Κυκλοφοριακό – Αστικές Συγκοινωνίες
Μια πόλη για να είναι λειτουργική και βιώσιμη χρειάζεται ένα επιστημονικά τεκμηριωμένο σχέδιο που να ρυθμίζει και να καθοδηγεί την ανάπτυξή της και ένα ολοκληρωμένο οδικό δίκτυο, αναπόσπαστο κομμάτι αυτού του σχεδιασμού.
Ο σχεδιασμός του οδικού δικτύου γίνεται με τρόπο έτσι ώστε κάθε δρόμος να διαδραματίζει ένα συγκεκριμένο ρόλο. Δυστυχώς στον τόπο μας τα τοπικά σχέδια έχουν καταργηθεί. Ο καθένας αναπτύσσει ό,τι θέλει, όπου θέλει, με την ανοχή ή και την στήριξη των αρμόδιων αρχών. Δημιουργήθηκε έτσι ένα σκηνικό στο οποίο σε πολλές περιπτώσεις κυριαρχεί η αναρχία.
Αυτή η κατάσταση έχει μετατρέψει τον Κύπριο οδηγό, σύμφωνα με έρευνες, σε νευρικό, ανυπόμονο, απρόσεκτο και επικίνδυνο, γεγονός που διαδραματίζει σοβαρό ρόλο στην αύξηση των δυστυχημάτων, τα οποία έχουν καταντήσει μάστιγα.
Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων το ΑΚΕΛ εισηγείται:
- Να τερματιστεί η παράνομη αδειοδότηση υποστατικών που δεν προνοούνται στα σχέδια ανάπτυξης από τις τοπικές και κεντρικές αρχές.
- Να ξεκινήσει άμεσα ο σχεδιασμός ενός σύγχρονου, ευέλικτου, αξιόπιστου και καλά σχεδιασμένου συστήματος μέσων μαζικής μεταφοράς.
- Να γίνει σαφής διαχωρισμός εμπορικών δρόμων και δρόμων πρωταρχικής σημασίας. Σε κάθε δρόμο να αποδοθεί ο συγκεκριμένος ρόλος που πρέπει να υπηρετεί και να σχεδιαστεί κατάλληλα.
- Να ολοκληρωθούν με ταχύτητα τα έργα που είναι προγραμματισμένα στο οδικό δίκτυο και να προχωρήσουν άμεσα οι εργασίες για περιμετρικούς δρόμους, ανισόπεδους κόμβους και διαπλάτυνση δρόμων.
- Φώτα τροχαίας να αντικατασταθούν με τα «έξυπνα φώτα τροχαίας» τα οποία θα ρυθμίζουν ανάλογα τη διακίνηση των οχημάτων.