπίζουν, σπρώχνουν τα παιδιά σε συμπεριφορές που ζημιώνουν την ίδια τους τη ζωή. Είναι ένα σύστημα το οποίο πρέπει να φροντίσουμε να αποδίδει σωστά, και η δουλειά μας δεν είναι να ωραιοποιούμε την εικόνα κάθε υπουργού με καλογραμμένες επιστολές και ρητορεία, αλλά να υπερβάλλουμε εαυτόν για να λύνουμε τα προβλήματα. Οι πολιτικοί έχουμε ευθύνη να επανερχόμαστε στα διάφορα θέματα, να τα παρακολουθούμε για να είμαστε σίγουροι ότι οι υποσχέσεις που δίνονται τηρούνται. Δεν θέλουμε μεγάλα λόγια και μεγαλόστομες υποσχέσεις. Θέλουμε πράξεις γιατί κανένα από αυτά τα παιδιά δεν πρέπει να μένει στο περιθώριο. Δεν πρέπει να έχουμε παιδιά που παραιτούνται από τη ζωή επειδή δεν μπορούμε εμείς, ως πολιτεία, να τα φροντίσουμε.

28/02/2022

PREV

Να στηριχθεί η ανεξαρτησία του θεσμού  

NEXT

Οι συνταξιούχοι διεκδικούν αξιοπρεπή διαβίωση