Παραπαίει η διαχείριση αποβλήτων
Δήλωση επικεφαλής Γραφείου Τοπικής Αυτοδιοίκησης Κ.Ε. ΑΚΕΛ
Σταύρου Γερολατσίτη
Ως ΑΚΕΛ εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας για τα όσα τεκταίνονται γύρω από το θέμα της διαχείρισης των Αποβλήτων και την απειλή για καταδίκη της χώρας μας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τη μη συμμόρφωση μας σ’ ότι αφορά την υποχρέωση μας απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση για κλείσιμο των χωματερών και δημιουργία νέων μονάδων Ολοκληρωμένης Εκμετάλλευσης και Διαχείρισης Αποβλήτων (ΟΕΔΑ).
Ενώ η κυβέρνηση Αναστασιάδη – ΔΗΣΥ έχει παραλάβει ολοκληρωμένη πολιτική διαχείρισης των αποβλήτων από την προηγούμενη κυβέρνηση και το Υπουργείο Εσωτερικών, εδώ και δύο χρόνια αναλώνονται σε διαμάχες μεταξύ των δύο Υπουργείων, Εσωτερικών και Γεωργίας. Ως αποτέλεσμα η κυβέρνηση έχει αποσύρει σημαντικές αποφάσεις που δημιουργούν σοβαρότατα προβλήματα, τα οποία αγγίζουν την υγεία του λαού και θέτουν σε κίνδυνο την Κύπρο να καταδικαστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση με εκατομμύρια ευρώ κόστος.
Αρνητική παρενέργεια υπήρξε και η καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου δημιουργίας του Σταθμού ΟΕΔΑ Λεμεσού, όπου παραμένει εν αμφιβόλω η δυνατότητα πλέον απορρόφησης των 30εκ. ευρώ ως ποσού συγχρηματοδότησης.
Δεν μπορεί όμως σε καμία περίπτωση να περάσει απαρατήρητη και η τελευταία απόφαση της κυβέρνησης να ακυρώσει το έργο του Σταθμού ΟΕΔΑ Λευκωσίας και να παγοποιήσει την αναβάθμιση του ΧΥΤΑ Πάφου. Σημαντική είναι η αποκάλυψη ότι επίκειται το κλείσιμο του Κοτσιάτη, γιατί από τη μία ο Δήμος Λευκωσίας, σαν αναρμόδια αρχή πλέον δεν έχει προνοήσει κανένα κονδύλι στον προϋπολογισμό του και από την άλλη ο ΟΕΔΑ Λευκωσίας δεν έχει μηχανισμό για να ανταποκριθεί στη διαχείριση. Σίγουρα πολύ σύντομα θα βρεθούμε μπροστά σε δυσάρεστες εξελίξεις.
Είναι φανερό πως στην κυβέρνηση υποβόσκουν «συγκρουόμενες» προσεγγίσεις ως προς τη Διαχείριση των Οικιακών Αποβλήτων και τη στρατηγική που ακολουθείται. Αυτό που όλοι γνωρίζουμε, με βάση την ισχύουσα επικαιροποιημένη στρατηγική, ήταν η πρόθεση για δημιουργία Σταθμού ΟΕΔΑ και στη Λευκωσία. Καλούμε την κυβέρνηση να σοβαρευτεί επιτέλους και να αναλάβει τις ευθύνες της, αφού με βάση την ελληνική εμπειρία, τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν ξεπερνούν τα €14 εκατ. ανά εξάμηνο καθυστέρησης, ενώ οι συνέπειες για το περιβάλλον θα είναι εξίσου καταστροφικές.
8/4/2015