Ανέτοιμο το Υπουργείο Παιδείας να αντιμετωπίσει τα μεγάλα ζητήματα της εκπαίδευσης
Δήλωση Χρίστου Χριστοφίδη, βουλευτή ΑΚΕΛ, μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας
Το πρώτο που θέλω να υπογραμμίσω είναι το εξής: Όταν ένας Υπουργός εμφανίζεται για ένα πολύ σημαντικό θέμα ενώπιον μιας Επιτροπής της Βουλής, πρέπει να είναι έτοιμος να δώσει ακριβή και σωστά στοιχεία. Σήμερα είτε ο Υπουργός ήταν ανέτοιμος, είτε σκόπιμα προσπάθησε να παραπλανήσει τη Βουλή.
Δεν γίνεται δυο μέρες πριν να υπάρχει επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας για τον αριθμό μείωσης των μαθητών στη Δημοτική Εκπαίδευση και σήμερα ο Υπουργός να προσπαθεί να μας πείσει για άλλους αριθμούς. Ούτε είναι δυνατό να κάνουν παρεμβάσεις βουλευτές του ΔΗΣΥ για την ανάγκη εξεύρεσης τρόπου απορρόφησης όλων των εκπαιδευτικών Δημοτικής που εργάζονταν πέρσι και ο Υπουργός να προσπαθεί να μας πείσει ότι ο αριθμός αυξήθηκε και μάλιστα ότι αυξήθηκε κατά πολύ.
Το δεύτερο που θέλω να αναφέρω είναι ότι η σχολική χρονιά ξεκινά με σημαντικά προβλήματα και ελλείψεις. Στην Τεχνική Εκπαίδευση συνεχίζουμε να μην μπορούμε να απορροφήσουμε παιδιά που επιθυμούν να ακολουθήσουν Τεχνική Εκπαίδευση. Και ουσιαστικά εξοστρακίζουμε αυτά τα παιδιά στη Μέση Γενική που δεν τα ενδιαφέρει.
Τα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης ξεκινούν σε μια εντελώς ανέτοιμη βάση και το Υπουργείο Παιδείας δεν φαίνεται να έχει διάθεση να συζητήσει και να λύσει το φλέγον ζήτημα του καθεστώτος εργοδότησης των εκπαιδευτικών, συνεχίζοντας την απαράδεκτη και παράνομη αγορά υπηρεσιών.
Σε ό,τι αφορά την ειδική εκπαίδευση, σήμερα ακούσαμε με μεγάλη έκπληξη ότι δεν υπάρχει πρόθεση να κατατεθεί η περιβόητη νομοθεσία που αναμέναμε προς αντικατάσταση της απαρχαιωμένης πλέον νομοθεσίας του 1999 για την Ειδική Εκπαίδευση. Και ενώ όλο αυτό το χρονικό διάστημα όποτε θέταμε ζητήματα της ειδικής εκπαίδευσης η απάντηση ήταν ότι ετοιμάζεται νομοθεσία που θα λύσει όλα αυτά τα ζητήματα, σήμερα η Βουλή ενημερώθηκε ότι δεν υπάρχει βούληση για να κατατεθεί τέτοια νομοθεσία και ότι ετοιμάζεται μια νομοθεσία που αφορά την Ενιαία Εκπαίδευση, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει και ζητήματα που αφορούν και στα παιδιά με αναπηρίες.
Κακίσαμε έντονα την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας, μέσα σε αυτές τις συνθήκες της πανδημίας και λαμβάνοντας υπόψη τα κενά που έχουν δημιουργηθεί το προηγούμενο χρονικό διάστημα, να βάζει σε κάθε τμήμα 25 παιδιά που είναι ο μέγιστος αριθμός, με στόχο τις εξοικονομήσεις, ιδιαίτερα στη Δημοτική Εκπαίδευση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ότι, εκτός από τις θέσεις εργασίας που χάνονται, παιδιά τα οποία χρειάζονται επιπρόσθετη στήριξη ή θα πρέπει να καλύψουν κενά τα οποία δημιουργήθηκαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα, δεν θα μπορέσουν να το κάνουν με το πλέον αποτελεσματικό τρόπο.
Ταυτόχρονα, υποδείξαμε ότι σε σχέση με το 2018-2019 έχουμε 25% μείωση των ωρών στη Δημοτική Εκπαίδευση που διατίθενται για τη στήριξη παιδιών που αντιμετωπίζουν προβλήματα αναλφαβητισμού και παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία. Επίσης, υπάρχει μείωση 400 ωρών στους εκπαιδευτικούς για τη στήριξη παιδιών με παραβατική συμπεριφορά και ψυχολογικά προβλήματα. Επαναλαμβάνω, σε μια περίοδο πανδημίας που αυτά τα παιδιά έχουν περάσει εγκλεισμό και που αυτή η στήριξη θα έπρεπε να είναι αυξημένη.
Θέλω να κλείσω με το κρίσιμο θέμα της Γ’ τάξης του Λυκείου. Φέτος θα έχουμε εξετάσεις τετραμήνων και στο τέλος της χρονιάς εξετάσεις πρόσβασης. Η προσπάθεια να παρουσιάσουν ότι όλα είναι έτοιμα και ότι δεν θα υπάρχουν προβλήματα δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Εμείς διαπιστώνουμε ανετοιμότητα. Είναι μια δύσκολη χρονιά λόγω της συνεχιζόμενης πανδημίας, οι τελειόφοιτοι θα δώσουν ουσιαστικά τρεις καθοριστικές εξετάσεις κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Ως ΑΚΕΛ θα εξετάσουμε σειρά πρωτοβουλιών που μπορούμε να αναλάβουμε, ούτως ώστε να μη θυματοποιηθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ Λυκείου.
03/09/2021