Ερώτηση Ειρήνης Χαραλαμπίδου για το φαινόμενο της υπερχρέωσης που παρουσιάστηκε στους τελευταίους λογαριασμούς ρεύματος της ΑΗΚ
«Παρακαλείται ο αρμόδιος υπουργός να μας ενημερώσει για το τι θα πράξει σε σχέση με το φαινόμενο της υπερχρέωσης που παρουσιάστηκε στους τελευταίους λογαριασμούς ρεύματος της Αρχής Ηλεκτρισμού Κύπρου (ΑΗΚ), με αποτέλεσμα να κατακρατά η Αρχή τα χρήματα των πολιτών, σε κάποιες περιπτώσεις μέχρι τον επόμενο λογαριασμό.
Το “συγγνώμη, λάθος”, με τις συνέπειες να βαραίνουν τον καταναλωτή και όχι αυτόν που έκανε το λάθος, είναι, κατά την άποψή σας, η δέουσα τακτική; Ήδη, λόγω έλλειψης προγραμματισμού και στρατηγικών σχεδιασμών, οι καταναλωτές πληρώνουν εξαιρετικά ακριβά το ηλεκτρικό ρεύμα. Αντιλαμβάνεστε πόσο επιβαρύνονται τα νοικοκυριά, όταν, επιπρόσθετα του υψηλού κόστους, το καθένα φορτώνεται, λόγω λανθασμένων υπολογισμών της κατανάλωσης ρεύματος, με εκατοντάδες ευρώ επιπλέον. Και η ΑΗΚ τούς καθιστά υπευθύνους για τη διόρθωση του λάθους.
Θέλουμε να μας πείτε, γιατί έχουμε δεχθεί μαζικά καταγγελίες, συγκεκριμένα σε πόσες περιπτώσεις η ΑΗΚ παραφούσκωσε τους λογαριασμούς καταναλωτών εξαιτίας λάθος υπολογισμών.
Επισημαίνεται ότι οι δικαιολογίες που ακούστηκαν από αρμοδίους της ΑΗΚ δεν απαλλάσσουν την Αρχή από τις ευθύνες της για όλο αυτό το κομφούζιο που δημιουργήθηκε και για το οποίο απαιτούμε εξηγήσεις. Πώς είναι δυνατόν ο καταναλωτής να έχει την ευθύνη διόρθωσης και όχι ο υπαίτιος του λάθους;»