Home  |  Βουλή   |  Επείγει να δοθούν λύσεις στο τεράστιο πρόβλημα των εκπαιδευτικών αορίστου χρόνου

Επείγει να δοθούν λύσεις στο τεράστιο πρόβλημα των εκπαιδευτικών αορίστου χρόνου

Δηλώσεις Χρίστου Χριστοφίδη, βουλευτή ΑΚΕΛ, μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού

Συζητήσαμε σήμερα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας το τεράστιο θέμα που υπάρχει με τους εκπαιδευτικούς αορίστου χρόνου, το οποίο είχαμε εγγράψει την προηγούμενη εβδομάδα.

Κατ’ αρχάς να αναφερθώ στη σημαντικότητα αυτού του θέματος. Αυτή τη στιγμή έχουμε περίπου 500 εκπαιδευτικούς, οι οποίοι είναι αορίστου χρόνου. Κι αυτός ο αριθμός αντικειμενικά αυξάνεται. Αυτό τι σημαίνει; Ότι έχουμε 500 εκπαιδευτικούς, χωρίς να έχουν τα δικαιώματα των υπολοίπων εκπαιδευτικών. Δηλαδή, είναι εκπαιδευτικοί δεύτερης κατηγορίας, δεν δικαιούνται άδειες ασθενείας, δεν μπορούν να διεκδικήσουν προαγωγές, παρόλο που κάποιοι υπηρετούν πάνω από 15 χρόνια στη δημόσια εκπαίδευση. Επιπρόσθετα, υπάρχει διαφορετικό καθεστώς για τους δημοσίους υπαλλήλους αορίστου χρόνου και διαφορετικό για τους εκπαιδευτικούς αορίστου χρόνου.

Την ίδια στιγμή έχει αναδειχθεί και σήμερα το τεράστιο θέμα που θα υπάρξει με τους καταλόγους διορισίμων. Δηλαδή, η αντικειμενικά συνεχιζόμενη αύξηση των εκπαιδευτικών αορίστου χρόνου θα μειώσει σε τέτοιο βαθμό τις ανάγκες για μόνιμο προσωπικό που δεν θα γίνονται εξετάσεις για τον κατάλογο διορισίμων. Δηλαδή, έχουμε από τη μια την ευρωπαϊκή οδηγία και τις αποφάσεις των δικαστηρίων που λεν ότι δεν μπορείς να διώξεις ένα εργαζόμενο αορίστου χρόνου  για να φέρεις έναν άλλο να κάνει τη δουλειά του και άρα αυτοί οι άνθρωποι θα είναι στο εκπαιδευτικό σύστημα, εγκλωβισμένοι, χωρίς εργασιακά δικαιώματα.  Ταυτόχρονα, υπάρχει μια διαδικασία εξετάσεων για διεκδίκηση θέσεων, η οποία εκ των πραγμάτων θα αχρηστευθεί στην πορεία του χρόνου.

Και σήμερα, το Υπουργείο Παιδείας – αν εξαιρέσουμε την ανακοίνωση ότι για τις άδειες έχει υποβάλει αίτημα στο Υπουργείο Οικονομικών για να ικανοποιηθεί το αίτημα των εκπαιδευτικών- δεν ήρθε με οποιαδήποτε λύση. Επίσης, ενώ πριν ενάμιση χρόνο είχε δεσμευτεί ενώπιον της Επιτροπή Παιδείας για να ξεκινήσει ένα διάλογο με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, ώστε να εξευρεθεί λύση σε αυτό το τεράστιο ζήτημα, εδώ και ενάμιση χρόνο αποφεύγει έστω και αυτό τον διάλογο.

Συνεπώς, έχουμε μπροστά μας ένα πολύ σημαντικό θέμα, για το οποίο το Υπουργείο Παιδείας όχι μόνο δεν έχει λύσεις, αλλά δεν κάνει καν διάλογο. Και αν μπορεί η Βουλή να καλύψει νομοθετικά το θέμα και να δώσει λύση σε αυτό το κενό, το οποίο δημιουργεί η απουσία του Υπουργείου Παιδείας, θα το πράξει.

Ταυτόχρονα, ρωτήσαμε το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων πως είναι δυνατό να γνωμοδοτεί ότι οι τέσσερις συνεργάτιδες του Προέδρου της Δημοκρατίας με πολιτικό διορισμό μπορούν να γίνουν αορίστου χρόνου και την ίδια στιγμή να υπάρχουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί με αγορά υπηρεσιών, που είναι καταφανώς εργαζόμενοι και με απόφαση Δικαστηρίου, έχουν σχέση εργοδότη- εργοδοτούμενου, το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων να λέει ακριβώς το αντίθετο. Πρέπει να πω ότι δεν πήραμε απάντηση, γι’ αυτό και ζητήσαμε γραπτώς τις θέσεις του διευθυντή Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

Το θέμα θα επανέλθει στην Επιτροπή Παιδείας διότι είναι πραγματικά τεράστιο.

17/11/2021

 

PREV

Κάποιοι στο βωμό των σκοπιμοτήτων δεν έχουν ούτε μέτρο, ούτε αναστολές

NEXT

Δηλώσεις Γενικού Γραμματέα Κ.Ε. ΑΚΕΛ μετά τις συναντήσεις του με την Επίτροπο Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων και τον Επίτροπο Προώθησης του Ευρωπαϊκού Τρόπου Ζωής