Τεράστιους κινδύνους για τη δημόσια εκπαίδευση δημιουργεί η παράλληλη διαδικασία εισδοχής και οι ελιτίστικες προσεγγίσεις
Δήλωση Εκπροσώπου Τύπου Κ.Ε. ΑΚΕΛ Γιώργου Λουκαΐδη
Από τη χθεσινή συζήτηση στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής για την παράλληλη διαδικασία εισδοχής στα δημόσια πανεπιστήμια, επιβεβαιώθηκαν οι θέσεις και οι έντονες επιφυλάξεις του ΑΚΕΛ.
- Επιβεβαιώθηκε η προσπάθεια για επιβολή με συνοπτικές διαδικασίες αυτής της διαδικασίας για εισδοχή από την πίσω πόρτα στα δημόσια πανεπιστήμια. Έτσι εξηγείται η παντελής απουσία και η έλλειψη διάθεσης για διεξαγωγή διαλόγου έστω εκ των υστέρων. Έτσι εξηγείται και η χθεσινή παρουσία του αρχηγού του Συναγερμού στην επιτροπή. Αλήθεια γιατί δεν ήρθε ποτέ ο κ. Νεοφύτου στην Επιτροπή Παιδείας όταν συζητούνταν τα θέματα των μαθητών της Ειδικής Εκπαίδευσης ή σοβαρά θέματα που αφορούν τους μαθητές του δημόσιου σχολείου;
- Επιβεβαιώθηκε ότι ο Πρύτανης και οι αρχές του Πανεπιστημίου Κύπρου είπαν επανειλημμένα ψέματα στη Βουλή όταν ισχυρίζονταν ότι εξάντλησαν όλα τα περιθώρια για την παραχώρηση όλων των διαθέσιμων θέσεων σπουδών, αφού τώρα βρέθηκε αίφνης άλλο 10% επιπρόσθετων θέσεων.
- Επιβεβαιώθηκε η επικίνδυνη, ελιτίστικη φιλοσοφία του Πρύτανη και των αρχών του Πανεπιστημίου Κύπρου, αφού θέλουν να εισάγονται στο Πανεπιστήμιο μόνο οι ελάχιστοι άριστοι των αρίστων και όλοι οι υπόλοιποι να αναγκάζονται να πληρώνουν ακριβά στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια ή στο εξωτερικό για να αποκτήσουν πανεπιστημιακή μόρφωση.
- Επαναβεβαιώθηκε ότι η παράλληλη διαδικασία της πίσω πόρτας για εισδοχή στα δημόσια πανεπιστήμια θα συνιστά άνιση μεταχείριση σε βάρος των μαθητών του δημοσίου και θα δημιουργήσει δύο ή και περισσότερων ταχυτήτων μαθητές.
- Επαναβεβαιώθηκε ότι η ελιτίστικη φιλοσοφία του Πρύτανη και των αρχών του Πανεπιστημίου, η περσινή του προσφυγή ακόμα και σε παράνομες ενέργειες για να εισάξει φοιτητές από τα ιδιωτικά αγγλόφωνα σχολεία, τα επαναλαμβανόμενα ψέματα στη Βουλή ότι δεν υπήρχαν άλλες διαθέσιμες θέσεις σπουδών και η προσβλητική υποτίμηση των μαθητών των δημοσίων σχολείων, αποτελούν ένα μείγμα τεκμηρίων που δημιουργεί τεράστιους κινδύνους για την προοπτική της δημόσιας εκπαίδευσης, ιδιαίτερα αν οποιαδήποτε διαδικασία αφεθεί στα χέρια των αρχών των πανεπιστημίων.
02/03/2016