Home  |  Ενημέρωση   |  Δηλώσεις και Ανακοινώσεις   |  Δήλωση Γενικού Γραμματέα Κ.Ε. ΑΚΕΛ Άντρου Κυπριανού μετά την επίσκεψη στο Γυμνάσιο Αγλαντζίας

Δήλωση Γενικού Γραμματέα Κ.Ε. ΑΚΕΛ Άντρου Κυπριανού μετά την επίσκεψη στο Γυμνάσιο Αγλαντζίας

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος με την έναρξη της σχολικής χρονιάς επισκεπτόμαστε τα σχολεία για να δούμε πως έχει ξεκινήσει η χρονιά. Έχουμε επιλέξει κάποια σχολεία τα οποία αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα σε μια προσπάθεια να συμβάλουμε στην προώθηση και επίλυση αυτών των προβλημάτων. Βέβαια, να πω ότι η φετινή χρονιά έχει μια ιδιαιτερότητα σε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές, λόγω των προβλημάτων που έχουν προκύψει στον τομέα της παιδείας. Πέρα από αυτά όμως, υπάρχουν και τα προβλήματα τα οποία έχουν να κάνουν με την ασφάλεια και την καθημερινή λειτουργία των σχολείων. Για αυτό είμαστε εδώ σήμερα.

Πρέπει να πω ότι το Γυμνάσιο Αγλαντζιάς αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα λόγω του υπεδάφους. Το υπέδαφος είναι αργιλώδες με αποτέλεσμα να προκαλούνται προβλήματα στατικότητας. Αυτό είναι το πρώτο και μεγαλύτερο πρόβλημα το οποίο θα πρέπει να επιλυθεί από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας. Αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχει ένας προβληματισμός στο Υπουργείο Παιδείας για το τι ακριβώς θα πρέπει να γίνει, ωστόσο οι αποφάσεις θα πρέπει να ληφθούν το συντομότερο δυνατό.

Πέραν από αυτό, υπάρχουν ζητήματα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια στο σχολείο και με την περίφραξη, αλλά και άλλα ζητήματα για τα οποία να μου επιτρέψετε να πω έχω εκπλαγεί ακούγοντας τα. Αυτό το λέω με την έννοια ότι υπάρχουν εδώ και χρόνια, τίθενται κάθε χρόνο στην σχολική εφορεία και στο Υπουργείο Παιδείας για να επιλυθούν και παρόλο που κατά την άποψη μου είναι πολύ απλή η επίλυση τους εδώ και χρόνια, ίσως κάποια γραφειοκρατία, να τα κρατά ανοικτά. Δεν νοείται να χρειάζεται η αύξηση του ηλεκτρικού ρεύματος για να μπορεί να λειτουργεί το σχολείο πιο καλά και εδώ και χρόνια να μην γίνεται αυτό το πράγμα. Ή να χρειάζονται πρόσθετες τηλεφωνικές γραμμές και παρόλο που το αίτημα τίθεται εδώ και χρόνια από τη Διεύθυνση να μην υπάρχει καμία απολύτως επίλυση. Ή εδώ και τρία χρόνια να είναι κλειστές κάποιες τουαλέτες λόγω προβλημάτων με την αποχέτευση.

Αυτά είναι προβλήματα τα οποία θα πρέπει να επιλυθούν εδώ και τώρα και η έκκληση μου προς το Υπουργείο Παιδείας είναι να δει πώς τα αντιμετωπίζει και τα επιλύει.

Έχουμε ζητήσει από τη σχολική εφορεία να μας αποστείλει τη σχετική αλληλογραφία που έχει με το Υπουργείο Παιδείας για όλα αυτά τα θέματα και θα προσπαθήσουμε να συμβάλουμε στην προώθηση και επίλυση τους.

Σε ερώτηση για το θέμα που τέθηκε πριν μερικά χρόνια για μετακίνηση των μαθητών και αν υπάρχει τέτοιο ζήτημα σήμερα ο ΓΓ του ΑΚΕΛ απάντησε:

Είπα και προηγουμένως ότι αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχει ένας προβληματισμός στο Υπουργείο Παιδείας κατά πόσον το σχολείο θα κατεδαφιστεί και θα μετακινηθεί σε άλλο χώρο. Θεωρώ ότι αυτή η συζήτηση επείγει. Δεν μπορεί να συνεχίζεται η λειτουργία του σχολείου με τα δεδομένα τα οποία υπάρχουν αυτή τη στιγμή. Πρέπει λοιπόν η απόφαση να ληφθεί για να γνωρίζουν, τόσο το προσωπικό, όσο και οι μαθητές και οι γονείς τους για το που θα μεταστεγαστούν.

Να σας πω ότι πέρα από αυτά υπάρχει και ένα επιπρόσθετο πρόβλημα. Υπάρχουν έξι μετακινούμενα τμήματα τα οποία δεν έχουν σταθερή αίθουσα διδασκαλίας. Αυτό αντιλαμβάνεστε προσθέτει στα προβλήματα των μαθητών, πέραν του γεγονότος ότι τα παιδιά να χρειάζεται να κουβαλούν και τις βαλίτσες οι οποίες είναι αρκετά βαριές, λόγω των βιβλίων τα οποία μεταφέρουν. Και αυτό το έχουμε συζητήσει με τη διεύθυνση και είναι ένα υπαρκτό πρόβλημα.

Οπόταν, και είναι η έκκληση μου προς τον κ. Παπαστυλιανού να το μεταφέρει, θα πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να αποφασίσει για το τι μέλλει γενέσθαι με αυτό το σχολείο.

Σε ερώτηση σχετικά με τις χθεσινές αποφάσεις των εκπαιδευτικών και για το κατά πόσο το ΑΚΕΛ θα παρέμβει, ο ΓΓ του ΑΚΕΛ απάντησε:

Το πρώτο που θέλω να ξεκαθαρίσω είναι ότι τις αποφάσεις θα τις πάρουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί για το τι θα γίνει περεταίρω, μετά από αυτές τις συζητήσεις οι οποίες έχουν γίνει. Οι ίδιοι θα πρέπει να μετρήσουν αν αυτά τα οποία έχουν κερδίσει με τον αγώνα τον οποίο έχουν πραγματοποιήσει είναι αρκετά για να μην προχωρήσουν στη λήψη άλλων μέτρων ή αν θεωρούν ότι επειδή υπάρχει ο κίνδυνος επανάληψης της ίδιας συμπεριφοράς από πλευράς του κράτους θα επιμείνουν σε κάποιες θέσεις. Είναι απόφαση που τους αφορά. Δεν είναι δική μας απόφαση.

Για να αναλάβει κάποιος κάποια πρωτοβουλία πρέπει να γνωρίζει ότι αυτή η πρωτοβουλία μπορεί να αποδώσει. Έχουμε φτάσει σε ένα οριακό σημείο θεωρώ. Εμείς ως πολιτικά κόμματα και ως Βουλή είχαμε αναλάβει πρωτοβουλία από την πρώτη στιγμή. Είχαμε ζητήσει από την  κυβέρνηση να αναστείλει τις αποφάσεις της, από τους εκπαιδευτικούς είχαμε ζητήσει να αναστείλουν τις εξαγγελίες για την λήψη μέτρων, να θέσουν κάτω τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τομέας της παιδείας και να ξεκινήσουν ένα ουσιαστικό διάλογο με στόχο να καταλήξουν μέσα στην επόμενη σχολική χρονιά. Η κυβέρνηση δεν δέχτηκε αυτή την πρόταση μας. Τα περιθώρια λοιπόν για μας είναι ελάχιστά.

Θέλω να πω και κάτι άλλο, ανεξάρτητα τι θα αποφασιστεί από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις την ερχόμενη Κυριακή. Θεωρώ ότι κάποια στιγμή πρέπει να ξεκινήσει ο διάλογος για τα ουσιαστικά προβλήματα του τομέα της εκπαίδευσης. Είναι πάρα πολλά τα προβλήματα και θα πρέπει να τα συζητήσουμε αν θέλουμε πραγματικά να τα επιλύσουμε. Και βέβαια, οι οποίες συζητήσεις πρέπει να γίνουν στη βάση επιστημονικών μελετών που θα έχουν ως αντικείμενο την ίδια την παιδεία. Όχι μόνο το πώς εξοικονομούνται λεφτά. Διότι λυπούμαι να παρατηρήσω ότι οι μελέτες που έγιναν και στις οποίες αναφέρεται η Κυβέρνηση, κυρίως έχουν ασχοληθεί με την οικονομική πτυχή των θεμάτων. Υπάρχουν ουσιαστικά ζητήματα στον τομέα της παιδείας που πρέπει να συζητηθούν για να μεταρρυθμιστούν.

Ας πάρουμε ως πρότυπο χώρες οι οποίες είναι πολύ προχωρημένες, έχουν εξαιρετικά αποτελέσματα και τότε θα διαπιστώσουμε ότι κάποιες από τις συζητήσεις που γίνονται εδώ δεν έχουν καμιά σχέση με τον τρόπο που αντιμετωπίζονται εκεί τα ζητήματα. Για  παράδειγμα η Φινλανδία η οποία είναι πρώτη παγκοσμίως στα ζητήματα της εκπαίδευσης. Οι εξετάσεις εκεί είναι στο περιθώριο, ενώ εμείς έχουμε δημιουργήσει ένα σύστημα εξετασιοκεντρικό. Ας παραδειγματιστούμε λοιπόν από άλλες χώρες. Επαναλαμβάνω να πάρουμε απόψεις από εμπειρογνώμονες. Έχουν υποβληθεί προτάσεις. Εγώ θεωρώ ότι θα πρέπει να σκεφτεί, να παραδειγματιστεί η Κυβέρνηση, πως συστήνει κάποιες επιτροπές στελεχωμένες από εμπειρογνώμονες, οι οποίοι θα μελετήσουν το τι γίνεται σε προηγμένες χώρες και να θέσουν τα ουσιαστικά προβλήματα της παιδείας προς συζήτηση.

21/09/2018

PREV

Η στάση του Συμβουλίου Αποφυλακίσεως δημιουργεί πολλά ερωτηματικά

NEXT

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αφήνει εκτεθειμένη την ελληνοκυπριακή πλευρά