Home  |  Ενημέρωση   |  Ομιλία του Εκπροσώπου Τύπου του ΑΚΕΛ, Στέφανου Στεφάνου, για τον αναθεωρημένο προϋπολογισμό 2021

Ομιλία του Εκπροσώπου Τύπου του ΑΚΕΛ, Στέφανου Στεφάνου, για τον αναθεωρημένο προϋπολογισμό 2021

Με την καταψήφιση για πρώτη φορά του ετήσιου προϋπολογισμού του κράτους, κάποιος θα ανέμενε ότι η κυβέρνηση θα έπαιρνε τα μηνύματα.

Θα έπαιρνε τα μηνύματα και θα διερωτούνταν  τι πήγε στραβά και για πρώτη φορά καταψηφίστηκε προϋπολογισμός. Θα προβληματιζόταν ποιες ήταν οι δικές της ευθύνες για να ξεμείνει από συνεργάτες και συνοδοιπόρους ακόμα και μέσα στις ιδιάζουσας συνθήκες της πανδημίας.

Συνθήκες που δημιούργησαν κλίμα συναίνεσης και συνεργασίας, οι οποίες οδήγησαν στην πλατιά συνεργασία κυβέρνησης και βουλής -με την πρωταγωνιστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων- για τη διαμόρφωση των πακέτων στήριξης νοικοκυριών, εργαζομένων και επιχειρήσεων.

Επομένως, δεν εξέλειπε η διάθεση της αντιπολίτευσης για συνεργασία η οποία έχει πρόσφατα αποδειχθεί στην πράξη. Το γεγονός ότι η κυβέρνηση δεν καταφέρνει να πείσει σ’ αυτές τις ιδιάζουσες συνθήκες, τις οποίες εργαλειοποιεί για να πείσει την αντιπολίτευση να ψηφίσει τον προϋπολογισμό, μαρτυρεί το μέγεθος της αποτυχίας της.

Μαρτυρεί πόσο μεγάλη είναι η αναξιοπιστία της. Πόσο μεγάλη είναι η αντίδραση που προκαλούν οι πολιτικές της και οι συμπεριφορές της.

Μαρτυρεί το μέγεθος της πολιτικής απομόνωσης στην οποία βρίσκεται. Οκτώ χρόνια που βρίσκεται στην εξουσία φρόντισε η ίδια γι’ αυτό.

Η κυβέρνηση βρίσκεται συνεχώς σε μια σωρευτική διαδικασία ρήξης με την κοινωνία και με τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτικών δυνάμεων.

Κι αυτό ως αποτέλεσμα της κοινωνικο/οικονομικής της πολιτικής η οποία διευρύνει την ανισότητα, την εργασιακή αβεβαιότητα και την κοινωνική ανασφάλεια. Πολιτική η οποία εξυπηρετεί τα συμφέροντα των λίγων, προνομιούχων και ημετέρων και αδικεί τους πολλούς και μη προνομιούχους.

Η εναγώνια προσπάθεια εξωραϊσμού της κοινωνικο/οικονομικής της πολιτικής -με την αφειδώλευτη στήριξη μεγαλοκαναλαρχών και μεγαλοεκδοτών με τους οποίους βρίσκεται σε σχέση διαπλοκής (ο καθείς το αντιλαμβάνεται αυτό στην περίπτωση της πρόσφατης εκπαραθύρωσης του δημοσιογράφου Αντρέα Παράσχου)- δεν αλλάζει την κατάσταση την οποία βιώνουν καθημερινά οι πολίτες και η οποία αποτυπώνεται σε διάφορους δείκτες. Όπως για παράδειγμα στον δείκτη για την ποιότητα ζωής της ΕΕ που κατατάσσει την Κύπρο στον πάτο ολόκληρης της Ευρώπης και όχι μόνο της Ένωσης.

Αυτό βέβαια δεν μπορούν να το αντιληφθούν οι κυβερνώντες οι οποίοι περνούν τις χλιδάτες διακοπές τους στις Σεϋχέλλες δωρεάν και συν έξοδα, την ώρα που χιλιάδες συμπολίτες μας δυσκολεύονται να καλύψουν τις στοιχειώδεις ανάγκες τους.

Η πολιτική απομόνωση της κυβέρνησης είναι αποτέλεσμα της τεράστιας ευθύνης που έχουν οι κυβερνώντες για την εκτόξευση της διαπλοκής και της διαφθοράς. Και πώς να μην απογειωθεί όταν η κυβέρνηση πρωταγωνιστεί στο σκάνδαλο των «χρυσών» διαβατηρίων εφαρμόζοντας στην πράξη το γνωστό «εγώ παπάς, εγώ τατάς» με όφελος εκατομμυρίων ευρώ.

Η κόντρα δύο βασικών πρώην υπουργών της κυβέρνησης, Χάσικου και Γεωργιάδη, με τη δημόσια ανταλλαγή «φιλοφρονήσεων» ουσιαστικά αναδεικνύει τις τεράστιες ευθύνες που ποτέ δεν δέχθηκε ότι έχει η κυβέρνηση για το σκάνδαλο των διαβατηρίων καθώς και το διεθνή διασυρμό της χώρας μας.

Οι κυβερνώντες δεν σέβονται ο ένας τον άλλο, θα σεβαστούν τους υπόλοιπους…;

Η απομόνωση της κυβέρνησης είναι αποτέλεσμα του ετσιθελισμού, του αυταρχισμού και της παντελούς έλλειψης ευαισθησίας που χαρακτηρίζουν το ύφος και τη συμπεριφορά της στην άσκηση της εξουσίας της.

Η σιωπή της κυβέρνησης στο θέμα του μπουκαρίσματος της Αστυνομίας σε σπίτι ανυποψίαστου πολίτη έπειτα από καταγγελία της υπουργού Δικαιοσύνης για σατιρικό λογαριασμό στο διαδίκτυο, δείχνει πόσο χαμηλά έχουν οι κυβερνώντες το μέγιστο ζήτημα της προστασίας των ατομικών δικαιωμάτων των πολιτών. Δείχνει πόση έλλειψη ανοχής και αντοχής έχει στην κριτική η κυβέρνηση, ακόμα και στη σάτιρα, μη διστάζοντας να καταχράται εξουσίας.

————————————-

Η κυβέρνηση έφερε έναν αναθεωρημένο προϋπολογισμό ο οποίος στην ουσία είναι ο ίδιος μ’ αυτόν που καταψηφίστηκε. Ενώ θα έπρεπε να προβληματιστεί για το πώς θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση απλά δογματικά επέμεινε στις πολιτικές της.

Ο αναθεωρημένος προϋπολογισμός:

  • Παραμένει ο ίδιος στην κοινωνικο-οικονομική φιλοσοφία του, με την οποία εμείς διαφωνούμε γι’ αυτό και καταψηφίσαμε όλους τους προηγούμενους ετήσιους προϋπολογισμούς της κυβέρνησης Αναστασιάδη/ΔΗΣΥ. Η κυβέρνηση δεν έδειξε καμία διάθεση να αλλάξει τη φιλοσοφία του προϋπολογισμού της προβαίνοντας σε ουσιαστικές αλλαγές.

Είναι πολύ χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η κυβέρνηση αρνήθηκε να υιοθετήσει την ομόφωνη θέση της αντιπολίτευσης για τερματισμό των ιδιωτικοποιήσεων, όπως εκφράστηκε με την αποκοπή των σχετικών κονδυλιών στον προϋπολογισμό που καταψηφίστηκε, και πάλι επαναφέρει θέμα ιδιωτικοποιήσεων.

Αυτό δείχνει ότι η κυβέρνηση δεν βάζει νερό στο κρασί της πολιτικής της.

Δεν εγκαταλείπει τις πολιτικές της που βλάπτουν το δημόσιο συμφέρον, την οικονομία και την κοινωνία.

  • Παραμένει με τις ίδιες προβλέψεις για 4,5% ανάπτυξη το 2021. Αυτό προέβλεπε ο προϋπολογισμός που καταψηφίστηκε, ο οποίος είχε διαμορφωθεί πριν ακόμα προκύψει το δεύτερο κύμα της πανδημίας και το δεύτερο lockdown που επιβαρύνει την οικονομία. Οι προβλέψεις πλέον μιλούν για ύφεση γεγονός που εκ προοιμίου καθιστά τον προϋπολογισμό εκτός των πραγματικών δεδομένων.

Κι όπως παραδέχεται η κυβέρνηση Πλάνο «Β» δεν υπάρχει.

  • Αν σ’ αυτό προσθέσουμε το χαμηλό ποσοστό υλοποίησης του αναπτυξιακού προϋπολογισμού τότε τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα. Το 2019 το ποσοστό υλοποίησης του αναπτυξιακού προϋπολογισμού κατέβηκε στο ιστορικά χαμηλότερο ποσοστό των τελευταίων αρκετών χρόνων, 62%, ενώ στο 2020 μέχρι τον Νοέμβριο το ποσοστό κυμαινόταν στο 45%. Ανάμεσα στα πολλά προβλήματα που δεν κατάφερε να επιλύσει η κυβέρνηση στα οκτώ χρόνια της διακυβέρνησής της, είναι το πρόβλημα της γραφειοκρατίας.
  • Στον προϋπολογισμό δεν περιλαμβάνονται ουσιαστικές λύσεις σε προβλήματα που ταλανίζουν την κοινωνία, όπως είναι οι εκποιήσεις και τα ΜΕΔ, αλλά και προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία, όπως είναι τα ενοίκια, οι δόσεις, οι εξώσεις κλπ.
  • Ο προϋπολογισμός περιλαμβάνει πολλά «θα», τα οποία η κυβέρνηση παρουσιάζει ως δέσμευση για προώθηση διάφορων πολιτικών. Οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης όμως, έχουν αποδειχθεί πλείστες τόσες φορές χωρίς κανένα αντίκρισμα εξού και το γνωστό σύντομο ανέκδοτο με το προεδρικό ρήμα «δεσμεύομαι».

Σε σχέση με όσα δεσμεύτηκε η κυβέρνηση ενόψει της συζήτησης του προϋπολογισμού, να μου επιτρέψετε να κάνω κάποια σχόλια:

  • Καθορισμός κατώτατης σύνταξης. Στον προϋπολογισμό του 2020 περιλήφθηκε πρόνοια ύψους €19 εκ για αύξηση του επιδόματος χαμηλοσυνταξιούχου στο ύψος του ορίου της φτώχειας (δόθηκε το 12/2020 αναδρομικά για όλο το έτος). Η κατώτατη σύνταξη είναι καθορισμένη ούτως ή άλλως. Εάν ΘΑ αναθεωρηθεί αυτό θα γίνει στο μέλλον μετά την ολοκλήρωση αναλογιστικών μελετών.
  • Παραχώρηση σύνταξης στο 63ο έτος σε εργαζόμενους σε βαριά και ανθυγιεινά επαγγέλματα χωρίς την αποκοπή του 12%. Αίτημα του ΑΚΕΛ από το 2017. ΘΑ γίνει αναλογιστική μελέτη για το κόστος και ΘΑ ληφθεί απόφαση αναλόγως.
  • Παραχώρηση πρόωρης σύνταξης στους πάσχοντες με θαλασσαιμία χωρίς οποιεσδήποτε περικοπές. Αποφασίστηκε και ψηφίστηκε η σχετική νομοθεσία εδώ και μερικούς μήνες και καλύπτει το 1/3 των ατόμων με θαλασσαιμία μόνο. Ως ΑΚΕΛ διεκδικούμε να καλυφθούν με ειδικό επίδομα όλα τα άτομα με θαλασσαιμία.

Να μου επιτρέψετε επίσης κάποια σχόλια σχετικά με το μεγάλο πρόβλημα των εκποιήσεων, για τις οποίες η συζήτηση εντάθηκε στο μεσοδιάστημα μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης συζήτησης του προϋπολογισμού.

Η κυβέρνηση αποφάσισε να φέρει στη Βουλή νομοσχέδιο για την ίδρυση ειδικού δικαστηρίου για γρήγορη εκδίκαση των υποθέσεων που αφορούν σε εκποιήσεις.

Η σπουδή της κυβέρνησης να φέρει εσπευσμένα στη Βουλή ένα τέτοιο νομοσχέδιο -πέραν της πολιτικής σκοπιμότητας που υπάρχει, κατανοητή-, αποτελεί παραδοχή της ύπαρξης ενός προβλήματος που μέχρι πολύ πρόσφατα η κυβέρνηση αρνούνταν ότι υπάρχει. Κι αυτό το πρόβλημα είναι η ανύπαρκτη νομική κάλυψη των δανειοληπτών. Αυτή την κάλυψη η κυβέρνηση την αφαίρεσε με την τροπολογία του νομοθετικού πλαισίου για τις εκποιήσεις που έκανε το 2018 με τον πρωταγωνιστικό ρόλο του ΔΗΣΥ και δυστυχώς κάποια άλλα κόμματα εξασφάλισαν στην κυβέρνηση την αναγκαία πλειοψηφία.

Αν θα λύσει κάποια προβλήματα αυτό το δικαστήριο θα φανεί από το περιεχόμενο του νομοσχεδίου. Όταν το δούμε θα το κρίνουμε. Σημειώνουμε όμως ότι το πρόβλημα των εκποιήσεων δεν είναι μόνο η νομική κάλυψη, που διέγραψε η κυβέρνηση και όχι μόνο η ταχύτητα που εξετάζονται οι υποθέσεις. Είναι και πολλά άλλα προβλήματα που η κυβέρνηση ενέτεινε και προκάλεσε με τη συνεχή προσπάθειά της να εξυπηρετεί τις τράπεζες και να εκτρέφει την αυθαιρεσία και την επιθετικότητά τους εναντίον των δανειοληπτών.

Πώς το είπε ο Αβέρωφ Νεοφύτου; «Κουράστηκα να ψηφίζω νόμους για τις τράπεζες;». Ακριβώς έτσι ή… σχεδόν έτσι, γιατί μπορεί ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ να απέδωσε την πραγματικότητα σχετικά με την επιμονή της κυβέρνησης να φέρνει τάχιστα νομοθεσίες για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των τραπεζών, αλλά ο ΔΗΣΥ ποτέ δεν κουράστηκε να τις υπερψηφίζει.

Σε κάθε περίπτωση όμως, κύριοι και κυρίες της κυβέρνησης και του κυβερνώντος κόμματος, να ξέρετε ότι το ΑΚΕΛ δεν θα κουραστεί ποτέ να ψηφίζει υπέρ των δανειοληπτών, των εργαζομένων, των μικρομεσαίων, των ευπαθών ομάδων και κάθε ανθρώπου, επαγγελματία και ομάδας που έχει ανάγκη την αρωγή και τη στήριξη του κράτους.

Το νομοθετικό πλαίσιο για τις εκποιήσεις παρουσιάζει μεγάλα προβλήματα που απολήγουν σε βάρος των δανειοληπτών και υπέρ των τραπεζών. Έτσι τον έφτιαξε η κυβέρνηση με την αφειδώλευτη υποστήριξη του ΔΗΣΥ και, δυστυχώς, κι άλλων πολιτικών δυνάμεων. Το ΑΚΕΛ ήταν πάντοτε απέναντι και θα συνεχίσει να είναι. Αν, λοιπόν, κυβέρνηση και ΔΗΣΥ αποφάσισαν να δηλώσουν κουρασμένοι να ψηφίζουν υπέρ των τραπεζών, ήρθε η ώρα να το αποδείξουν στην πράξη και να μην είναι μάγκες μόνο στα λόγια.

Το ΑΚΕΛ καταθέτει πρόταση νόμου σχετικά με τις εκποιήσεις που αφορά στο θέμα των εκποιήσεων με στόχο την ουσιαστική αποκατάσταση του δικαιώματος των δανειοληπτών να προσφεύγουν στη δικαιοσύνη και για διασφάλιση στέγης ακόμα και όταν προχωρήσει η εκποίηση. Στις αμέσως επόμενες μέρες το ΑΚΕΛ προχωρεί στην κατάθεση επιπρόσθετων προτάσεων νόμου για βελτίωση και ενίσχυση του δικτύου προστασίας των δανειοληπτών από την αυθαιρεσία των τραπεζών.

Σημειώνω ότι αυτές οι προτάσεις δεν είναι καινούριες. Τις κατάθεσε και το 2014 στη συζήτηση του νομοθετικού πλαισίου για τις εκποιήσεις και αρκετές από αυτές υιοθετήθηκαν από την κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Δυστυχώς ο πρόεδρος δεν τις αποδέχθηκε και τις έστειλε στο Ανώτατο Δικαστήριο, όπως συνηθίζει να κάνει με νομοθεσίες που προστατεύουν δικαιώματα των πολιτών.

Αυτές τις προτάσεις το ΑΚΕΛ τις επανακατάθεσε το 2018 όταν η κυβέρνηση έφερε τις εκποιήσεις εξπρές. Η κυβέρνηση και, δυστυχώς, η πλειοψηφία της βουλής δεν τις αποδέχθηκε.

Τις πιο πάνω προτάσεις τις περιλάβαμε σ’ αυτές που επιδώσαμε στην κυβέρνηση ενόψει της συζήτησης του αναθεωρημένου προϋπολογισμού. Ούτε και τώρα τις αποδέχθηκε.

—————————————

Είμαστε βέβαιοι ότι και πάλι κυβέρνηση και κυβερνών κόμμα θα επιστρατεύσουν τον μπαμπούλα των αγορών, της ΕΕ και της Ευρωπαϊκής Τραπεζικής Αρχής για να μην προχωρήσει η συζήτηση για τη δημιουργία δικτύου προστασίας για τους δανειολήπτες. Όχι για τους καταχραστές του συστήματος και τους κακοπληρωτές, ούτε για τους αετονύχηδες, ούτε για τους εκατομμυριούχους, αλλά για όλους εκείνους τους ταλαιπωρημένους που έχουν βρεθεί εκτεθειμένοι από την κρίση και αλλοιώθηκε σοβαρά η εισοδηματική τους κατάσταση. Για την κύρια κατοικία και την επαγγελματική στέγη.

Να μου επιτρέψετε κι εδώ κάποια σχόλια. Το ΑΚΕΛ γνωρίζει τις δυσκολίες του συστήματος και του περιβάλλοντος στο οποίο βρισκόμαστε. Γνωρίζουμε τις δυσκολίες και τους περιορισμούς της ΕΕ στην οποία είμαστε μέλη. Ένα όμως είναι να υπάρχει γνώση των περιορισμών και των δυσκολιών -τις οποίες ο καθένας πρέπει να υπολογίζει- κι άλλο είναι αυτά τα δεδομένα να εργαλειοποιούνται σε βάρος των δανειοληπτών ή να μετατρέπονται σε άλλοθι για να περνούν νομοθεσίες σε βάρος των δανειοληπτών. Γιατί αυτό κάνουν κυβέρνηση και ΔΗΣΥ.

Δύο συγκεκριμένα παραδείγματα θα δώσω:

  1. Όταν συζητούσαμε για παράταση της περιόδου αναστολής των εκποιήσεων ενόψει της συνέχισης της πανδημίας, κυβέρνηση και τράπεζες δήλωναν ότι δεν το επιτρέπει η Ευρωπαϊκή Τραπεζική Αρχή (ΕΤρΑ). Όταν καταθέσαμε την πρόταση νόμου για παράταση της αναστολής κι αφού ψάξαμε καλά το θέμα διαπιστώσαμε ότι κανείς δεν απευθύνθηκε στην ΕΤρΑ. Κυβέρνηση και τράπεζες μιλούσαν εκ μέρους της χωρίς καν να εγείρουν το θέμα. Πόσο μάλλον η κυβέρνηση να διεκδικήσει για τη χώρα και τον λαό.
  2. Έπειτα από πολλές παραστάσεις των ευρωβουλευτών του ΑΚΕΛ στο Ευρωκοινοβούλιο διαπιστώσαμε ότι η κυβέρνηση είχε χωμένη στα συρτάρια της, Οδηγία της ΕΕ για τις καταχρηστικές ρήτρες των τραπεζών. Μάλιστα, όπως αποκάλυψε ο Ευρωπαίος Επίτροπος Δικαιοσύνης, από το 2013 η Κομισιόν είχε κινήσει διαδικασία επί παραβάσει κατά της Κύπρου, επειδή διαπίστωσε ότι οι κυπριακές αρχές δεν εφαρμόζουν την ευρωπαϊκή οδηγία σχετικά με τις καταχρηστικές ρήτρες.

Εδώ στην Κύπρο η κυβέρνηση για επτά χρόνια δεν έβγαλε άχνα και όποτε το ΑΚΕΛ, μαζί με άλλα κόμματα, φέρναμε το θέμα των καταχρηστικών ρητρών των τραπεζών στη Βουλή, συναντούσαμε πάντοτε την άρνηση και τα μισόλογα της κυβέρνησης.

—————————————

Προηγουμένως μίλησα για προτάσεις που επιδώσαμε στην κυβέρνηση για συμπερίληψη στον νέο προϋπολογισμό.

Ανεξαρτήτως των τεράστιων διαφωνιών που μας χωρίζουν με την κυβέρνηση, και παρά το γεγονός ότι ακόμα κι ο πρόεδρος της Δημοκρατίας αναγνώρισε τη λογική και τη συνέπεια του ΑΚΕΛ στην καταψήφιση των προϋπολογισμών της κυβέρνησής ως πολιτική πράξη -άλλωστε ο ίδιος και το κόμμα του καταψήφισαν προϋπολογισμούς όταν ήταν στην αντιπολίτευση- εμείς δεν σταθήκαμε στην άρνηση και δεν αρνηθήκαμε τον διάλογο.

Ποτέ το ΑΚΕΛ δεν μένει και δεν περιορίζεται στα «όχι» και στην «απόρριψη». Καταθέτει προτάσεις και προσπαθεί εκεί που υπάρχουν δυνατότητες να επιτευχθούν συναινέσεις.

Γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο προχωρήσαμε και καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις στην κυβέρνηση για να βρουν τη θέση τους στον προϋπολογισμό.

  • Πέραν των προτάσεων για προστασία των δανειοληπτών, καταθέσαμε προτάσεις για την προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων και της εργασίας. Για την κατοχύρωση ελάχιστων δικαιωμάτων για όλους τους εργαζόμενους που δεν καλύπτονται από συμφωνημένες συμβάσεις, για την προστασία των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, για την πάταξη της ψευδούς αυτοαπασχόλησης και μια σειρά από άλλα ζητήματα.
  • Υποβάλαμε προτάσεις για τον κρίσιμο τομέα της Υγείας, τη στήριξη των δημόσιων νοσηλευτηρίων, για τη θωράκιση του ΓΕΣΥ. Δώσαμε προτάσεις για την οικονομία υπηρετώντας την ανάγκη της αλλαγής του μοντέλου ανάπτυξης που να στηρίζεται στις βιώσιμες επενδύσεις, στις ποιοτικές θέσεις εργασίας, στην πράσινη οικονομία, στην ισορροπία μεταξύ βασικών παραγωγικών τομέων και όχι στις φούσκες και το πρόσκαιρο κέρδος.

Δεν τρέφαμε ψευδαισθήσεις ότι η κυβέρνηση θα υιοθετούσε όλες τις προτάσεις. Αλλά σε όλες τις ουσιαστικές προτάσεις οι οποίες αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο κοινωνικών και οικονομικών πολιτικών η κυβέρνηση δεν έκανε κανένα βήμα να μας συναντήσει.

Η κυβέρνηση επιμένει στα δικά της! Δεν περιορίστηκε όμως σ’ αυτό. Η κυβέρνηση -μαζί και ο ΔΗΣΥ- συνέχισαν να περπατούν στον δρόμο του εκβιασμού των πολιτικών δυνάμεων και του εκφοβισμού της κοινωνίας.

Η κυβέρνηση αντιστρέφει την ευθύνη. Ενώ είναι δική της ευθύνη να διαμορφώσει συνθήκες για υπερψήφιση του προϋπολογισμού, ρίχνει την ευθύνη σε όλους τους υπόλοιπους.

Αντί αυτή να κάνει κινήσεις επιμένει ότι όλοι οι υπόλοιποι θα πρέπει να κινηθούν.

Αντί με τις πολιτικές της και τις συμπεριφορές της να ενώνει, διχάζει και προκαλεί.

Φαίνεται ότι κάποιοι θα κινηθούν γιατί κρίνουν πως άλλαξε ο προϋπολογισμός ή ότι θα τηρηθούν οι όποιες δεσμεύσεις έχουν δοθεί. Δικαίωμά τους! Όλους θα μας κρίνει ο λαός.

  • Το ΑΚΕΛ όμως δεν πρόκειται να μετακινηθεί από διαχρονικές του θέσεις για να δώσει σωσίβιο στην κυβέρνηση, τις πολιτικές της και την αυταρχική συμπεριφορά της.
  • Δεν πρόκειται να δώσει καμία κάλυψη στη συνέχιση πολιτικών που μεταφέρουν τον πλούτο στα χέρια λίγων.
  • Δεν πρόκειται να δώσει καμία κάλυψη στο ξεπούλημα δημόσιου πλούτου. Αναφερθήκαμε στην επαναφορά των ιδιωτικοποιήσεων από την κυβέρνηση, της οποίας επόμενος στόχος (και μεγάλος πόθος) είναι το ξεπούλημα της CYTA. Του Οργανισμού, που μόλις πριν από μια βδομάδα εδώ στη Βουλή η πρόεδρος του ΔΣ ανέφερε ότι για την περσινή χρονιά το κράτος θα λάβει περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ σε φόρους και μερίσματα, πέραν των 850 εκατ. ευρώ που πήρε το κράτος τα τελευταία χρόνια και πέραν των μεγάλων επενδύσεων που κάνει εκ μέρους του κράτους.
  • Είναι αυτά τα εκατομμύρια που θα πήγαιναν στις τσέπες κάποιων μεγαλοκεφαλαιούχων αντί στο κράτος και την κοινωνία αν το ΑΚΕΛ, μαζί με άλλα κόμματα δεν εμπόδιζαν την κυβέρνηση να το κάνει.

(Μπορεί να δεχόμαστε κριτική -καλοδεχούμενη- για την αποτελεσματικότητά μας ως αντιπολίτευση, αλλά αν δεν ήταν το ΑΚΕΛ δεν θα υπήρχε CYTA, ΑΗΚ και πολλά άλλα).

  • Το ΑΚΕΛ δεν πρόκειται να δώσει καμία κάλυψη στην συντήρηση και την ανατροφοδότηση της διαπλοκής και της διαφθοράς.
  • Δεν πρόκειται να συναινέσει και να αποδεχτεί τις ακραίες πολιτικές της κυβέρνησης σε σειρά ζητημάτων και πολιτικών που αφορούν την οικονομία, την κοινωνία, τους εργαζόμενους.
  • Δεν πρόκειται να αποδεχθεί ο ετσιθελισμός, ο αυταρχισμός, η αρπαχτή και η κατάχρηση εξουσίας να γίνουν μόνιμοι συνοδοί της διαχείρισης της εξουσίας.

Το ΑΚΕΛ δεν μπορεί να αλλάξει τη θέση του ούτε να μεταλλάξει τον εαυτό του.

Αυτό δεν το κάνει η κυβέρνηση που έχει την ευθύνη να περάσει τον προϋπολογισμό. Γιατί να το κάνει το ΑΚΕΛ;

Συνεπές στις θέσεις του, συνεπές στη στάση του το ΑΚΕΛ θα καταψηφίσει τον προϋπολογισμό.

21/01/2021

PREV

Η απώλεια της φύσης και η αύξηση των πανδημιών, της Χριστίνας Νικολάου

NEXT

Διαδικτυακή Συζήτηση: «Πανδημία, σύστημα υγείας και κοινωνία»